• Cecese

    ~~Vi som väntar barn i oktober 2008~~ del 3 - ny

    Här är tråden för oss som väntar barn i oktober 2008.

    Vi har en hemsida med bf-lista, mvc, födda m.m
    http://home.aland.net/ma22012/oktober/

    Om man vill vara med där, uppdatera sina uppgifter osv så finns det 2 sätt. Man kan skriva här i tråden eller så skickar man mej ett inbox-meddelande. Skriver man i tråden är det viktigt att man skriver tydligt att man vill ha med det.

    Här är våra gamla trådar:
    första: www.familjeliv.se/Forum-11-231/m29079383.html
    andra: www.familjeliv.se/Forum-11-231/m32004341.html


    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och pyret bf sept/oktober -08
  • Svar på tråden ~~Vi som väntar barn i oktober 2008~~ del 3 - ny
  • Armani
    amomentlikethis skrev 2009-01-02 15:09:14 följande:
    har några nya bilder på Isabelle i min blogg om nån vill se www.sweetandsexy.blogg.se
    Vilken sötnos du har
    (¯`°?.¸ ღMamma Till Alicia 081015ღ ¸.?°´¯)
  • Plutten Augusti07

    AL25 skrev 2009-01-02 15:52:49 följande:


    Armani, MissMy: Tackar Plutten: Usch vad hemsk att må illa med en liten som är sjuk desutom.... Hoppas du slipper må illa i 9 månader i alla fall. Hur känns det att skulle ha en liten till redan om 8 månader?
    Ja.....vet inte riktigt....nu känns det bara rolig men världen rasade när det starkaste plus jag någonsin sett uppenbarade sig bara jag närmat mig stickan. Vi får göra det bästa av det onu känns det bara roligt, får ju hoppas att jag inte blir lika sjuk som sist. Först kan vi inte få barn- och nu 2 på under 1 år!
  • 13feb

    Nämen, här har jag missat något. Grattis till grav. När är bf?

    Varför testade de rs? Är det något de gör om man misstänker det eller? Elias är jätteförkyld och har feber om än inte så hög. Jag ger honom neseril för att han ska kunna andas genom näsan. Och så har han fått alvedon två nätter på raken nu för att han ska kunna sova. Han har ännu inte börjat hosta men storebror är också förkyld med hosta. Jag är nojig för att det ska vara rs.

  • Junipingla

    Stackars skrutten!!

    Hur mår han nu??


    Plutten Augusti07 skrev 2009-01-01 22:28:57 följande:
    Gott Nytt ÅR! Vårt nya år började inte alls bra, Nils har varit förkyld och lagom till varmrätten igår så kräkte han ner hela sig själv + vagnen. Stackars liten! Ringde in till akuten igår men dom tyckte inte jag skulle komma in. Ringde in idag igen och ville komma in för RS prov då han är sämre. Fick komma in och mycket riktigt- Nils har fått RS-virus!! Stackarn... än så länge kan v sköta honom hemma mend troligtvis blir det inläggning....
    Mamma till nu fem! Alice född 26/9 * junipingla.se
  • AL79

    Plutten Augusti07 skrev 2009-01-02 17:47:45 följande:


    AL25 skrev 2009-01-02 15:52:49 följande:
    Ja.....vet inte riktigt....nu känns det bara rolig men världen rasade när det starkaste plus jag någonsin sett uppenbarade sig bara jag närmat mig stickan. Vi får göra det bästa av det onu känns det bara roligt, får ju hoppas att jag inte blir lika sjuk som sist. Först kan vi inte få barn- och nu 2 på under 1 år!
    Ja det är konstigt. Men de säger ju att man blir fort gravid precis efter en förlossning, för att kroppen fortfarande är i "gravidläge".
  • Armani
    Frisören skrev 2009-01-02 19:31:51 följande:
    Armani: vart köper man flaskorna?
    Vi köpte dom på barnens hus men har även sett att dom finns på babyproffsen.
    (¯`°?.¸ ღMamma Till Alicia 081015ღ ¸.?°´¯)
  • MissMy
    amomentlikethis skrev 2009-01-02 15:09:14 följande:
    har några nya bilder på Isabelle i min blogg om nån vill se www.sweetandsexy.blogg.se
    vilken sötnos..Härligt leende!!

    nu är sambon hemma hela helgen..skönt..skall ta det lugnt och njuta av tillvaron..ut och gå och laga god mat..
    imorgon nöt inre file biffar med ugnsbakade rotsaker!!skoj att lga annorlunda mat än tidigare!!och så enkelt!!
  • Armani

    Ni som har barn sen förrut, när dom fått tänder, hur har dom betett sig då?

