• chiqita

    Hur kan vi glömma...

    Skriver här för jag vet inte vem jag ska prata med.. känns som att jag ska spricka om jag inte får berätta för någon... och jag vill inte tynga mina vänner med min sorg mer.. för de kan bara inte förstå..

    Är nu inne på andra dagen sedan Tindra lämnade min kropp och jag saknar henne så jag tror jag ska dö.. Först, direkt när hon kom fram kände jag inget alls, jag funderade då om något var fel på mig eller om det helt enkelt var en försvarsmekanism i min kropp för att skydda mitt mentala jag..

    Nu vet jag att det var det senare alternativet.. För sedan jag väl släppt fram sorgen en gång finns inget stopp.. Jag gråter tills jag får något annat att tänka på och när hon är tillbaka i mina tankar igen så gråter jag på nytt.. Hela jag känns som ett berg av tårar, tårar utan slut.. Gråter och allting omkring, i precis allting finns det något som för mina tankar till henne.. och att hon inte finns här mer..

    Jag saknar henne så enormt mycket.. Jag vill ha henne här hos mig, jag vill inte att hon ska ligga i ett kylskåp.. jag vill inte att hon ska ligga i en anonym minneslund.. Jag vill att hon ska vara kvar hos mig.. Att hon ska leva i min livmoder igen och jag ska vara gravid med henne, för det är ju så det ska vara.. hon är ju min.. Och nu är hon en ängel, men jag vill inte det!!! Skrikandes

    Känns inte som att någon i min närhet kan förstå.. Vet att min sambo är ledsen och att han har lika nära till tårarna, men jag tror att han känner att han måste vara stark nu när jag är så svag... Jag känner mig tom, ensammen och utsatt.. Utan någon som kan förstå.. utan någon som jag kan få ur mig all sorg inför..

    Tror att jag skulle kunna gråta i timmar.. Och det skulle vara så skönt att bara tömma sig helt.. om det ändå kunde vara så enkelt.. Men jag vet att hon har det bättre där hon är... men jag vill inte att hon ska vara där... jag vill ha henne här nära mig!!!

    Jag vet att det känns så här i början efter en förlust.. Förlorade min mor 97 och det var samma sak då.. Kändes som att det aldrig ska ta slut... men nu och då... det är så lika men ändå helt annorlunda.. En mors band till sitt barn är så starkt och att jag ska leva när inte hon gör det längre.. Det gör så ont.. Men tro nu för den skull att jag inte vill leva för det vill jag, men jag vill leva tillsammans med henne, jag vill ha henne här, nu och för alltid...

    Hur kan vi någonsin glömma den sorg vi känner nu.. Hur i hela friden är det över huvud taget möjligt att gå vidare.. Just nu ser jag inte klart.. Varför måste hon lämna mig.. våran lilla Tindra.. våran vackra lilla Tindra... Mamma älskar dig...


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Vår Tindra blev en ängel... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Hur kan vi glömma...
  • chiqita

    Tack alla söta!
    Jag pratar och skriver, men det är ju inte allt som är lika lätt att säga som att skriva.. för skriva kan man göra även när man håller på rinna över av tårar... Har i a fall pratat med min sambo nu idag och försökt att berätta exakt vad jag skrivit här inne.. Sedan tog vi en promenad och pratade ännu mera.. och så mycket enklare det blev att vara när vi inte satt hemma längre... en helt annan känsla...

    Jag kommer alltid att sakna henne och jag vet att det kommer vara som tyngst nu i början.. och de stunder som är värst kommer det att kännas som att jag aldrig kan hitta vidare, men jag vet att det kommer vi.... Vi försöker att tänka på det som hänt med värme, för oavsett så hade vi inget annat val.. och hade vi inte valt att avsluta det själva så hade det med största sannolikhet hänt ändå, fast lite senare..

    Det är så vi måste tänka.. och hon hade aldrig kunnat leva utanför min livmoder.. Hon var inte ämnad att leva ett liv som alla oss andra.. Hennes plats är i babyhimmlen där uppe.. Vem vet kanske stod min mamma där och tog emot henne med öppna armar... Kanske var hon ämnad att finnas som en skyddsängel över våra framtida små barn.. För nu vet vi ju i a fall att vi kan bli gravida.. inte nu på en gång, men i framtiden...

    *kramar*


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Vår Tindra blev en ängel istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • Froggis76

    Önskar att jag kunde dämpa din smärta, men smärtan måste få finnas där, det gör ont att förlora sitt barn!!!
    Men det kommer en tid då den värsta smärtan försvinner, sorgen kommer alltid att finnas, men den blir lite lättare att leva med.
    Massor av styrkekramar!

  • TooTicki

    Hej.

    Vi förlorade vår lilla William för drygt en månad sedan och hade begravningen i torsdags.

