• AnnannannA

    Borås med BF mars 09 ?

    Hej.

    Sitter här och har precis plussat, är överlycklig och det känns underbart. Hade varit kul om det fanns någon, några som är nyplussad från Borås området. Är kul att ha ngn i samma sits i närheten, så att man kan följas åt.

  • Svar på tråden Borås med BF mars 09 ?
  • emelie 05

    Hej.

    oj vilken läkare.. hoppas inte ja träffar på henne om 2 veckor. .

    jag jobbade på pecon print slutar om ca 1 månad. har sökt till landvetter nu men e man gravid mm så e de ju inte så lätt å få nya jobb.

    angående att gå till privat bm.. 300 kr/besök kostar det. dom är inte ansluta till landstinget el va man säger. dyrt tycker ja, trivs med min bm (tina) läkaren träffar man ju inte mer än 1 gång hoppas ja.

    hur mår ni??

    är nu i v 13 byter på lördagar.
    viken vecka e ni i nu å när byter ni?

  • Sandra1985

    jag mår kalas.. men har lite ont i ryggen och väldigt ont i fötterna eftersom jag står upp hela dagarna. aldrig varit ett problem innan.

    jag borde vara i v. 14+1 men på vulet blev jag flyttad 5 dagar så v. 14+6 är det istället. dvs att det än så länge är en februari bebis i min mage. får se om det blir ändrat på ul sen. jag borde byta på lördagar också då...

  • AnnannannA

    är v 13 byter på måndagar.
    ja 300 per besök låter mkt. men som sagt bm jag har fått är trevlig och läkaren träffar man nog inget mer.

    när har ni fått ul tider?
    jag ska dit 13 okt och sedan nästa besök hos bm 29 0kt.

  • Sandra1985

    jag ska till bm på ul 22 sept. måste förmodligen avboka tiden eftersom vi har planerat en liten resa då.. hade först tid 2 okt. undra varför jag bytte. den hade passat mycket bättre.

    nästa besök efter det var nångång i oktober, ganska sent. kommer inte ihåg datumet.

  • emelie 05

    ja då kommer läkarbesök 16/9 och sen den 29/9 ul ska bli så roligt och sen bm v 20 den 27/10... ja fullt upp.. shit nu går tiden så fort.. känns som om veckorna bara springer iväg.. v 14 nu.. jösses.

    hur e de me er?? börjar magen växa??

  • Sandra1985

    jo den har växt lite. mysigt!

    det är säkert bara inbillning men ett par gånger har det känts som om bebisen sparkat. det är en bit nedanför naveln och lite till vänster. altid på samma ställe. kan det verkligen vara sparkar?? tycker det låter märkligt att det är på samma ställe men det är knappast bara bubbel. känns verkligen som nåt trycker. 

      

  • emelie 05

    när ja vänta emelie så i början kändes de som fjärilar i magen.. inte som en riktig spark, utan mer som 1000 fjärilar som är på ett å samma ställe. svårt att förklara. men går inte jämnföra med när bebisen sparkar senare.

    minns att ja kände de mer när ja gick upp för trappor. men kan ju va helt annorlunda för dig.

    v 15 nu.. känns faktiskt skönt att ja har blivit uppsagd, tänk om man bara kan gå hemma å njuta av den sista tiden och änga mycket tid till emelie som säkert kommer bli en liten höns mamma.. hon kommer gärna hjälpa till.

    hon fråga mig: Hur kommer bebisen ut!!! va svarar man på den.. haha ja sa din pappa vet svaret på de..

    en vecka till ul ååå längtar så...

  • Sandra1985

    en vecka exakt för mig idag till ul! är inte alls nervös denna gången. det kanske kommer senare!
    jag blev ju flyttat 5 dagar sist till 26 februari. får se om det ändras denna gången! ändras säkert tillbaka igen kan jag tänka mig!

    jag tror jag har frågat detta förr men vilka av er ska kolla upp könet? jag ska det iaf! lite tråkigt bara att man måste vänta så länge innan man kan göra det!

  • AnnannannA

    hej alla
    lite avis på er som ska p ul så snart. jag har 4 v kvar På morgonen syns inget på min mage men på kvällen är den uppsvälld. har även ont i magen på kvällen känns som allt ska trilla ut???

    Vi ska ta reda på kön om vi inte ser ngt på ul så kan vi boka köns ul i gbg på barnmorskegruppen

  • lillabrun

    hej tjejer!
    hittade denna tråden precis. jag är gravid i v 16

    är 31 år bor i horred med min man(gifte mig i somras!) mina två barn 8 och 2 år

    ja har inte mkt vänner här, då vi flytta fr gbg för snart 2 år sen så ja letar nya..

Svar på tråden Borås med BF mars 09 ?