• Cissif76

    BF 14 oktober+- några dagar del 2

    Då jag såg att vår gamla tråd stängt så hoppas jag att alla hakar på i denna nya tråd. Jag la in den sista listan här så vi kan fortsätta följa vilka som får och hur det går för de som redan fått.

    Xqin- 7 oktober- flicka?
    SFHelen - 8 oktober
    Ananaspaj- 8 oktober-flicka eller pojke ;)
    EmmaPalm- 9 oktober- flicka?
    babbas - 10 oktober - pojke
    dansoholist- 11 oktober
    jennsan22- 11 oktober- pojke?
    sansv669 - 11 oktober
    Hanna o Lillis- 12 oktober- Pojke
    Mimmi7811 - 12 oktober
    Skogsflikkan- 13 oktober
    Pyssilullan- 13 oktober
    kaml-13 oktober
    Anna84 - 13 oktober
    lillanlillan- 13 oktober
    Hillevi- 14 oktober
    MariaWe- 14 oktober
    MillanO - 14 Oktober Flicka??
    Nätsurfaren- 14 oktober
    Nano1 - 14 oktober, pojke??
    Nonnas-15okt- pojke?
    almisen- 15 oktober
    l e o n i t a - 15 oktober
    Med grynet i magen- 15 oktober
    Tipi- 16 oktober
    Fru Bryngelsson- 17 oktober- Flicka
    tvabarnsmamma21- 17 oktober-
    Tuva77 - 17 oktober - pojke?
    HippieJo- 18 oktober- flicka
    Pillemin - 18 oktober
    saol- 18 oktober-
    Mom83 - 19 oktober
    PatsyDee - 19 oktober
    Snartmamma- 19 oktober
    Xena - 19 oktober- pojke
    Tiina84- 21 oktober
    Sandriz- 24 oktober
    Yenna - 25 oktober
    Snirkan- 26 oktober
    MrsJoones- 26 oktober-Flicka

    MAMMOR:

    Av-längtan-till-dig - 2 okt - fick *IDA* kl 02.09 (v 38+2)
    chantohero- 5 oktober - Hugo
    NinniT - 7 oktober - Evelina
    Rijo - 10 oktober. Det blev en Joline.
    Hanna o Lillis- 12 oktober- Det blev en Sixten!
    RaggarJesa - 14 oktober. Det blev en alexander!
    jättehemlig - 15 oktober. Det blev en Elly
    Sipidan -15 oktober. Juliette ska hon heta
    Poppin - 18 oktober, en flicka som heter Cornelia!
    jojo7 - 20 oktober. Det blev en "liten" Jesper
    Tuva77 - 20 oktober - En liten Elvira
    härlig- 20 oktober- En rejäl Carl bodde i magen!
    Cissif76 - 21 oktober - En liten Douglas
    Fru Bryngelsson - 23 oktober - En liten Nathalie
    Xcena - 27 oktober - En liten kille som inte har nagot namn an.

  • Svar på tråden BF 14 oktober+- några dagar del 2
  • jojo7
    Mom83:

    Här är det bara bra. Han äter, sover , skriker och gapar. Precis som små barn ska göra. Min förlossning gick jättebra. Ca 5 timmar. Han hade bajsat i vattnet och hade navelsträngen runt halsen när han kom ut så han var rätt så medtagem men efter nån minut eller två så var allt som det skulle.

    Hur går det för dig? Hur gick din förlossning?
    ♥Albin♥ född 30/8 -06 och ♥Jesper♥ född 20/10 -07 mina ögonstenar!
  • Cissif76

    Här är det mer lugna gatan. Han äter och sover. Ligger och är vaken en stund men blir trött av allt som händer så han somnar om en stund till. Precis vad jag beställde.

  • mom83

    Lilla Nowa är hur snäll som helst... Hon äter var fjärde timme ungefär och när hon väl är vaken är hon hur go som helst. Skriker inte mycket så när hon väl gör det tycker jag att hon är så söt hihi.

    Min förlossning var lite utdragen däremot. Från det att vattnet gick tog det 73,5 timmar. Värkarna kom aldrig riktigt igång så jag blev igångsatt den tredje dagen. Har skrivt om det i min blogg.Hon kom ut med akut kejsarsnitt för hon låg med panbjudning. Hon mådde bra hela tiden, men det var värre med mig. Fick inte vila mellan värkarna. De gick inte ner innan nästa började *pust*

    Även om det var drygt så skulle jag kunna göra det igen. Man kan inte beskriva den känslan när man fick se sin illa flicka...

  • Poppin

    hur mås det med alla?
    Här har det äntligen lugnat ner sig... från att vara sveriges svåraste humörbebis med skrik å gap hela dagarna så har det övergått till en normal bebis som är lite tjurig på kvällen ibland.
    Cornelia har börjat jollra och skratta en hel massa, och kan tom ligga i babygymet i 10 min utan att bli vansinnig...
    Men humör har hon, får man inte som man vill inom 0.5 sek så får mamma och pappa höra det med bestämdhet...! Men det är väl så när man är rödhårig och har en mamma som är likaså
    tiden går fort, hon är redan 1,5 mån.

  • mom83

    Vi är förkylda, Nowa och jag. Igår när jag vaknade hade hon snor i hela ansiktet som hon hade nyst. Stackars liten! Tycker det låter hemskt när hon är så snuvig. Liksom hon inte får luft...
    Usch, ja tiden går aldeles för fort. Min lilla tös är redan stor, känns det som -
    Hon har börjat skratta riktigt och jollrar oxå en massa. Visst e det härligt att lyssna på dem . Hon klarar oxå av att lyfta sitt lilla huvud. Tycker allting går så fort framåt...

