• AnnannannA

    Borås med BF mars 09 ?

    Hej.

    Sitter här och har precis plussat, är överlycklig och det känns underbart. Hade varit kul om det fanns någon, några som är nyplussad från Borås området. Är kul att ha ngn i samma sits i närheten, så att man kan följas åt.

  • Svar på tråden Borås med BF mars 09 ?
  • Sandra1985

    hur går det för er nu då? har magen växt nåt än? nån som börjat känna lillen?

    när var det ni skulle på ul? borde väl vara snart.

  • AnnannannA

    Hej alla.
    Har bytt BM nu så går privat i borås känns mkt bättre, Hon gjorde ett ul i torsdags fick se den lill* sprattla och leva runt. Känns skönt att gå hos någon som lyssnar, man har ju massa frågor nu inför första barnet.
    9 okt är mitt nya UL datum

  • emelie 05

    Det är ganska viktigt att man har en bm som man trivs mee!!! ja trivs ypperligt med min.

    ja har ul den 29/9 bara en vecka kvar

    slapp göra gyn undersökning pga att ja hade varit och gjort ett ul i götet.. gööt

    v 16 i dag.. nu går de fort.

    hur mår ni?? magen känns när man böjer sig mm men inte mycket mer.

    nu e de dax för lördags mys!!

  • Sandra1985

    jo jag mår bra. känner knappt av att jag är gravid. men tror min sambo märker lite på humöret ibland. det svänger verkligen!

    känns lite på kläderna. får inte knäppt alla längre. vart hittar man mammakläder? har kollat lite i knalle men där är det bara HM som har och de hade väldigt dåligt utbud. typ 4 olika byxor i 3 storlekar. så där hittade jag inget.
    har hört att det finns en affär i stan nånstans där dom har mycket men jag har ingen aning om var i stan den ligger. kanske ni vet...

  • lillabrun

    ja ska på UL 30/9 !!

    är i v 17 nu.. känner av en värk i svanskotan å ner när ja anstränger mej, typ städar å sånt

    nån mer som känner det?

    annars börjar nog magen växa men ja känner mej mer fet än gravid..

  • emelie 05

    lindex brukar väl ha.. har inte koll faktiskt, den i stan har ja inte en aning om.

    ja får typ kramp i magen vänstersidan när ja sitter å kör bil.
    körde till götet i helgen å de va riktigt störande... hehe

    tröööööööööööööööööööött.. ska krypa ner jämte min lilla emmi å gosa lite

  • Sandra1985

    ja jag känner också av ryggen. jätte mycket! sen har jag sån satans huvudvärk hela tiden.
    funkar varken med alvedon eller panodil.

    men men.. jag mådde ju inte illa det minsta i början så jag får väl mitt nu.

  • emelie 05

    va på UL i dag allt såg bra ut och ja blev flyttad till 16/3 i stället.. men dom dagarna spelar ju inte någon större roll..

    börjar ni få mage?? känt någon spark??

    tror ja kände en spark igår, inte säker men nått va de iallafall

  • AnnannannA

    emelie va kul md UL idag, Fick du några fina bilder? såg du om det var hon eller han?

    Ingen magen ännu, eller kanske på kvällen men inget på morgonen
    Ska på UL 9 okt längtar så mkt.
    har börjat spy igen inget kul alls , vi var i karlstad i helgen när vi skull åka hem var min sambo tvugen att stanna typ var 5 min för att jag skulle spy inget kul alls, men mår bättre nu

  • emelie 05

    Ja fick fina bilder, nu känns de lite mer som att de verkligen e nått där.. min sambo tyckte han såg nått som skulle liknas vid att de va en kille men e ju helt omöjligt att säga... får nog ta ett ul längre fram åxå..

    magen känns när ja ligger, men känns ändå som hela ja svullnat upp.. haha mer än vanligt.

    ååå va hemskt, ja hade sjösjuka förra veckan utan att spy, men lider verkligen me dig.. borde ju inte komma tillbaka mer nu tycker ja.

    förhandla lite me min chef åxå så har gått på semester nu innan ja gör min slut dag.. skönt att slippa springa till ams på en gång.. e lite orolig för hur mycket dom kommer tvinga en att söka.. men de beror ju helt på vilken handläggare manfår.. hoppas min blir en kille som tycker att tjejer inte kan göra nått när dom e gravida ..

