Om din dotter på 13 år kom hem.....
......och sa "snälla mamma, kan inte jag få ta hål i näsan"?Skulle du tycka det var okej?
klickade på ja.
fast jag skulle snacka med dottern innan fr att se att de beslut var HENNES och inte pga av grupptrcyk eller liknande.
alltså för att hon SJÄLV vill göra hål.
sen hade hon fått göra
japps det gör dem visst det, och hur kan DU veta vem jag menar?!
Ja, det hade hon nog fått.
Ja, självklart. Min 16-åriga dotter hade hål i näsan då. Nu har hon i läppen.
det tro ja inte, bara för att du vika på ngt ställe så tror du att du vet allt eller? vet en massa ställen då dem använder pistol
Varken son eller dotter.
Hur är reglerna, måste de ha målsmand tillstånd för att pierca sig när de är under 18?
visst det finns ingen lagstadgad aldersgrans. Men ALLA seriosa piercare har aldersgrans fran 15 med malsmans tillatelse. Dom som piercar barn under 15 ar ar inte seriosa och da kan dom lika garna vara oseriosa med hygien och allt vad det innebar med att pierca. Varfor vilja riskera nanting!?
Forstar faktiskt inte att det finns sa manga som skulle tillata sina barn att pierca sig nar dom ar under 15.
Nej, för liten. Usch vad ful hon skulle bli då...*brrr* ja sönerna också..förstöra sitt ansikte på det sättet.
Är de 18 visst..men nej inte innan och jag skulle inte gilla det oavsett ålder.
Ja, det hade hon fått.
ja, det hade hon fått, men jag skulle hjälpa henne hitta en bra och seriös piercare först och självklart vara med när hon gjorde det.
Jag klickade på "annat" för jag själv tycker det e skitsvårt...min dotter, fyller 13 i år vill ta hål i tungan eller läppen.
Så vi ringde en som utför detta & han är kanonduktig men han rekommenderade att hon inte skulle göra det ännu eftersom hon hon fortfarande växer & det kan bli ett väldigt fult hål som hon kanske senare ändå får ta om...
Ja självklart skulle hon få det. hellre att hon kommer hem och ber om håltagning än att få bli tattuerad. Piercings kan man alltid ta väck om man tröttnar på dom.
Tyvärr skulle det väl vara så att hon fick vänta till hon var 16 år eftersom många piercare har 16årsgräns... Men hellre att hon kommer hem och ber om saker än att hon gör det hemma i smyg och det blir fel.
Jag har själv piercings lite här och dår så jag kan inte förbjuda henne från att vilja ha. Men någon kontroll över det hela vill jag ha så till en studio går vi och petar hål...
Hon har redan två hål i näsan - näsborrar. Vad sjutton ska hon med ett tredje hål till. Nej, hon skulle snällt få vänta till hon blir 16-17 någonting.