• MissXXX

Ni med fördomar...

Jag undrar bara vad ni helt spontant tänker medan ni läser detta:

Jag är nitton år och är gift med D som också är nitton år. När vi var 18 föddes vår dotter och hon är nu 9 månader. Till sommaren planerar vi ett syskon till henne.

Vad tänker ni?
      Tänker ni ingenting, att vi är som vilken familj somhelst?
    Eller tänker ni att vi är två fjortisar som "leker vuxna"?

Är bara nyfiken på hur man uppfattas av utomstående med tanke på våran ålder :)
     Och vilka funderingar far igenom era huvuden?
    Gott nytt år på er (i efterskott:p)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-02 14:18:38:
    om någon har frågor hur det verkligen ligger till i vårt fall är det bara att fråga ;)

• Svar på tråden Ni med fördomar...
  • Im Fabulous
    Stoffe20 skrev 2008-01-19 23:06:16 följande:
    Det tror jag inte, för människor har kriser och jag tror att två människor som är gjorda för varandra inte har kriser.Man går inte åt olika håll, utan man utvecklas med varandra...jag tror det är högst ovanligt med folk som hittar den rätta.Jag tror människor kan säga det för de antingen inbillar sig eller önskar det vore så, men tror det är få förunnat att hitta den rätta med stort R.
    Det är lätt att prata om något man aldrig upplevt själv.
  • Stoffe20

Im Fabulous skrev 2008-01-19 23:28:34 följande:

Det är lätt att prata om något man aldrig upplevt själv.
    Det har du rätt i, men jag har aldrig upplevt det som att de flesta jag träffat hittat den där starka kärleken.
    En kärlek som är större än allt annat på jorden, där allt annat är meningslöst och en människa man ger allt för!
    Tror de flesta hittar nån att älska, men att ett fåtal hittar någon de ÄLSKAR överallt annat och som är deras själsfrände på en högre nivå.
    Det är vad jag tror...att det är enormt få som hittar den, medans vi andra får nöja oss med vad vi får.
  • MissXXX
    Stoffe20 skrev 2008-01-19 23:06:16 följande:
    Det tror jag inte, för människor har kriser och jag tror att två människor som är gjorda för varandra inte har kriser.Man går inte åt olika håll, utan man utvecklas med varandra...jag tror det är högst ovanligt med folk som hittar den rätta.Jag tror människor kan säga det för de antingen inbillar sig eller önskar det vore så, men tror det är få förunnat att hitta den rätta med stort R.
    Jag har aldrig påstått att vi går på moln varje dag, men vad är det som är konstigt med att älska varanndra och kunna offra sitt liv för denne? Inget konstigt alls, fullt normalt skule nog jag vilja säga..
  • Stoffe20
    MissXXX skrev 2008-01-20 09:39:23 följande:
    Jag har aldrig påstått att vi går på moln varje dag, men vad är det som är konstigt med att älska varanndra och kunna offra sitt liv för denne? Inget konstigt alls, fullt normalt skule nog jag vilja säga..
    Jag skulle offra mitt liv för min syster också, och för mina vänner...
    Men som sagt jag tror den där stora kärleken, om man hittar den...sin själsfrände, den som känns större än alla annan kärlek som finns.
    Hittar man den går man på moln varje dag, jag tror det finns folk som upplever det så men jag tror dem är ytterst få! Vi andra hittar någon vi nöjer oss med...
  • MissXXX
    Stoffe20 skrev 2008-01-20 11:08:47 följande:
    Jag skulle offra mitt liv för min syster också, och för mina vänner...Men som sagt jag tror den där stora kärleken, om man hittar den...sin själsfrände, den som känns större än alla annan kärlek som finns.Hittar man den går man på moln varje dag, jag tror det finns folk som upplever det så men jag tror dem är ytterst få! Vi andra hittar någon vi nöjer oss med...
    När du uttrycker det så "vi nöjer oss" så håller jag inte med dig alls! Jag har inte "nöjt" mig med min man, jag kan inte tänka mig någon annan än honom... Utan att låta självgod så kunde jag nog byta till "vem jag vill" om jag nu skulle vilja det.. :p Men nu är det honom jag älskar och vill ha.. Så nej.. jag har inte "nöjt" mig. Jag ÄR NÖJD, super duper mega nöjd :D Jag har hittat min prins.. =p
  • Stoffe20
    MissXXX skrev 2008-01-20 14:19:43 följande:
    När du uttrycker det så "vi nöjer oss" så håller jag inte med dig alls! Jag har inte "nöjt" mig med min man, jag kan inte tänka mig någon annan än honom... Utan att låta självgod så kunde jag nog byta till "vem jag vill" om jag nu skulle vilja det.. :p Men nu är det honom jag älskar och vill ha.. Så nej.. jag har inte "nöjt" mig. Jag ÄR NÖJD, super duper mega nöjd :D Jag har hittat min prins.. =p
    Men tror ej det är samma sak!
    Tror få hittar den absolut RÄTTA...
  • MissXXX
    Stoffe20 skrev 2008-01-20 22:44:43 följande:
    Men tror ej det är samma sak!Tror få hittar den absolut RÄTTA...
    Du får såklart tro vad du vill. Men jag kan ju enbart tala för mig själv och säga att jag har hittat The One!
  • Stoffe20
    MissXXX skrev 2008-01-21 21:34:24 följande:
    Du får såklart tro vad du vill. Men jag kan ju enbart tala för mig själv och säga att jag har hittat The One!
    Jojo, det är en annan sak! De finns de som hittat The One, som enligt mig bör vara en människan man egentligen aldrig är arg länge på, en människa vars lycka betyder mer än ens egen och som man förstår utan att tala med.
    Men tror det är ytterst få som hittar den och jag tvivlar på att jag kommer göra det...
  • pesonen
    Stöddig och provocerande trådstart i och med rubriken i första hand.

