• Ruda

    Vi som har plussat denna vecka - v.29 2008!

    När jag väntade mitt första barn hade vi en tråd där alla plussade samma vecka, och tänkte nu att det kunde vara kul att hitta några även denna gång!

    Jag plussade igår, alltså den 14 juli, och har BF den 19 mars, nån fler?

    Alla är välkomna!


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 21:08
    Verkar bara vara jag som plussat denna vecka, eller så är ni andra anonyma!

    Om vi tar alla som plussat i juni då?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-15 21:08
    Äsch, fel av mig, alla som plussat i JULI ska det ju vara!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-19 07:10
    BF-lista!

    Mithrandil, BF 13/3, 1a barnet
    Anisa, BF 17/3
    Ruda, BF 19/3, 2a barnet
    MJ79, BF 20/3, 2a barnet
    Natacha, BF 22/3, 2a barnet
    minii, BF 27/3, 1a barnet
    Solna81, BF 28/3, 2a barnet
    vispen76, BF 29/3
    Oj hoppsan, 2a barnet
    MiniMej
  • Svar på tråden Vi som har plussat denna vecka - v.29 2008!
  • mithrandil

    Hej!
    Idag har jag äntligen varit på inskrivning. Vi fick göra ett ul för att fastställa hur långt gången jag är så min bf har blivit ändrat till 15 Mars? Hon sa 16 mars men det stämmer inte med att jag skulle ha varit v10+0 som hon sa.

    Bebis såg jättelivlig ut, rörde på sig hela tiden men vi fick se ett pickande hjärta och bm tyckte att allt såg jättefint ut. Fick med ett pyttelitet suddigt foto som jag givetvis hängde på kylskåpet även att man inte ser så mycket!

    Hur mår alla ni andra?

  • tiara

    mithrandil: Så roligt att allt såg bra ut! Själv var jag på inskrivning i fredags, men fick inte nåt VUL. Var visserligen på VUL i v 8 som såg fint ut. Ska få ett VUL i v 12 också (pga tidigare missfall). Längtar!

    Jag mår superilla fortfarande. Är sjukskriven pga det. Har ett jobb där jag måste vara koncentrerad hela tiden och det klarar jag inte att vara när jag mår så dåligt. Jag längtar verkligen till att illamåendet släpper (men samtidigt är jag ju lite glad att jag mår illa också eftersom det ju är ett tecken på att allt troligtvis är bra där inne i magen). I min första graviditet (som ju gick bra) så mådde jag också så här illa, men i den andra graviditeten (som slutade med MA i v 9) så mådde jag nästan inte illa alls. Jag hoppas som sagt därför att illamåendet är ett bra tecken!

  • Solna81

    Åhh vad kul att det gick bra på vul! Ska själv på torsdag.. Längtar Glad

    MJ79; hoppas att ditt illamående ändå släpper så du kan jobba iaf... Lagom så du fortfarande känner något :) Mitt är nästan borta men är typ äcklad hela tiden.. Längatr tills jag kan äta som jag brukar och vilja äta..


    Viggo 061213 ** Bebis 090329
  • tiara

    Solna81: Vad skönt att illamåendet har lugnat sig för dig! Ja, jag hoppas också att det lugnar sig lite för mig också, men inte för fort, för då kommer jag garanterat att bli jätteorolig att nåt är fel. Som du säger, jag mår gärna lite lagom illa ibland... hehe... Idag har jag faktiskt haft en ganska ok förmiddag, men igår mådde jag jätteilla hela dagen. Det svänger verkligen mycket från dag till dag utan att jag kan hitta nån förklaring på det. Jag är också så äcklad av mat. Jag längtar verkligen tills jag börjar längta efter att äta igen. Just nu är det bara att pressa i sig maten som gäller. Inget är gott...

    Åh vad spännande med VUL på torsdag!!! Har du varit på nåt tidigare eller är det det första?

  • mithrandil

    Jag fick inte heller göra ett vul utan ett vanligt ul. Det var för att vi inte visste precis hur lånt gången jag var. När jag gjorde ett vul i v6 sa läkaren "ungefär i v6" och att hon inte riktigt kunde mäta. Helkonstig läkare. :)
    Roligt att du får göra ett till innan rutin ul i v18.


    tiara skrev 2008-08-18 13:21:13 följande:
    [citat]
    mithrandil: Så roligt att allt såg bra ut! Själv var jag på inskrivning i fredags, men fick inte nåt VUL. Var visserligen på VUL i v 8 som såg fint ut. Ska få ett VUL i v 12 också (pga tidigare missfall). Längtar!
  • Solna81

    MJ79; Det är det första vulet.. Jättespännande! Hoppas att allt är bra bara.. Brukar inte oroa mig så mycket, men nu när det är så snart oroar jag mig såklart....

    Sen blir det till att vänta till rutin UL..


    Viggo 061213 ** Bebis 090329
  • Ruda

    Hej på er!


