• jannajamtland

    Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?

    Om din sambo/partner har en god vän som även är ett ex, får h*n sova där för dig om det är ett stort avstånd mellan er och exet?


    Hat är bara brist på fantasi/ G.Green
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?
  • Magrat

    Analoga skrev 2008-04-16 12:11:19 följande:


    Jag måste tillägga att jag tycker att om man har så starka vänskapsband till sitt ex, och t o m övernattar där (!!?) så kanske de ska ta sig en funderare om de inte borde bli ett par igen!? Jag anser att om man gjort slut på ett förhållande så är det slut. Visst kan man umgås fram tills den ena parten, eller båda, skaffar en ny partner, men sedan bör man klippa. Enda gången man bör (måste) ha kontakt är ju om man har barn ihop, men den kontakten ska röra endast det som har med barnet att göra.
    Bör man klippa av kontakten helt med en människa man trivs med om man träffar en annan? Kategoriskt?!

    Och kontakt med den andra föräldern SKA endast röra barnet?

    Jösses, min mamma och pappa skilde sig för mååånga år sedan. De umgås ibland i samband med mig eller min dotter, men de har också hälsat på när den andra fyller år eller så - och de är INTE nära kompisar!

    Skulle jag träffa någon som var så svartsjuk att han inte ville se mig umgås med mitt ex, skulle jag naturligtvis respektera det, men jag har ärligt talat svårt att se mig själv stanna i ett förhållande med någon som skulle vara så pass svartsjuk och inte kunna lita på mig.
    Jag hoppas dessutom att någon jag lever med även kan umgås med mina kompisar.
  • Patsy Dee

    gammelmodiga åsikter?
    så en tjej kan inte ha killkompisar och tvärtom?
    lågstadiefasoner...

  • Analoga
    Magrat skrev 2008-04-16 12:48:32 följande:
    Analoga skrev 2008-04-16 12:11:19 följande: Bör man klippa av kontakten helt med en människa man trivs med om man träffar en annan? Kategoriskt?! Och kontakt med den andra föräldern SKA endast röra barnet? Jösses, min mamma och pappa skilde sig för mååånga år sedan. De umgås ibland i samband med mig eller min dotter, men de har också hälsat på när den andra fyller år eller så - och de är INTE nära kompisar! Skulle jag träffa någon som var så svartsjuk att han inte ville se mig umgås med mitt ex, skulle jag naturligtvis respektera det, men jag har ärligt talat svårt att se mig själv stanna i ett förhållande med någon som skulle vara så pass svartsjuk och inte kunna lita på mig. Jag hoppas dessutom att någon jag lever med även kan umgås med mina kompisar.
    Självklart gör var och en som de vill! Jag tycker bara det är helt sjukt att umgås med sina ex. Finns inte i min värld.
  • snillis

    Men det säger ju mer om dig och dina relationer med dina ex än någonting annat.
    Tråkigt att du har så dåliga erfarenheter av förhållanden.

    Och att säga att det är sjukt - ja, du jag undrar vad det är som är sjukt egentligen.

    Har man inte större förståelse för att människor kan ha olika åsikter och erfarenheter så är det ju djupt allvarligt.


    Analoga skrev 2008-04-16 13:14:05 följande:
    Självklart gör var och en som de vill! Jag tycker bara det är helt sjukt att umgås med sina ex. Finns inte i min värld.
  • vampyria2
    Magrat skrev 2008-04-16 12:48:32 följande:
    Analoga skrev 2008-04-16 12:11:19 följande:
    Bör man klippa av kontakten helt med en människa man trivs med om man träffar en annan? Kategoriskt?! Och kontakt med den andra föräldern SKA endast röra barnet? Jösses, min mamma och pappa skilde sig för mååånga år sedan. De umgås ibland i samband med mig eller min dotter, men de har också hälsat på när den andra fyller år eller så - och de är INTE nära kompisar! Skulle jag träffa någon som var så svartsjuk att han inte ville se mig umgås med mitt ex, skulle jag naturligtvis respektera det, men jag har ärligt talat svårt att se mig själv stanna i ett förhållande med någon som skulle vara så pass svartsjuk och inte kunna lita på mig. Jag hoppas dessutom att någon jag lever med även kan umgås med mina kompisar.
    är väl skilnad på att umgås och sova över?
  • Magrat

    vampyria2 skrev 2008-04-16 16:14:05 följande:


    är väl skilnad på att umgås och sova över?
    Visst är det skillnad men jag reagerade på detta inlägg:
    "Visst kan man umgås fram tills den ena parten, eller båda, skaffar en ny partner, men sedan bör man klippa. Enda gången man bör (måste) ha kontakt är ju om man har barn ihop, men den kontakten ska röra endast det som har med barnet att göra."
  • Linda1976
    Analoga skrev 2008-04-16 12:11:19 följande:
    Jag måste tillägga att jag tycker att om man har så starka vänskapsband till sitt ex, och t o m övernattar där (!!?) så kanske de ska ta sig en funderare om de inte borde bli ett par igen!? Jag anser att om man gjort slut på ett förhållande så är det slut. Visst kan man umgås fram tills den ena parten, eller båda, skaffar en ny partner, men sedan bör man klippa. Enda gången man bör (måste) ha kontakt är ju om man har barn ihop, men den kontakten ska röra endast det som har med barnet att göra.
    Haha, shit!! Vad ska min pappas sambo tro - han är ju fortfarande god vän med mamma 27 år efter skilsmässan. Väldigt god vän, och de umgås på tex julafton. Jag är ju vuxen, så pga mig hade de inte behövt ha kontakt. Ja oj oj..... denna debatt tar sig de mest märkliga former.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • snillis

    Så alla vänner som du tycker är OK att övernatta hos, skulle du vilja vara ihop med?
    Eller?


    Analoga skrev 2008-04-16 12:11:19 följande:
    Jag måste tillägga att jag tycker att om man har så starka vänskapsband till sitt ex, och t o m övernattar där (!!?) så kanske de ska ta sig en funderare om de inte borde bli ett par igen!? Jag anser att om man gjort slut på ett förhållande så är det slut. Visst kan man umgås fram tills den ena parten, eller båda, skaffar en ny partner, men sedan bör man klippa. Enda gången man bör (måste) ha kontakt är ju om man har barn ihop, men den kontakten ska röra endast det som har med barnet att göra.
  • Skata

    Det är helt okej om min kille sover hos ett ex. För någon månad sedan tillbringade han faktiskt nästan en vecka hos ett av sina ex.

Svar på tråden Är det okej att sova hos sitt ex som är en riktigt god vän?