  • AnnannannA

    Hej tjejer.

    Hur mår ni? har alla varit på UL ännu? jag ska nu på torsdag morgon. är nervös och förväntansfull.
    Någom som fått reda på vad ni har i magen? en liten tjej eller kille?
    jag/ vi hoppas att de kan se ngt kön på torsdag vill gärna veta. Går ju privat nu oxå så de brukar ju säga vad de tror om de ser ngt, Om vi vill veta självklart.
    Känner ni rörelser ännu? Vet nte om jag känner ngt. Svårt att veta hur det ska kännas

  • Sandra1985

    ja jag har varit på ul.. men såg inte vad det var för nåt, frågade inte heller eftersom jag hört att dom kan bli lite griniga. men folk som sett bilden tror det är en liten kille och det känner jagpå mig att det blir också. läste på barnmorskegruppen.se och tror det gick att kolla kön från v.26 så bara 7 veckor kvar så ska jag åka in och kolla upp om jag har rätt eller inte. killen tror att det blir en liten tös.

    det skulle passa bra med en liten kille eftersom vi redan har blåa tapeter och har fått en del killkläder från andra. sen har vi klart namnat till kille också men det e skit svårt med tjejnamn. vi har verkligen inte ett enda.

    jag tror jag har kännt lite rörelser. men inte helt hundra men det känns som det bubblar lite i magen och det är hur mysigt som helst. läntar tills jag är helt säker på att det är bebben!

    ska lägga upp bild ikväll när jag kommer hem från jobbet (om jag kommer ihåg det) så kan ni ju gissa om det e kille eller tjej. vissa kan ju tydligen se sånt.. Glad

  • emelie 05

    sandra: va inne å kolla men ja kunde då inte säga om de e kille el tjej..

    anna: spännande med ul, känner inte nått direkt mer än att de spänner i magen ibland.. de där fjärilsbubblet har inte kommit än..

    någon som vet vart man kan köpa mamma byxor, va i knalleland förra veckan och kolla lite men då fanns de bara på hm???? finns de inte någon annan stans???

    kommit in i en trött period igen .... as jobbit..

    en kompis till mig fick en klump på 5 kilo i fredags.... de enda ja tänker e AJJJJJJJJJJJ!!!! så fastna huvet åxå ... ajjjajajaja.. hehe

    ja hoppas på en lagom liten igen

    fått nått sug efter nått än??? ja hade efter juice ett tag men de har lugnat sig och kaffe kan ja inte se åt..

  • Sandra1985

    nej jag har bara uppe bilden från vul:et än så länge för jag hittar inte adaptern till datorn så jag kan föra över bilderna... men kommer snart.

    jag har också kollat lite. köpte ett par på hm i knalle men det är ända stället jag vet som har. frågade när jag köpte dom och hon sa att det var bara dom som hade. så det får väl bli en tripp till göteborg och kolla lite.

    vad ska ni ha för vagn? vi har kollat på en brio sing. men vi vill ha -08s modell för den är mycket billigare men då fanns den inte i rätt färg.

  • AnnannannA

    vi vill oxå ha en brio sing svart helst säljes billigt i gbg nu 3998.- komplett. så kanske ska passa på snart men vill ha UL avklarat imån först.

  • emelie 05

    jaa de lär ju få bli att man åker till götet.. konstigt att dom plockat bort mammakläder... borde ju va ganska lönsamt.. el??

    blir nog gekås..

    mm ja ska köpa en emmaljuna tror ja.. sen e de massa andra saker... ååå bilstol, åå herregud.. säng jaa ska inte va ute i sista sekund som med emelie.. peppar peppar.. men först måste vi bygga färdigt badrum 2 st och två rum till barnen.. åå jösses.. å ja som e så tröttttttt.... för att inte tala om sambon min.. han har nog både latmask och tummen i RÖVEN... haha ja vill ha de klart NU..

  • AnnannannA

    Hej nu har jag varit på UL allt såg jätte bra ut. Var så mysigt att se den lille/a. Fick inte veta ngt kön de såg ej idsg men lovade att göra ett nytt UL snart.

  • emelie 05

    va roligt ..

    har ni funderat än på hur ni ska göra med eran föräldrapenning?? hur länge ni ska va hemma å hur många dagar ni tar ut... ååå de e rena pusslet å få de å fungera ekonomiskt...

Svar på tråden Borås med BF mars 09 ?