I trådstarten nämns inga jobb och det kan missuppfattas mycket lätt att ni går på socbidrag. Eller snarare att folk tar det för givet. Nu frågade jag om detta för att få klarhet och det fick jag! :)

Hoppas det går bra för er!
  • MissXXX
    pesonen skrev 2008-01-25 23:46:13 följande:
    Stöddig och provocerande trådstart i och med rubriken i första hand.

I trådstarten nämns inga jobb och det kan missuppfattas mycket lätt att ni går på socbidrag. Eller snarare att folk tar det för givet. Nu frågade jag om detta för att få klarhet och det fick jag! :)

Hoppas det går bra för er!
    Joo, rubriken blev väldigt klumpigt skriven.. Men tyckte själv att texten i tråden jämnade ut det hela :) *hoppas jag iaf*
    Sedan att det inte står om jobb osv är ju för att jag undrar vad folk som inte känner oss tycker om oss med tanke på åldern just med det vi planerar -gifta och planerar syskon "redan"..
    Jag tror att om jag skriver "allt" om oss, är det få som höjjer på ögonbrynen :)

Tack föresten!
  • pesonen

Just för att många reagerar på valet unga och barn, undrar genast om jobb.. Det var så jag tänkte om du hänger med :)

Åldern för mig personligen spelar väl ingen roll, så länge man i hushållet kan försörja sitt/sina barn, det är huvudsaken.

• Teskedsmamman

TS: Ni är som vilken familj som helst.... Lite ung kanske men så länge ni tar hand om ert barn ordentligt och har det bra så spelar inte åldern någon roll

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • HannaCecilia

Bara läst TS men jag tänker inget om jag hör om unga som gift sig och har barn. Gifte mig själv när jag var 18 så =)

• HannaCecilia

förresten lycka till med syskon planen!

• MissXXX
    HannaCecilia skrev 2008-01-31 14:23:09 följande:
    förresten lycka till med syskon planen!
    TACK :D
Svar på tråden Ni med fördomar...