• Stjärnstoft

    #12 En tråd för alla oss sjuksköterskor! Välkomna att delta!

    Vi fortsätter väl med tråd nummer 12 eftersom vi har farten uppe och diskussionerna har varit så givande i dom föregående 11.

    Hoppas ni hänger med (och att nya tillkommer) och att diskussionerna fortsätter lika flitigt som vi gjort hittills.

    Vi vill uppmärksamma personer som läser i tråden på att de fall som ev kan komma att diskuteras här endast är fiktiva. Vi lämnar inte ut sanningsenliga uppgifter om någon som skulle göra det möjligt för er att identifiera era vänner eller anhöriga. Om något stämmer överens så är det en ren tillfällighet.

    OBS!

    Ibland får vi frågor i den här tråden. Självklart förstår vi att man kan vara orolig över saker och önskar ett svar från någon av oss som kanske har kunskap inom området.

    Syftet med tråden är dock inte att besvara hälsofrågor utan att vi inom vår yrkesgrupp ska kunna bolla olika saker med varandra.

    Länkar

    Nedan står lite länkar som jag på önskemål samlat ihop. Länkarna berör allt möjligt som kommit upp för diskussion i tråden:

    www.karolinska.se/templates/Page____36206.asp...

    www.sjukinfo.net/orto.html

    edu.hb.se/utbildning/utb_program.asp...

    labhandboken.se/

    www.orebroll.se/uso/page____11443.aspx

    www.internetmedicin.se/video/videoshow.asp...

    www.sr.se/cgi-bin/P1/program/sandningsarkiv.a...

    Hoppas dom är till nytta .

  • Svar på tråden #12 En tråd för alla oss sjuksköterskor! Välkomna att delta!
  • CeciliaSt

    Nu är det varsel lagt på vår avd.

    From den 21/4 kl 12.00 får inget anestesi- eller opssk-arbete utföras på planerade operationer på vår avd.

    Spännande! Hoppas bara verkligen det der något nu och att man inte fegar ur och går med på för låga siffror!

  • CeciliaSt

    Min samordnare ringde mig ikväll och berättade då jag är fackligt förtroendevald.
    Hon ville att jag skulle sprida till så många som möjligt av mina medlemmar då det tydligen kommer på nyheterna imorgon.

  • Dame72

    Kan det även gälla när man åker på kurs då? Nu ska jag inte med, men kollegor som är landstingsanställda i ett av landstingen som är varslade ska åka iväg och vara borta över natten...

  • Bernermorsan

    Jag kommer troligtvis tas ut i strejk. Fast måste vad jag förstor ta de palliativa patienterna. Spännande och se hur alt löser sig. Arb som kvälls/nattssk i kommun

  • jennsans

    ja ska bli spännande o se om det blir till det bättre sedan =)
    där jag jobbade innan grav (fick byta avd efter att jag gått på ledighet o är ledig nu) ska strejka.. men där är det ju också mycket palliativt.. slussar de över till andra avd då eller har de kvar de pat?
    ja ja lär väl visa sig.

  • Minimum

    USiL (Lund) berörs inte alls i nuläget, men vår elektiva verksamhet (ortopedi) i Trelleborg kommer att beröras.

  • Jackass

    Min nya arbetsplats kommer att beröras, men icke min nuvarande. Får se om konflikten är löst tills mitten av maj då en annan ska börja .


    (¯`°?.¸ ღ♥ My - min ögonsten och mitt allt ♥ღ ¸.?°´¯)
  • rallyrut

    Arbetar som ssk i Dalarna verkar inte som vi är berörda alls av varslet denna gången...ser ändå med spänning fram emot detta o hoppas att det kan ge positiv effekt....för oss alla!

  • Frila2

    Jag kommer inte påverkas speciellt mycket tror jag. Det är ju ganska självklart att onkologen inte berörs. Men jag tycker att det ska bli väldigt spännande att följa vad som händer nu!

  • Probably the best    in the

    Tycker vi kan strejka igen....om inte annat så gick ju diskussionens vågor höga här på FL

Svar på tråden #12 En tråd för alla oss sjuksköterskor! Välkomna att delta!