    Alicia har hållit på att dregla urmycket nu länge, äter hellre på händerna än tutten och är rosslig i bröstet. Vår BVC-tant antyder hela tiden på att det skulle vara tänder på gång men är inte det lite väl tidigt ändå? Tycker inte att jag kan känna nåt i munnen på henne heller men ja vet ju inte riktigt vad jag ska känna efter heller Fundersam Å just att hon är rosslig, kan det verkligen ha med tänder att göra?


    (¯`°?.¸ ღMamma Till Alicia 081015ღ ¸.?°´¯)
  • Plutten Augusti07

    Kom hem kl 5 imorse, igår kväll vid 23 så började nils rossla och vissa tecken på andningsproblem. Vi kastade på honom lite kläder och körde in direkt. Kommer in till akuten och säger till i luckan att jag har en bebis med andningssvårigheter, får till svar: "Sitt ner i väntrummer så kommer en sköterska strax"...ehh?!??
    Tog 45 minuter innan någon tittade på honom!! Hög feber + ögoninflammation gjorde ju att han såg verkligt sjuk ut. Ingen barnsjuksköterska eller barnläkare fanns, vi blev hänvisade till ett vanligt rum med en smal brist mitt på golvet. Läkaren kom och ignorerade oss totalt, frågade "om vi var oroliga". Vad f*n tror du?? Hon lyssnade inte för 5 öre, ville lägga in honom för att han inte åt ordentligt vilket vi informerade henne 1000 ggr om att han gjorde, problemer var luftvägarna. Den urdåliga sjuksköterskan skulle mäta syresättning på honom och fick det bara till 85% vilket läkaren givetvis utgick ifrån trots att det inte stämde. Inte förrän 02:30 fick Nils inhalera första dosen.... Sen gick det ytterligare 1.5 timme innan läkaren kom och konstaterade att han lät bättre men att hon kanske ville lägga in honom för att han skulle äta. Hallå likom, lyssna!! Han äter, kissar och bajsar som han ska, enligt barnläkaren iförgår så mår han bra för att vara rs patient och ska inte läggas in.

    Ber henne skriva ut antibiotika för hans ögon som barnläkaren ändå skulle gjort dagen efter MEN det vill hon inte göra för då måste hon göra en odling på ögonsekretet och "det är för bökigt för henne nu....det är ju så när ni åker in på natten". Ursäkta mig så mycket, nästa gång ska jag se till att mitt barn blir sjukt mellan 9-16.

    Kom äntligen hem kl 05, läkaren ville att vi skulle återkomma och inhalera efter 4-5 timmar. Vid 8 då sa jag? Nej, senare för vi har inte kommit igång så tidigt, kom vid lunch.

    Är det patienten eller läkaren som ska gå först?

  • Armani
    Plutten Augusti07 skrev 2009-01-03 17:14:08 följande:
    Kom hem kl 5 imorse, igår kväll vid 23 så började nils rossla och vissa tecken på andningsproblem. Vi kastade på honom lite kläder och körde in direkt. Kommer in till akuten och säger till i luckan att jag har en bebis med andningssvårigheter, får till svar: "Sitt ner i väntrummer så kommer en sköterska strax"...ehh?!?? Tog 45 minuter innan någon tittade på honom!! Hög feber + ögoninflammation gjorde ju att han såg verkligt sjuk ut. Ingen barnsjuksköterska eller barnläkare fanns, vi blev hänvisade till ett vanligt rum med en smal brist mitt på golvet. Läkaren kom och ignorerade oss totalt, frågade "om vi var oroliga". Vad f*n tror du?? Hon lyssnade inte för 5 öre, ville lägga in honom för att han inte åt ordentligt vilket vi informerade henne 1000 ggr om att han gjorde, problemer var luftvägarna. Den urdåliga sjuksköterskan skulle mäta syresättning på honom och fick det bara till 85% vilket läkaren givetvis utgick ifrån trots att det inte stämde. Inte förrän 02:30 fick Nils inhalera första dosen.... Sen gick det ytterligare 1.5 timme innan läkaren kom och konstaterade att han lät bättre men att hon kanske ville lägga in honom för att han skulle äta. Hallå likom, lyssna!! Han äter, kissar och bajsar som han ska, enligt barnläkaren iförgår så mår han bra för att vara rs patient och ska inte läggas in. Ber henne skriva ut antibiotika för hans ögon som barnläkaren ändå skulle gjort dagen efter MEN det vill hon inte göra för då måste hon göra en odling på ögonsekretet och "det är för bökigt för henne nu....det är ju så när ni åker in på natten". Ursäkta mig så mycket, nästa gång ska jag se till att mitt barn blir sjukt mellan 9-16. Kom äntligen hem kl 05, läkaren ville att vi skulle återkomma och inhalera efter 4-5 timmar. Vid 8 då sa jag? Nej, senare för vi har inte kommit igång så tidigt, kom vid lunch. Är det patienten eller läkaren som ska gå först?
    Men herre gud ett så dåligt bemötande Det är ju ett BARN det handlar om! Fruktansvärt dåligt gjort av dom.
    Hoppas han mår bättre idag!
    (¯`°?.¸ ღMamma Till Alicia 081015ღ ¸.?°´¯)
  • Cecese

