sophy skrev 2008-07-21 14:06:12 följande:
Förlåt, jag bara undrar (vill inte göra någon arg). Men är det inte lite upp till arbetsgivaren att under provanställningen känna efter ifall dom vill att man ska jobba där? Ifall det fungerar å så? Det är väl en prövotid för båda. Jag menar, jag kan juh samtidigt förstå att ifall en arbetsplats söker en som kan jobba, som under provanställningen kommer å säger att jag bara kan jobba i 6 månader till att man kanske inte direkt är sugen att satsa tid och pengar på den personen.Visst, jag håller med att det är riktigt dåligt att efter att du har berättat att du är gravid å komma å säga att du inte passar in..Ibland måste man försöka se det från den andra sidan..
Ja det är klart att det är en prövotid och att arbetsgivaren har rätt till att välja sin personal efter hur det funkar för en på arbetsplatsen. Men jag är helt säker på att deras orsak beror på min graviditet och då är det ju som Linny skriver, ett allvarligt brott.
Jag förstår att de inte är sugna på att ge mig fast i oktober, för att jag sedan ska få barn i januari, den situationen är nog ingen arbetsgivare speciellt sugen på. MEN, när jag sökt respons hos chefen och bara fått positiv sådan, när jag aldrig fått höra någon som helst kritik utan allt kommer som en blixt från klar himmel, ett par dagar efter att min arbetskamrat berättat för chefen att jag väntar barn så är det i mina ögon väldigt uppenbart varför jag helt plötsligt inte passar in. Ord står mot ord men när jag fick beskedet så hade chefen inte speciellt mycket att komma med. Jag kunde lätt motbevisa allt som sas. Så jag är säker på min sak.
Mitt intresse ligger inte hos arbetsplatsen eller hur mycket de skulle förlora på att ha mig kvar, mitt intresse ligger enbart hos mig och mitt barn. Varför ska jag ta hänsyn till deras situation när de är beredda att sparka ut mig utan att blinka? Nej jag har tappat all respekt för dem. Jag är inte det minsta bitter, bara oerhört angelägen om att få rättvisa!
Hoppas ni förstår mig rätt nu :)