• Nelia

    Är det dags igen....

    Var på UL igår, nästan på dagen 3 år sedan jag fick se en UL bild som innebar att den största sorgen i en blivand förälders liv, vår flicka hade acrani/anencefali. Nu är det kanske dags igen, denna gången blir det svårare. Vår bebis visade tecken på vidgade ventriklar i hjärnan, lätt vidgade förvisso, men vem vet hur det ser ut nästa vecka, det kan vara sol och det kan vara nattsvart avgrund. Eller ännu värre mitt i mellan. Denna gång är det vi som får ta beslutet, säkerligen kommer det att baserar på ynkliga teorier om hur svår hjärnskada det kan vara.

    Fast mitt i detta enlände så finns trösten att nu har vi ju vår underbara Manfred, vi har ett barn hos oss även om vi kommer att fattas två, jag bara undrar hur jag orkar resa mig ännu en gång......


    Ett barn på jorden och ett i himmeln, båda i mitt hjärta för evigt
  • Svar på tråden Är det dags igen....
  • Tulpan74

    Nä fy f*n vad orättvist. Varför ska vissa människor drabbas så svårt? Jag hoppas verkligen att det inte är nån fara!
    Usch vad du har haft det tufft nu, har ju läst i din andra tråd också... Önskar så att dte fanns något att göra för dig.
    Stor kram!

  • humma

    Nej men vännen, fy vad oroligt.
    Klart Manfred är er solstråle men det är också klart att du får oroa dig. Man vill ju inte vara med om detta, inte ens en gång...
    Kramar till dig.

  • CoolaSuperMamsen

    hoppas verkligen det går vägen kramar


    4barns mamma till 3 underbara tjejer och en liten ängla pojke.
  • Zoieli

    Vill bara skicka många varma styrkekramar och håller alla tummar och tår för att det ska bli sol.

    Jag brukar säga att sorgen finns alltid, men att vår levande dotter Vilda tillför också glädje i livet. Glädje och sorg hand i hand.

    /Elisabeth med *Vendela*, Vilda och *Vega*

  • MansonDust

    Jag håller tummarna för er !! Jag förstår er.. som fan. Ska på UL den 30/6 & se om vi får vårt barn i vinter eller om vi får en tredje ängel..

  • mammananja

    Jag är så ledsen du fina...må det gå vägen denna gången...Kramar i massor

  • Nelia

    Tack för er omtanke! Mitt i nuet känns det helt som att kanske det finns hopp, men den pessimistiska sidan i mig vägrar att hoppas, men jag vill att optimisten ska ta över och kämpar för det.

    Mason, jag håller verkligen mina tummar för er också, att ni får ett fint UL.


    Elisabeth, du har så rätt, sorgen och glädjen går hand i hand, tur är väl att sorgen inte vandrar ensam och att vi inte skulle kunna känna glädje igen efter att vi fått en börda av sorg o saknad. Det viktiga är väl att vi måste tillåta oss att glädjas, vilket jag tack o lov känner är går bra de flesta stunder.

    Stora kramar

    Cornelia


    Ett barn på jorden och ett i himmeln, båda i mitt hjärta för evigt
  • mollaMalina

    Massa tankar till dig! vår dotter led av anencefali/akrani och föddes den 22/2 i år! Hoppas på det absolut bästa! massa kramar

  • Nelia

    Denna gång verkar det som att lyckan ler mot oss. De senaste UL undersökningar och samt MR-undersökningen tyder på att det BARA är lätt vidgade ventriklar vilket till största chans är "normalt" så vi bestämde oss att gå vidare som ingenting har hänt och hoppas på ett pefekt litet syskom i oktober

    Tack för ert stöd, det betyder så mycket med vänliga ord när allt känns som mörkast


    Ett barn på jorden och ett i himmeln, båda i mitt hjärta för evigt
  • MansonDust
    Nelia skrev 2008-06-23 08:19:10 följande:
    Denna gång verkar det som att lyckan ler mot oss. De senaste UL undersökningar och samt MR-undersökningen tyder på att det BARA är lätt vidgade ventriklar vilket till största chans är "normalt" så vi bestämde oss att gå vidare som ingenting har hänt och hoppas på ett pefekt litet syskom i oktober Tack för ert stöd, det betyder så mycket med vänliga ord när allt känns som mörkast
    Vad skönt, grattis !!
  • ica003
    Vad skönt!
    Gather ye rose-buds while ye may - Robert Herrick
  • lamagirl

    oh va skönt.
    Grattis lilla bebisen,

    Kramar om er.
    Stolt mamma till
    HjärtÄngel Michaela
    och 3 Jordbarn

  • Fjärilsmamma

    Så lättad jag blir - och det är ju inget mot vad ni känner!

Svar på tråden Är det dags igen....