• Lizzan30

Bra bostadsområde i Olso?

Min man är på gång att få ett jobb i Olso. Vi kommer att få vårt första barn till årsskiftet och en eventuell flytt till Oslo kommer bli under våren/sommaren. Finns det någon på FL som kan tipsa oss om bra och barnvänliga villa områden i Oslo med omnejd där vi kan titta på hus att köpa/hyra?

• Svar på tråden Bra bostadsområde i Olso?
  • Lizzan30

Tack för alla dina svar. Vi håller på att kolla på finn. no för att kunna lägga fram några förslag på boende som vi kan tänka oss till nästa förhandling med min mans arbetsgivare i veckan. Kan vara bra att veta vilket löneläga de måste lägga sig på för att vi ska kunna finansiera ett bra boende.

• Kaxmaja
    Lizzan30 skrev 2007-11-18 20:08:55 följande:
    Tack för alla dina svar. Vi håller på att kolla på finn. no för att kunna lägga fram några förslag på boende som vi kan tänka oss till nästa förhandling med min mans arbetsgivare i veckan. Kan vara bra att veta vilket löneläga de måste lägga sig på för att vi ska kunna finansiera ett bra boende.
    Kolla runt på finn och se var de ser ut som att ni skulle kunna trivas
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Frosk

Jag hade kompisar som bodde i grorud ett tag när jag bodde i Oslo och där var inte så trevligt tycker jag. Mkt betong, men det kanske har blivit bättre nu.

• Kaxmaja
    Frosk skrev 2007-11-18 20:20:06 följande:
    Jag hade kompisar som bodde i grorud ett tag när jag bodde i Oslo och där var inte så trevligt tycker jag. Mkt betong, men det kanske har blivit bättre nu.
    de e fortfarande lite så tror jag
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Cliliy

JAG HAR NÅGRA KAMRATER SOM BOR DÄR UTE OCKSÅ OCH DET VARIERAR LITE OM JAG EJ FÖRSTÅTT DET FEL.
    NÅGRA OMRÅDEN ÄR DET BARA BETÅNG OCH MISSFÖRSTÅMEJRÄTT BARA INVANDRARE.
    WWW.GULESIDER.NO ÄR DET BRA KARTOR SÅ MAN KAN KOLLA VAR EV. LÄGENHET ELLLER HUS LIGGER NÄRA T-BANE ELLER BUSS.
    GOOGLA OCKSÅ OSLO T-BANE ELLER WWW.TRAFIKANTEN.NO SÅ KAN NI SE ALL LOKALTRAFIK I OMRÅDET.
    SOM SITUATIONEN ÄR JUST NU KAN MAN KUNNA FÖRHANDLA RÄTT BRA MED ARBETSGIVAREN, VI SVENSKAR ÄR JU GANSKA POPULÄRA!!!!

• gosan2

Vi bor på Lysaker, som ligger på væstra sidan av Oslo, ca 5 km utanfør centrum. Jag trivs jætte bra hær. Hær bor många barnfamiljer. Det ær inget større liv på kvællar och nætter och jag kænner mig trygg nær jag åker hem sjælv på kvællarna. Shoppingcenter, strand och båthamn ligger inom kort gångavstånd, 10 min med bussen till centrum.

• Lizzan30

Vi har hittat ett hus som verkar passa vad vi söker i Rislökka, vad säger ni Olsobor om det området?

• Cliliy

Hej hej,
    har ej vart på rislökka själv men det är en mycket positiv utveckling innom boende och butiker på lören som är precis brevid.
    Har många kunder (är frisör) som köper nybyggda lägenheter där. Är nära sentrum och ändå kan din man ta t-banan några stopp så är han på jobbet.

• Kaxmaja
    Lizzan30 skrev 2007-11-19 19:58:15 följande:
    Vi har hittat ett hus som verkar passa vad vi söker i Rislökka, vad säger ni Olsobor om det området?
    Har inte varit där själv. Men jag tror mig ha hørt bra saker om de området
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Lizzan30

Tack för ditt svar Cliliy, det kanske inte är helt fel då. Kul om det är ett område som är under utveckling och att det byggs nytt också.

• Lizzan30

Nu är allt klart med min mans nya jobb så till våren/sommaren flyttar vi till Olso. Så nu kan husjakten börja mer på allvar. Det är ju alltid svårt att veta vilket område som blir bättre eller sämre än något annat, men vi börjar få lite kläm på var vi kan tänka oss att bo nu så det är bara att hålla utkik efter bra objekt.

Kul om det är fler svenskor som är hemma och är mammalediga till våren/sommaren. Vårt första barn är beräknat till början av januari så vi har ett par månader på oss att lära känna vår nya familjemedlem innan flytten bär av.

Svar på tråden Bra bostadsområde i Olso?