    Som någon redan skrivit så sörjer ju alla på olika sätt. Jag kan bara säga att det som hjälpte mig och fortfarande hjälper mig var att berätta min historia om och om igen till alla vänner som bara orkar lyssna. Det blir lättare att berätta för varje gång.

    Vissa dagar känns allt så overkligt, precis som om det aldrig hänt medan andra dagar är fyllda med tankar om hur det kunde ha varit.

    Många styrkekramar till er och det är många som känner med er.

  • chiqita

    Åhh.. idag har varit helt annorlunda mot för igår.. har kunnat tänka på det och hört massa andra saker som gjort mig påmind om det som skett, men utan att känna behov av gråten. Det går ju lite upp och ner under ett sorgearbete så jag antar att det är därför det är annat idag..
     
    Å andra sidan finns det ju inget som säger att jag inte saknar henne för att jag inte gråter.. Men jag börjar väl sakta men säkert inse att hon hade aldrig kunnat leva ett liv som oss andra, och det fanns alltså inget annat att göra.. ¨

    Tack alla söta som står bakom mig och massor av kramar till alla ni andra behövande där ute!!!


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Vår Tindra blev en ängel istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
  • fiddelie89

    Jag känner igen mig i dina känslor! När jag förlorade min underbara Hung så trodde jag aldrig att jag skulle kunna leva vidare utan henne! Mina tårar känndes som de aldrig tog slut och jag kännde att jag aldrig skulle kunna ta mig igenom det! Jag kännde också att jag stödde mig allt för mycket mot vänner och familj , men det är aldrig så. Min mamma har senare berättat för mig att det var skönt för henne att veta att jag skulle ringa henne när jag behövde prata och att hon på så sätt kunde hjälpa mig!
    För mig hjälpte det mycket att prata med min kurator och sedan även planera begravning och prata med en präst! Våran lilla flicka blev begravd på ett barnfält vilken känndes helt underbart! Hon har en egen liten grav , bland det andra barnen som vi besöker så ofta vi kan! Sedan har vi gjort en liten minneshylla för henne hemma för att aldrig glömma!

    Den första tiden är verkligen svårt men jag lovar det kommer kännas bättre även fast saknaden aldrig kommer försvinna , men så ska det ju ändå vara , man ska ju aldrig sluta sakna de som man älskar!
    Lycka till med allt nu och glöm att inte prata om allt som känns tungt!!
    Massa styrkekramar till dig!!

  • Kattis1

    Jag vet vad du går igenom...
    Igår var det fyra veckor sedan jag födde vår Änglaflicka Julia.
    Dessa veckor känns som år...
    Vi överlever även om dte inte känns så när "dipparna" kommer plötsligt och obarmhärtigt.
    Jag fick för några veckor sedan ett pärlarmband som heter Frälsarkransen. Det har hjälpt mig mycket...
    Man kan läsa mer på
    www.fralsarkransen.se
    Man kan också köpa en bok och armband i ett, som heter Livets pärlor.
    Rekommenderas varmt om du känner att du tror på himlen och ett liv efter detta...

    Kram Kattis

  • Blå molnet

    Jag känner så med dig/er . Jag kan inte skriva något som hjälper och som du inte redan har läst här på tråden. Men det hjälper att prata och att tillåta sig sörja och gråta. Det är tre mån sen vi förlorade vår Hampus, och fortfarande finns det väldigt mycket gråt för både mig och min man. Hampus kommer alltid att saknas oss.
    Jag har gjort en liten minnesvideo av en del av bilderna vi han på Hampus. Det känns skönt att få ha den att titta på. Ibland blir jag ledsen och ibland blir jag stärkt.Hela situationen är ju en bergochdalbana.
    Det är viktigt att du och din sambo kan prata och stötta varandra. Ta hand om varandra, det behöver ni!
    Kramar i MASSOR!
    Jejja

  • mysmys75

    jag vet precis vad du går igenom den 11 mars-08 dog vår son Albin under förlossningen i gravvecka 24+3..
    om du känner för att prata av dig så inboxa...många styrkekramar från en annan änglamamma malou

  • estelle01

    stor styrke kram från mig å min sambo. Allt känns tungt men vi får väl hoppas att all sorg släpper, det är tungt men en dag så kommer det lätta lite.

    KRAM

  • chiqita

    Mmm.. jo konstigt nog så känns det redan bättre.. efter att ha fått skriva av mig här inne.. ha pratat massor med min sambo och mina vänner... men jag känner mig inte på långa vägar stabil, men jag känner heller inte samma behov av att gråta... Vet att det är sånt som kommer att komma i vågor under vägs... Tack alla ni som tänker och stöttar mig! *kramar*


    (¯`°?.¸ ♥♥♥ Vår Tindra blev en ängel istället... ♥♥♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Hur kan vi glömma...