hotten skrev 2008-10-29 23:52:21 följande:
ano: alltså om du anser att en 2 åring blir bäst tillfredställd genom att få leka massor emd andra barn å inte med dig å farmor så är det din åsikt, men poängen här var ju att även de kan du ge barnet även utan dagis OM du vill vara hemma å med barnet. (alltså olika aktiviteter i barngrupper)
Ja, det är min åsikt och det står jag för. Jag tror inte att hemmamammor som tar barnen på aktiviteter á la öppna förskolan kan ge barnen samma stimulation som dagis kan (baserat på egen erfarnhet med mååånga barn som går hemma hela tiden - dessutom så är deras mammor fruktansvärt frustrerade, har inget tålamod med sina barn, och barnen har svårt med den sociala biten), men det är som sagt min åsikt. Nu kanske min dotter är mer "krävande" när det gäller det sociala än andra barn i hennes ålder, hon är fruktansvärt tidigt utvecklad och lätt på en 3 1/2 årings nivå språkligt, motoriskt och rent allmänt mentalt. Och ja, hon frågar om dagis då vi är hemma därför att hon saknar sina kompisar och tycker att det är otroligt roligt där.
När min dotter en dag förhoppningsvis blir storasyster och jag kommer att vara hemma med Liten så kommer hon att gå på dagis.