• Äldre 11 Apr 13:27
    14459 visningar
    122 svar
    122
    14459

    Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?

    Om din sambo/partner har en god vän som även är ett ex, får h*n sova där för dig om det är ett stort avstånd mellan er och exet?


    Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?
  • Love4c­ats
    Äldre 12 May 00:22

    Vad spelar det för roll om man sover hos varandra? Man gör ju just det, sover . Det går att ha kvar en vuxen relation med ett ex förutsatt att båda är på det klara med att det så det kommer stanna och man skiljdes som vänner. Varför ska man behöva bryta kontakten med ex? De är ju just ex. Jag känner inte att det finns utrymme för sån svartsjuka i ett förhållande.


    *Allt har sin tid *
  • Niike
    Äldre 12 May 00:22

    självklart skulle han få det... Hans dotter bor ju där oxå... Och jag kommer bra överens med exet pratar ofta med varandra...

  • W W
    Äldre 12 May 07:38
    Tettan skrev 2008-05-12 00:14:32 följande:
    Jag förstår inte vad du ska dit och göra över huvud taget???
    han är en kopmis som vilken annan kompis som helst o jag brukar ibland åka o hälsa på mina kompisar som inte bor på samma ställe som jag
    My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • Äldre 12 May 07:43

    ja men tänk på principen bara, det finns nog många tjejer/killar som accepterar att man fortfarande umgås ÖVERNATTAR med sina ex, men dem kanske men i själva verket så tycker dem absolut inte om det men vill inte verka svarsjuk eller vill inte såra dig. så nä jag tycker sånt är oacceptabelt helt enkelt.


    IsDimma skrev 2008-05-11 23:34:26 följande:
    ja, visst.. men jag lägger hellre pengarna på något vettigt när exet faktiskt har både en extra säng o en alldeles perfekt soffa att sova i..
  • W W
    Äldre 12 May 07:56
    werty123 skrev 2008-05-12 07:43:01 följande:
    ja men tänk på principen bara, det finns nog många tjejer/killar som accepterar att man fortfarande umgås ÖVERNATTAR med sina ex, men dem kanske men i själva verket så tycker dem absolut inte om det men vill inte verka svarsjuk eller vill inte såra dig. så nä jag tycker sånt är oacceptabelt helt enkelt.
    men jag får väl ändå anta att det kommer att märkas på ett eller annat sätt om killen/sambon inte gillar det, helst att han talade om det men om han inte gör det så läre ju beteendet ändras om han ogillar att jag sover där ibland..
    då får man väl ta den diskussionen då.. man kan ju inte bara utgå ifrån.. för skulle jag börja utgå ifrån vad han skulle kunna tycka så skulle jag till slut inte kunna umgås själv med mina vänner eftersom alla är killar o framförallt inte sova över hos någon av dom, för att pojkvännen skulle kunna ta illa upp o bli sårad..
    så kan jag inte resonera..
    My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • Äldre 12 May 19:36

    jaja skitsamma sov så gott hos gamm killen din då.


    IsDimma skrev 2008-05-12 07:56:25 följande:
    men jag får väl ändå anta att det kommer att märkas på ett eller annat sätt om killen/sambon inte gillar det, helst att han talade om det men om han inte gör det så läre ju beteendet ändras om han ogillar att jag sover där ibland.. då får man väl ta den diskussionen då.. man kan ju inte bara utgå ifrån.. för skulle jag börja utgå ifrån vad han skulle kunna tycka så skulle jag till slut inte kunna umgås själv med mina vänner eftersom alla är killar o framförallt inte sova över hos någon av dom, för att pojkvännen skulle skunna ta illa upp o bli sårad.. så kan jag inte resonera..
  • Patsy Dee
    Äldre 13 May 08:20

    haha, orka bli SUR för att någon annan


    werty123 skrev 2008-05-11 20:34:26 följande:
    fy bubblan. skulle inte vilja ha ett sådant förhållande att man umgås med sina ex.moralkärring kan du vara själv...Patsy Dee skrev 2008-05-08 10:57:16 följande:
    jag är nog så långt ifrån moralkärring man kan komma.
    har ett underbart förhållande där vi litar på varann till max.

    fy fan för att va ihop med en svartsjuk häxa.
  • Äldre 13 May 10:48

    haha sur?? varför skulle jag bli det, tkr det bara e dumt. svartsjuk är jag inte heller skulle bara inte vilja att min sambo sov över hos sitt ex, är man svartsjuk för det, ja då kanske jag är det då. och kalla inte mig häxa när du ej känner mig, ****
    Patsy Dee skrev 2008-05-13 08:20:19 följande:


    haha, orka bli SUR för att någon annan
    jag är nog så långt ifrån moralkärring man kan komma.har ett underbart förhållande där vi litar på varann till max.fy fan för att va ihop med en svartsjuk häxa.
  • Morbid Mistre­ss
    Äldre 13 May 10:51
    werty123 skrev 2008-05-12 07:43:01 följande:
    ja men tänk på principen bara, det finns nog många tjejer/killar som accepterar att man fortfarande umgås ÖVERNATTAR med sina ex, men dem kanske men i själva verket så tycker dem absolut inte om det men vill inte verka svarsjuk eller vill inte såra dig. så nä jag tycker sånt är oacceptabelt helt enkelt.
    Fast då är det väl upp till dem att säga ifrån? Man kan ju omöjligt vara tankeläsare i ett förhållande.
    Jag stressar, alltså finns jag
  • SeTa
    Äldre 13 May 10:54

    Jag och sambon har tillbringat en helg tillsammans med min exman och hans nya sambo. Det är inga problem alls.
    Vi hade jättekul och lämnade dessutom bort våra barn en natt till farmor, så vi kunde gå ut o festa!
    Däremot skulle jag inte åka dit o bo där över helgen själv. Det känns inte helt bekvämt.

  • enny signat­ur
    Äldre 13 May 11:01

    absolut inte!

  • Thu 15 Dec 2022 19:32

    Vet en kille vuxen som än reser med sitt ex, hon sover över hos honom helger och de har fotoalbum på varandra. 


    Deras familjer umgås så han säger att de har mycket gemensamt.

Svar på tråden Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?