    Plutten: Nej men vilket bemötande. Så ska det ju verkligen inte gå till, speciellt inte när det gäller små bebisar och som till har rs. Fy sjutton, såna borde ju verkligen inte blivit läkare..... Hoppas ändå att det fixar sig så Nils mår bättre.


    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Ami755

    missmy: lagar du mat med recept?lax i örtsås lät gott!ja jag är färdgiflyttad för denna gång-dax igen i april..-bara lite kvar att ställa iordning.

    Ivan är oxå snuvig-har använt näsfridan-vilken bra grej!!vilka kråkor jag hittade!

    Armani, har ingen tidig erfarenhet av tänder-min 4 åring fick tänder först vid 15 månader.Ivan har oxå sina händer gärna i munnen.men är mest näsrosslig.

    Plutten:Håller tummarna att Nils kryar på sig snabbt!

    Kramar till er alla.

  • Mozarts Nachtmusik

    plutten > oh stackars liten =(
    min stora fick rs förra året. va på akuten 17 jan -08 *minns*
    inte skoj på en fläck, men fick iaf bättre bemötande än va ni råkade ut för ..

    armani > min "stora" matvägrade, o _bara_ kall mat. det och sov dåligt va de som ja kommer ihåg nu men man glömmer fort de va ju faktist bara ett år sen


    Kom ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra
  • Junipingla

    Så galet dåligt!! Man blir ju helt matt av att läsa!
    Stackars er oc stackars Nils! Att ustätta en liten för så mkt extra lidande!


    Plutten Augusti07 skrev 2009-01-03 17:14:08 följande:
    Kom hem kl 5 imorse, igår kväll vid 23 så började nils rossla och vissa tecken på andningsproblem. Vi kastade på honom lite kläder och körde in direkt. Kommer in till akuten och säger till i luckan att jag har en bebis med andningssvårigheter, får till svar: "Sitt ner i väntrummer så kommer en sköterska strax"...ehh?!?? Tog 45 minuter innan någon tittade på honom!! Hög feber + ögoninflammation gjorde ju att han såg verkligt sjuk ut. Ingen barnsjuksköterska eller barnläkare fanns, vi blev hänvisade till ett vanligt rum med en smal brist mitt på golvet. Läkaren kom och ignorerade oss totalt, frågade "om vi var oroliga". Vad f*n tror du?? Hon lyssnade inte för 5 öre, ville lägga in honom för att han inte åt ordentligt vilket vi informerade henne 1000 ggr om att han gjorde, problemer var luftvägarna. Den urdåliga sjuksköterskan skulle mäta syresättning på honom och fick det bara till 85% vilket läkaren givetvis utgick ifrån trots att det inte stämde. Inte förrän 02:30 fick Nils inhalera första dosen.... Sen gick det ytterligare 1.5 timme innan läkaren kom och konstaterade att han lät bättre men att hon kanske ville lägga in honom för att han skulle äta. Hallå likom, lyssna!! Han äter, kissar och bajsar som han ska, enligt barnläkaren iförgår så mår han bra för att vara rs patient och ska inte läggas in. Ber henne skriva ut antibiotika för hans ögon som barnläkaren ändå skulle gjort dagen efter MEN det vill hon inte göra för då måste hon göra en odling på ögonsekretet och "det är för bökigt för henne nu....det är ju så när ni åker in på natten". Ursäkta mig så mycket, nästa gång ska jag se till att mitt barn blir sjukt mellan 9-16. Kom äntligen hem kl 05, läkaren ville att vi skulle återkomma och inhalera efter 4-5 timmar. Vid 8 då sa jag? Nej, senare för vi har inte kommit igång så tidigt, kom vid lunch. Är det patienten eller läkaren som ska gå först?
    Mamma till nu fem! Alice född 26/9 * junipingla.se
Svar på tråden ~~Vi som väntar barn i oktober 2008~~ del 3 - ny