• Dancia

Unga Mammor/Gravida i skåne

Hejsan!
    Jag är en ung mamma på 19 snart 20 år.

Jag fick en son för 12 veckor sen den 30 mars och skulle gärna vilja prata med andra unga mammor/gravida i skåne, och kanske få möjlighet att träffas på fika m.m.

Var bor du och när väntar du/fick du barn?

Andra runt om Skåne är också välkomna

• Svar på tråden Unga Mammor/Gravida i skåne
  • Älskade Moa

Nej hemskt när man har ont i ryggen Men nu blir det Ullared  på Fredag, för jag vågar inte vänta för länge med det då... Lite positivt iallafall

Usch blir nog lätt så efter man fått liten. När min syster fick sin lille hade alla med godis till dom, vilken inte va de bästa när man inte rör sig så jätte mycke. Men men det klarar du säkert! Synd att du inte bor närmre, kunde vi ju gått ihop

*Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Nymphoria

Har fått en massa avlagda (avlagda och avlagda, vissa saker hade knappt hunnit användas) kläder idag efter lille kusinen snart 7 månader. Så fina grejor, märks att min faster och jag har samma smak för vissa av grejorna har jag själv stått och dragit i, i affären. Så nu längtar jag bara efter att den lille ska komma ut och använda allt. Han kommer att bli så fin

• Älskade Moa

Nymphoria: Va roligt! Imorron ska jag till min stora syster som har n son på snart 9 månader och gå igenom hans kläder... Vet att där finns MYCKE fint. Dom ick så mycke kläder så där är mycke som knappt är använt. Sen blir de väl att man vill köpa lite själv oxå

*Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Nymphoria

Theos Moster skrev 2008-06-25 22:13:43 följande:

Nymphoria: Va roligt! Imorron ska jag till min stora syster som har n son på snart 9 månader och gå igenom hans kläder... Vet att där finns MYCKE fint. Dom ick så mycke kläder så där är mycke som knappt är använt. Sen blir de väl att man vill köpa lite själv oxå
    Jag har redan köpt en del själv, men nu har jag det mesta tack vare faster. Behövs bara lite pyjamasar och så vill jag ha en sådan där lurvig och luddig björn dress från h&m (om dom nu får in dom igen) sen tror jag att jag klarar mig. Man ser ju efter hand vad som fattas.
  • Samantha89

Ert namn, när ni fick barn/när ni har BF, (var ni bor)

Dancing_Sunrise, Colin föddes 30 Mars (Skånes Fagerhult)
    Theos moster: BF 17 Oktober, (Kristianstad)
    Nymphoria: BF 28 September, (Tomelilla)
    Lionda: Eliaz 28 December 2004 (Kristianstad
    samantha89: Viktoria 7 oktober 2007 (landskrona)

• Bölja
    Svar på #48

Dancing Sunrise skrev 2008-06-25 20:45:42 följande:
    Hejsan! Välkommen hit .Du får gärna lägga till dig i listan om du vill . Är du fortfarande mammaledig eller jobbar du? Vad heter sonen?
    Det gör jag gärna...
    Min mammaledighet har precis tagit slut. Fast just nu är jag hemma i alla fall...
    Han heter Kimi..
  • Bölja

Glömde skriva att han är född 20/1-07...

• Dancia

Ändrar ordningen efter barnens ålder om ni tycker det är ok

Ert namn, när ni fick barn/när ni har BF, (var ni bor)

Lionda: Eliaz 28 December 2004 (Kristianstad)
    samantha89: Viktoria 7 oktober 2007 (landskrona)
    Dancing_Sunrise, Colin 30 Mars 2008 (Skånes Fagerhult)
    Nymphoria: BF 28 September (Tomelilla)
    Theos moster: BF 17 Oktober (Kristianstad)

• Dancia

Theos Moster skrev 2008-06-25 21:06:27 följande:

Nej hemskt när man har ont i ryggen Men nu blir det Ullared  på Fredag, för jag vågar inte vänta för länge med det då... Lite positivt iallafall Usch blir nog lätt så efter man fått liten. När min syster fick sin lille hade alla med godis till dom, vilken inte va de bästa när man inte rör sig så jätte mycke. Men men det klarar du säkert! Synd att du inte bor närmre, kunde vi ju gått ihop
    Vad kul . Har du tänkt ge napp till ditt barn? För annars kan jag tipsa dig om att köpa Bambinos runda nappar på Ullared, de är i bebishörnan och ligger i en stor hög under de andra napparna som hänger upp. Det är den enda nappen Colin tar så jag kan tipsa dig om att köpa dem redan nu ifall du skule få samma problem. De finns i blå, rosa och gul/grön.
  • Dancia
    Bölja skrev 2008-06-26 10:21:37 följande:
    Glömde skriva att han är född 20/1-07...
    Ok, lägg gärna till dig i listan
  • Dancia

Jag har tänkt flytta denna tråden till en medlemsgrupp. Vill ni ge förslag på vad denna tråden ska heta?

• Nymphoria

Dancing Sunrise skrev 2008-06-26 12:09:13 följande:

Jag har tänkt flytta denna tråden till en medlemsgrupp. Vill ni ge förslag på vad denna tråden ska heta?
    Det var en bra idé, men det där med namn var betydligt svårare! Fast jag har så dålig fabtasi
  • Dancia
    Nymphoria skrev 2008-06-26 12:16:57 följande:
    Dancing Sunrise skrev 2008-06-26 12:09:13 följande:
    Det var en bra idé, men det där med namn var betydligt svårare! Fast jag har så dålig fabtasi
    Jag hade tänkt mig något kort, men ändå beskriver vad det är för tråd och tänkte mig "Skåne Mammor" Vad tycker ni om det?
  • Nymphoria

Dancing Sunrise skrev 2008-06-26 13:06:10 följande:

Jag hade tänkt mig något kort, men ändå beskriver vad det är för tråd och tänkte mig "Skåne Mammor" Vad tycker ni om det?
    Kanske unga skåne mammor?
  • Dancia
    Nymphoria skrev 2008-06-26 13:10:36 följande:
    Dancing Sunrise skrev 2008-06-26 13:06:10 följande:
    Kanske unga skåne mammor?
    Ja det var en bätre ide Glömde ju att jag vill ha unga med , men det hade varit smart, ska starta den snart, ska bara ge Colin lite mat och se om han kan somna först.
  • Nymphoria

Dancing Sunrise skrev 2008-06-26 13:24:08 följande:

Ja det var en bätre ide Glömde ju att jag vill ha unga med , men det hade varit smart, ska starta den snart, ska bara ge Colin lite mat och se om han kan somna först.
    eller skånes unga mammor.
Svar på tråden Unga Mammor/Gravida i skåne