    Ha det så bra i detta gråa vinterväder

  • Cissif76

    Jo visst är det hemskt att se eller höra dessa små förkylda. Vi har klarat oss än så länge. Har bara haft en febertopp på honom i ca ett dygn men sen försvann det. Så jag är så glad för det.

    Tiden bara flyger iväg. Jag är fortfarande kvar i oktober och får en chock varje gång jag inser att det är lucia under denna vecka.. va hände med dessa veckor som gått?!

    Idag ska vi till bvc på första läkarkollen så det ska bli kul o se vad han gått upp. Jag har inte varit där på ca 3 veckor typ då hon tyckte det inte behövdes mer. Lite långt imellan tyckte jag men det har ju gått bra ändå.

    Är det någon mer än jag som vill ut och barnvagnsrejsa men inte kan så det ösregnar hela tiden?? Är så trött på detta regn nu. Detär ju ok om det duggar lite men när det hällregnar är det inte kul att gå ut.

    Ha en bra dag på er.
    Kram

  • mom83

    Cissif76:

    Hur gick det på läkarkontrollen? Hade han gått upp mycket? Min lilla tös har börjat att dra iväg på längden. På 7 veckorskontrollen var hon 57 cm lång och vägde 4770 g. När hon föddes var hon bara 49 cm och vägde 3620g (3270g när vi åkte hem). 8 cm och 1,5 kilo på 7 veckor... det går minsann undan, hihi

  • Cissif76
    mom83 skrev 2007-12-14 19:31:07 följande:
    Cissif76:Hur gick det på läkarkontrollen? Hade han gått upp mycket? Min lilla tös har börjat att dra iväg på längden. På 7 veckorskontrollen var hon 57 cm lång och vägde 4770 g. När hon föddes var hon bara 49 cm och vägde 3620g (3270g när vi åkte hem). 8 cm och 1,5 kilo på 7 veckor... det går minsann undan, hihi
    Det gick bra. Han vägde 5140 o var 54 lång. så han breddar med andra ord just nu.

    Han har redan 62 i kläder o det är både kul o trist att byta garderob redan.

    Hur har ni haft det på senaste då?
  • Poppin

    Hej allihopa!
    Förstår ni. ungen har sovit från halvelva igår kväll, och hon sover fortfarande!! Har vart tvungen att höra så hon andas... =) Hon brukar somna halvelva normalt åxå, och sova till 6 som längst, oftast ca 5-530... lär väl inte sova nåt idag då kan tänkas...! Hur sover era?

  • jojo7

    Hej alla!

    Här har det varit lite jobbigt sen Jesper föddes det är därför jag inte har skrivit så mycket..Han har kräkts jätte mycket sen han föddes. När vi var på 6 veckors kontrollen så hade han bara gått upp 765g sen han föddes och läkaren som gjorde hälsokontrollen sa att om han fortfarande går upp dåligt i vikt till nästa gång så skulle vi träffas igen. Jag fick en tid 1 månad senare. Jag tyckte det var alldeles för lång tid mellan gångerna så jag och sambon åkte upp till Östra med honom och dom tyckte att det var jättebra att vi kom in med honom. Läkaren som vi pratade med trodde att det kunde vara fel på den nedre magmunnen så vi fick göra ett UL på Jesper. Det var inte den nedre magmunnen det var fel på så läkaren sa att vi skulle fortsätta som vi gjode med maten fast mata mindre och oftare. Vi gjorde det ett tag men han var hungrig hela tiden istället. Vi började ge Nestragel tillsammans med ersättningen och kräkningarna försvann men då kom diaree istället. Vi misstänker att han inte tål mjölk så vi ska till läkaren på torsdag i nästa veck kl 13. Igår så köpte vi en ersättning som heter Nutramigen som inte innehåller varken mjölkprodukter,gluten, soja m.m. Det blev en väldig skillnad med en gång och han får nästan inga kräkningar av den heller. Magknipen har nästan försvunnit helt så nu hoppas jag att läkaren nästa vecka vill skriva ut det på recept annars får vi betala 190:-/burk på 400g och vem har råd till det?!

    Ska försöka skriva efter att vi har varit hos läkaren nästa vecka.
    Ni får ha en
    GOD JUL
    under tiden...


    ♥Albin♥ född 30/8 -06 och ♥Jesper♥ född 20/10 -07 mina ögonstenar!
  • TUVA77

    Jojo;
    Vad jobbigt. Det är visst väldigt vanligt att bebisar inte tål mjölkprotein. Hoppas ni får "ordning" på det snart.

    Vår lilla är inte så stor. På 8 veckors kontrollen var hon 57,5 cm och vägde 4700 gram. Samma längd som storasyster hade, men det skiljer nästan 1 kg nu. Lillasyster vägde lite mer när hon föddes. Konstigt att det kan bli så olika trots att de bara får/fick bröstmjölk. Hon följer i alla fall sin kurva ...

    God jul!

  • Cissif76

    jojo
    Men va jobbigt men va skönt att du kom på vad det var med honom då. Det finns ju inget värre när man går och inte vet vad som är fel eller varför de mår så dåligt.

    Själv har jag varit så upptagen på senaste. Som om det inte var nog med att man fått en liten så har vi haft lite julsemester och hälsat på svärfar och så har vi kikat på hus. Vi har hittat ett coh skriver kontrakt imorgon på det. Flyttar nu redan 1/2 så man lär ju ha ett litet glapp här igen. Men va glad jag är för vårt lilla fynd.

    Hoppas att allt är bra med er andra.

Svar på tråden BF 14 oktober+- några dagar del 2