Mallemus skrev 2007-09-07 13:29:11 följande:
Skojig tråd. Vad gäller vattenförbrukningen så har ni ju glömt att det faktiskt krävs energi för att värma upp vattnet (för jag antar att han inte diskar i iskallt vatten?). Alltså vattnet är gratis men inte uppvärmningen?
Jo, jag borde kanske påminna om det. Fast vi har varmvattenberedaren på timer, så den är på 30 min på morgonen och 30 min på kvällen och det brukar räcka till det varmatten vi behöver. Det är bara om man ska fylla upp badkaret efter att ha diskat som man brukar få slå på timern lite extra för att få mer varmvatten.
Att ha värmen på timer är faktiskt nåt jag tycker är väldigt bra, så man slipper komma hem till ett iskallt hus eller ha på värmen hela dan när det bara är lite kyligt ute.
Håller förrestern med er andra om gasspis - älskar den! Även om 'gallret' (som man ställer kastrullerna på) på vår är lite lågt så om man gör långkok så är det lätt att det bränner fast om man inte rör typ var 5:e minut. I vår gamla lägenhet var spisen mycket bättre, men det var å andra sidan en dyrare spis de hade där oxå.