• Vilsekommen

han slog mig

Han slog mig precis.. två örfilar.. vad ska jag göra?
    Nån i samma situation??

• Svar på tråden han slog mig
  • Vilsekommen

har levt sambo med en kille förut som misshandlade mig psykiskt, vilket jag berättat för nuvarande sambon (exet what ever) och att jag varit rädd för att han eller vem som helst skulle bli likadan som honom. att jag tyckt illa om berusade människor för det var då min första samo var somvärst aggresiv, att jag alltid var rädd för att han skulle slå..
    Nu har han jag delar bostad med precis uppfyllt min värsta mardröm.
    Kinden och nacken värker än..

• GuppyGuppy

Har han gjort det förut??
    Har han druckit mkt? (Spelar kanske ingen roll men ändå)

Tror du att det är någon fara för hans dotter?
    Alltså har han vart arg på henne eller så förut så att det finns chans att det skall hända henne/dig nått igen??

För då kanske det inte passar att hon kommer imorgon??
    Hur gammal är hon??

Lycka till...
    Det är svårt när man inerst inne älskar någon!

• Highnoon

Inte för att det spelar någon roll, men är detta första gången han slår dej eller har det hänt tidigare ?

• Vilsekommen

nej det var första gången.

Han försökt sova lite.. men det går inte.
    Alla känslorna blandar sig i magen så jag mår illa och kräks.

Jag tror inte det är fara för dottern, men trodde inte heller han skulle göra mig illa.. :S

• nosa

öh, låter kanske konstigt, men berätta aldrig för dina framtida pojkvänner att din förre pojkvän misshandlade dig. Det gör att du snabbt verkar svag i deras ögon och de tror att de kan behandla dig hursomhelst. Det e min mening bara.

• Farfalla

Jag har läst din gamla tråd om erat förhållande..
    Och efter det tycker jag verkligen att du ska lämna honom! Du är värd att älskas för den du är och ta ingen skit, för du blir aldrig lycklig då!
    Styrkekramar!

• Dorian Ertymexx
    nosa skrev 2008-02-11 06:52:18 följande:
    öh, låter kanske konstigt, men berätta aldrig för dina framtida pojkvänner att din förre pojkvän misshandlade dig. Det gör att du snabbt verkar svag i deras ögon och de tror att de kan behandla dig hursomhelst. Det e min mening bara.
    Ehm, nåja. Det håller jag inte med om. Jag har mycket lättare att undvika samtalsämnen, usla skämt eller ett från personen upplevt hotfullt beteende om jag vet att denne har en svaghet.

Seriöst, vem har INTE svaga sidor! Jag har mina svagheter, och jag berättar om dem så folk kan respektera dem. Eller inte göra det, och snabbt lära sig vart dörren är.
  • Dorian Ertymexx
    Vilsekommen skrev 2008-02-11 01:24:16 följande:
    har levt sambo med en kille förut som misshandlade mig psykiskt, vilket jag berättat för nuvarande sambon (exet what ever) och att jag varit rädd för att han eller vem som helst skulle bli likadan som honom. att jag tyckt illa om berusade människor för det var då min första samo var somvärst aggresiv, att jag alltid var rädd för att han skulle slå..Nu har han jag delar bostad med precis uppfyllt min värsta mardröm.Kinden och nacken värker än..
    Med risk för att låta elak, men du kanske ska se över din karlasmak.
  • Naomi73

hej,

lämna honom! det är inte bara fel på örfilar utan hans värderingar. ingen förtjänar att bli slagen.

• Vilsekommen

Han visar otrolig ånger, har sett till att få börja gå i terapi, fått tid redan nästa vecka. Han säger han aldrig kommer dricka alkohol igen och att han är beredd att göra vad som helst för att detta inte ska hända igen och för att inte förlora mig..

• anewun

Lämna honom, lev som särbos om du vill, tills han har tagit itu med sina problem sen kan ni se om ni ska leva ihopa igen. GÅ innan all din självkänsla försvinner. Lycka till!!!

• nika
    Vilsekommen skrev 2008-02-15 11:35:44 följande:
    Han visar otrolig ånger, har sett till att få börja gå i terapi, fått tid redan nästa vecka. Han säger han aldrig kommer dricka alkohol igen och att han är beredd att göra vad som helst för att detta inte ska hända igen och för att inte förlora mig..
    Det låter jättebra. Terapi, aldrig mer dricka alkohol mm. Och allt för din skull.

Tyvärr kommer han dock troligtvis inte att börja/fullfölja/lyckas. Det är alltför vanligt att man lovar runt och håller tunt. Löftena och din reaktion på dem förde er säkert nära varandra. Ofta är det ingen lögn, man har för avsikt att lägga om men det är för svårt. Antingen för svårt eller för svårt just nu. Jag skulle se röda varningslampor när han talar i termer av "aldrig" eller "alltid". Det finns oftast inget sådant i verkligheten och så länge han uttrycker sig så kategoriskt skulle jag bedömma honom och hans svar och löften som föga tillförlitliga.

Någon annan skriver om vad du berättat om tidigare i en annan tråd om hur ert förhållande ser ut. Låter inte bra.

Du verkar inte mogen att lämna honom utan tänker gå ett par ronder till. Det behöver du göra för att komma fram till vad du ska göra och hur du ska göra det. Det du i första hand behöver göra nu är att begränsa hans möjligheter att skada dig i fortsättningen.

Berätta för någon du litar på vad som har hänt så du är "under uppsikt". Sätt upp dig på kö till en ny egen bostad. Du kan ju säga nej om du inte behöver den.

Sedan finns det ju en liten chans att han byter bana, att detta var övertrampet som fick honom att inse var han har hamnat. Det är ingen lätt sak att börja behandla någon med respekt som man har släppt på detta med och då gäller det för dig att stå rak och inte godta annat än respektfull behandling. Klarar du det?
Svar på tråden han slog mig