Jennie77 skrev 2008-08-10 21:32:56 följande:
Halloj!Jag var också skitskraj inför min förlossning. Hade bestämt innan jag blev gravid att jag skulle göra kejsarsnitt. Men det var inte så enkelt att få igenom. Jag gjorde precis som du, tittade på youtube, barnmorskorna och något norskt förlossningsprogram också. Ville veta allt. Dessutom av någon anledning så ville jag att förlossningen skulle sätta igång under slutet av graviditeten. Var så trött på att vobbla fram med magen. Längtade nästan efter att få känna värkar och att det skulle sätta igång. Ville helt enkelt bara att bebisen skulle ut hur ont det än skulle göra. Tror att väldigt många känner så.Fick barn för två mån sedan, vanliga vägen : ) Det gick jättebra. Hade oroat mig helt i onödan. Det gör ont men man fixar det. Ryggbedövningen gick också väldigt smidigt att få. De fick sticka några ggr på mig för att få den på rätt plats men man är så fokuserad på annat så man tänker inte ens på att de sätter den. Och efter en liten stund försvann ALL smärta. Jag tror att det är bra att du är nyfiken och tar reda på information. Kunskap är ju makt : ) För mig kändes det bra att ha kollat på filmer mm. Dessutom är det väl inte konstigt att man är nervös inför sin första förlossning, man har ju faktiskt inte en aning om hur en värk känns osv.Du fixar det!!! Oj, vad mycket jag skrev.
tack så mkt! joo, det är nog sant det du skrev. man kanske är så less på slutet så man bara vill att det ska vara klart!
det du skrev gjorde faktiskt att det kändes lite bättre. det är skönt på nå sätt att höra andra ha upplevt det, och faktiskt klarat de. speciellt dom som var rädda innan.
så tack så mkt=)
Hot Mama211 skrev 2008-08-11 22:58:34 följande:
Hur kan man tycka att det är smart och inte lägga ner utan fortsätta tjafsa och förstöra tråden? Jag sa MIN sanning sen att den inte passar dig är inte mitt problem.
jag bad er tidigare att sluta tjaffsa. jag startade denna tråd och jag bryr mig inte ett dugg om vad erat "gräl" handlar om.
men snälla, sluta tjaffsa! alla inblandande!