• Sockerråttan

    Första barnet, bf mars 09

    Det finns ju ett par grupper redan för mars 09, men det skulle vara kul att få dela tankar och känslor med andra som väntar barn för första gången. Om uträknignen stämmer har jag bf den 9 mars Sååå overkligt!!

    Hur känns det? Både fysiskt och emotionellt? När tänker ni berätta/har berättat för familj/släkt/vänner/jobbet? Hur är pappan? Får ni mycket stöd och hjälp redan nu? Osv. osv...

    ALLT får man diskutera här!

  • Svar på tråden Första barnet, bf mars 09
  • aihpoz
    Tessou skrev 2008-10-08 18:40:24 följande:
    aihopz;Nästan samma BF som mig! Lite skillnad på din och min mage..
    Jaså..ja då lär jag ju kolla
    När 1+1 blir 3
  • aihpoz
    Tessou skrev 2008-10-08 18:40:24 följande:
    aihopz;Nästan samma BF som mig! Lite skillnad på din och min mage..
    Hehe ja det var lite skillnad där ja..men å andra sidan är jag lite rund sen innan..Fast nu är magen rätt hård så det kan inte vara mitt lager av hull
    När 1+1 blir 3
  • Tessou

    aihopz;
    Trodde att magen skulle synas bra på mig eftersom jag är så smal sedan innan men icke...

  • aihpoz
    Tessou skrev 2008-10-08 18:43:41 följande:
    aihopz;Trodde att magen skulle synas bra på mig eftersom jag är så smal sedan innan men icke...
    Ja det brukar ju oftast vara så..men magen den kommer..
    När 1+1 blir 3
  • Tessou

    aihopz;
    Mm, det är skönt på ett sätt för då är den inte i vägen samtidigt som jag saknar en stor mysig mage - men som sagt så kommer den ju längre fram! Då kanske den inte blir så stor längre fram heller så då blir det förhoppningsvis lättare att få tillbaka figuren senare!

  • aihpoz
    Tessou skrev 2008-10-08 18:49:49 följande:
    aihopz;Mm, det är skönt på ett sätt för då är den inte i vägen samtidigt som jag saknar en stor mysig mage - men som sagt så kommer den ju längre fram! Då kanske den inte blir så stor längre fram heller så då blir det förhoppningsvis lättare att få tillbaka figuren senare!
    Ja än så länge är den inte vägen men det kommer väl det oxå..hehe
    När 1+1 blir 3
  • aihpoz
    litenpanda skrev 2008-10-09 16:00:24 följande:
    Jag ska på UL ikväll! *nervös* Håll tummarna!
    Går säkert bra..
    När 1+1 blir 3
  • litenpanda

    Det gick bra på UL igår! Allt såg bra ut, men vi måste dock komma tillbaka om en vecka, för bebben stod på huvudet hela tiden och vägrade ändra ställning trots BM:s buffar med UL-grejen och att jag fick gå upp och hoppa omkring i rummet, så BM kunde inte se bakhuvudet ordentligt.

    Vi fick reda på att det med största sannolikhet är en liten tjej!

  • Tessou

    litenelefant;
    Vad fick du för BF? Har du några bilder så man ser hur en typisk tjej-bild ser ut?

Svar på tråden Första barnet, bf mars 09