• vildabebbe

Storbritannien och handfaten....

Ni som bor i storbritannien, vad tycker ni om handfaten här? Jag blir irriterad varje gång jag går in på toa, tvingas välja mellan den kokheta kranen eller den iskalla.... Är det bara jag som tycker dom är extremt irriterande? Förstår mig inte på dom överhuvudtaget!

• Svar på tråden Storbritannien och handfaten....
  • Rutiga Rutan

idisb: håller med om att den är lite läskig i början, gasspisen. Men när man väl får kläm på den så....
    Har du inte timer på din gasvärme? Jag minns att när jag flyttade hit blev jag inte klok på den där timern och kunde inte få den att funka. Så i början fick jag också springa ner och klicka på start och då var det kallt... brr... Men sen kom maken över från Sverige ett par månader senare och då löste sig allt...han är mer teknisk än jag .

• idisb
    Rutiga Rutan skrev 2007-09-07 13:35:43 följande:
    idisb: håller med om att den är lite läskig i början, gasspisen. Men när man väl får kläm på den så....Har du inte timer på din gasvärme? Jag minns att när jag flyttade hit blev jag inte klok på den där timern och kunde inte få den att funka. Så i början fick jag också springa ner och klicka på start och då var det kallt... brr... Men sen kom maken över från Sverige ett par månader senare och då löste sig allt...han är mer teknisk än jag .
    bor ju själv i sv men ha syster o hennes familj i lon som jag är så ofta jag kan hos :) vi pratar själv om att flytta över framåt! dom har någon timer på sprisen som går på o tjuter jämt men ingen fattar varför. men inte timper på gasen utan bara on off, eller så ha dom missat det :D men lite segt på vintern då det är iskalla golv burrr. dom ha fått riva ut alla heltäckningsmattor då dera son ha astma
  • jlhm
    Siri2006 skrev 2007-09-07 13:19:09 följande:
    TYckte samm när ja bodde i London, det är helt värdelöst! Det är mycket i de brittiska hemmen som gör att det känns som man rest tillbaka till 50-talet! Liksom vad då spetsgardiner i alla rum, heltäckningsmatta i badrummet, el-duschar och gas-spis??!!
    Gas spis är det bästa som finns! Att laga mat går både fortare och resultatet blir bättre då man har betydligt bättre kontroll på värmen än på en el spis.

Har tyvärr en el spis i huset men så fort vi renoverar köket så åker den ut och in kommer en gas spis.
  • 3tjejer

Jag hade gasspis när jag först flyttade hemifrån (i Sv) och jag är så glad att ha det igen! Det är helt toppen! Och nu har jag en elektrisk ugn så det är en toppen kombination! Skulle gärna ha det så jämt men det kan man väl knappt bygga i Sverige?

Vi har faktiskt riktigt bra vattentryck här, men så är huset bara 2-3 år. Jag skulle gärna ha lite mer men jag har varit med om mycket värre. Detta känns ändå som en riktigt dusch

Vi har också timer till vår gaspanna men det lämnar jag till min man att klura ut hur den funkar. Annars har grannen lovat att hjälpa till. Än så länge behövs den inte.

• Googels
    Mallemus skrev 2007-09-07 13:29:11 följande:
    Skojig tråd. Vad gäller vattenförbrukningen så har ni ju glömt att det faktiskt krävs energi för att värma upp vattnet (för jag antar att han inte diskar i iskallt vatten?). Alltså vattnet är gratis men inte uppvärmningen?
    Jo, jag borde kanske påminna om det. Fast vi har varmvattenberedaren på timer, så den är på 30 min på morgonen och 30 min på kvällen och det brukar räcka till det varmatten vi behöver. Det är bara om man ska fylla upp badkaret efter att ha diskat som man brukar få slå på timern lite extra för att få mer varmvatten.

Att ha värmen på timer är faktiskt nåt jag tycker är väldigt bra, så man slipper komma hem till ett iskallt hus eller ha på värmen hela dan när det bara är lite kyligt ute.

Håller förrestern med er andra om gasspis - älskar den! Även om 'gallret' (som man ställer kastrullerna på) på vår är lite lågt så om man gör långkok så är det lätt att det bränner fast om man inte rör typ var 5:e minut. I vår gamla lägenhet var spisen mycket bättre, men det var å andra sidan en dyrare spis de hade där oxå.
  • en blev två

Vi brukade ha våran värme på timer men har sen ett år tillbaks på den 24 timmar om dygnet, precis som hemma i Sverige. Det blir faktiskt inte så mycket dyrare så länge elementen inte inte är på för högt. Skönt att kunna gå upp mitt i natten utan att hacka tänder...

• Airy fairy

Hej!

Det ar hittade vi nar vi borjade renovera koket idag.......

Maken slet up vaggskapen och runt dom satt det:

* 2 lager kakel plattor
    * 2 Lager masonit skivor
    * 1 till lager kakel
    * 1 lager trapanel
    * 2 Lager Tapet

Snacka om fuskjobb!! Dessutom verkar taket uner badrummet bagna. Undrar vafor?! *Hua* Det kannes som det har kan bli dyrt.

• en blev två

Ni får ju i alla fall en kvadrat meter större badrum när ni har tagit ut allt

• Airy fairy

Ja!

Maken sa att vi far nog en extra inch eller tva runt om i koket nar vi tagit bort allt.
    Funderar pa att ta kort pa elandet.

Tur att vi inte bestallt skap redan. Da hade det ju fattats ca 5 cm

en blev två skrev 2007-09-08 18:09:45 följande:

Ni får ju i alla fall en kvadrat meter större badrum när ni har tagit ut allt
  • Rutiga Rutan

Ha ha Airy fairy !

Vi hade ialla fall bara 2 lager i vårt hus!

Du får lägga upp en bild så vi får se

• Airy fairy

Jag ska ta kort och lagga upp i veckan

Fast maken har redan tagit bort alla lager kakel sa jag ar lite sen....

Rutiga Rutan skrev 2007-09-11 21:56:32 följande:

Ha ha Airy fairy ! Vi hade ialla fall bara 2 lager i vårt hus!Du får lägga upp en bild så vi får se
Svar på tråden Storbritannien och handfaten....