    Var på inskrivning igår och har väl trott att jag varit i v 10 (9+?). Dock har jag misstänkt att bebben kan ha blivit till tidigare, eftersom min mens inte varit regelbunden sen jag fick sonen -07.


    Berättade detta för BM (samma som med sonen), och hon erbjöd sig att klämma lite på magen för att känna livmodern. Direkt hon klämt lite, så sa hon: "Du, vad tror du om att testa höra hjärtljuden??"


    Sagt och gjort, och utan att ens behöva leta så hördes ett starkt hjärta ticka på! Så hon tror att jag kan vara i allt från v. 13-16!! Så nu ska vi på ett tidigt UL för att datera bebisen, så det verkar som att vi får en februaribebis istället för en marsbebis!

  • tiara

    Ruda: Ojdå! Vad skönt att ha kommit längre än du trodde från början!

  • Scoobi

    Hej hej,

    Inte varit inne och skrivit på ett tag men läser gärna.
    Kul med alla ULoch VUL som sett bra ut!!
    Ruda, vilken chock du måste fått!!! Läckert att bli framflyttad så många veckor!! :) :)
    Jag var själv på VUL i dag och såg ett litet hjärta picka! Underbart att se! Beräknades vara i 8+3 vilket stämmer ok med mina egna beräkningar. Ska boka tid för KUB etc i vecka 13. :)

  • mithrandil

    Åh vad härligt! Jag hade med hoppats på att bli framflyttad lite, men icke. hehe! När skulle du få göra ultraljudet?


    Ruda skrev 2008-08-20 08:20:26 följande:
    Hej på er!
    Var på inskrivning igår och har väl trott att jag varit i v 10 (9+?). Dock har jag misstänkt att bebben kan ha blivit till tidigare, eftersom min mens inte varit regelbunden sen jag fick sonen -07.
    Berättade detta för BM (samma som med sonen), och hon erbjöd sig att klämma lite på magen för att känna livmodern. Direkt hon klämt lite, så sa hon: "Du, vad tror du om att testa höra hjärtljuden??"
    Sagt och gjort, och utan att ens behöva leta så hördes ett starkt hjärta ticka på! Så hon tror att jag kan vara i allt från v. 13-16!! Så nu ska vi på ett tidigt UL för att datera bebisen, så det verkar som att vi får en februaribebis istället för en marsbebis!
  • Emlan81

    Inte varit inne på ett tag.. Den extrema tröttheten har infunnit sig... Somnar typ i soffan vid åtta tiden varje dag...
    Illamåendet finns kvar...men blivit något bättre...
    Blir så avundsjuk på alla som får gör vul, ul och lyssna på hjärtat. Här är de jätte snåla med sånt... Har ju inte ens blivit inskriven...min barnmorska va på semester, så ja får vänta två veckor till.

  • tiara

    Jodå, det går bara bra (med undantag för att jag har åkt på magsjuka just nu...). Graviditetsillamåendet är i stort sett borta och är mycket piggare. Har gått in i v 17 nu och tiden flyger verkligen i väg. Ska på UL den 21 oktober och längtar och gruvar mig. Jag var på UL i v 13 också och då såg allt bra ut, men har inte varit på nån koll hos BM efter det och ska inte på nån koll förrän UL den 21 oktober så man blir ju lite nojig. Hur går det för dig då Mithrandil?

  • mithrandil

    Jodå, jag mår väl fortfarande oförskämt bra. Fått ont i ryggen bara men än så länge är det inget att klaga över. Lite ont överlever jag men blir det värre kanske jag börjar gnälla.

    Gick in i v18 igår och ska på ul på torsdag. Förut var jag bara förväntansfull men nu blir man ju lite nervös när det närmar sig. Men allt är säkert bra. Det är bara nojigt när man tänker på att r-ul:et faktiskt är till för att se om något inte står rätt till. Men vi hoppas på att få se vad vi väntar för bebis.
    Vill ni veta?


    tiara skrev 2008-10-06 20:44:07 följande:
    Jodå, det går bara bra (med undantag för att jag har åkt på magsjuka just nu...). Graviditetsillamåendet är i stort sett borta och är mycket piggare. Har gått in i v 17 nu och tiden flyger verkligen i väg. Ska på UL den 21 oktober och längtar och gruvar mig. Jag var på UL i v 13 också och då såg allt bra ut, men har inte varit på nån koll hos BM efter det och ska inte på nån koll förrän UL den 21 oktober så man blir ju lite nojig. Hur går det för dig då Mithrandil?
  • narie24

    Hej hej tjejer. Här inne har man inte varit på länge. Tiden rusar iväg, vilket är rätt så skönt. Är också i vecka 18, rutin UL nästa vecka. Var på ett UL härom veckan och fick se det lilla livet men på det nästa känns det mer noggrant och också mer läskigt. Tänk om nåt är fel.
    Magen stramar en massa nu så kanske den sätter fart att växa nu.
    Inga direkta krämpor förutom ont i huvudet och lite krångel med underlivet ;).

Svar på tråden Vi som har plussat denna vecka - v.29 2008!