• ElinC

Provera?

Är det någon mer än jag som ska äta provera innan man börjar med pergo. Och är det någon som äter det just nu? Är inne på 4de dagen...

• Svar på tråden Provera?
  • mmiaa

Å, vad härligt att du bara har en tablett kvar, bara att invänta mensen nu då Själv har jag 7 tabletter kvar om man räknar med den till kvällen.
    Samma här, ett par finnar har ploppat upp på överläppen senaste dagarna, har nästan aldrig detta annars. Låt nu veckan gå fort till pergotime

• ElinC

Hur lång tid brukar det ta innan mensen sätter igång nu? Mina tabletter är äntligen slut!!! Tar det nån dag, eller flera?

• mmiaa

Förra gången jag åt Provera var det en dag emellan sista tabletten och första blödningen. Men en annan gång kom mensen dagen efter sista tabletten. Det kan nog ta några dagar också och allt är nog normalr tror jag

• ElinC

Ok... nu känner man sig laddad till 100 inför nästa äl. Som min gyn sa, Sen runt dag 16 till 20 så kan ni ju försöka hålla er hemma :)

• mmiaa

hehe, precis. Vi fick tips att från dag 10 till 22 att ha sex varannan dag. Fullt upp blir det!!

• ElinC

Jag har fått jätteont i brösten... är det nått ni märkt av med proveran?

• mmiaa

Nej, inte kännt av något i dem ännu. Mensvärk kanske? Jag började känna i magen och ryggen idag så nu är det nog på gång om ett par dagar. Sista tabletterna imorgon.

• ElinC

mmiaa: Känner du av mensvärk redan? Jag har fortfarande inte nån känning av att mens är på väg, och jag tog sista tabletten i måndags morse. Så jag börjar inte med pergo de närmaste dagarna. Undrar hur länge man ska vänta innan man ringer gyn och frågar? Har ju ingen aning om vad som är normal tid att mensen dröjer efter provera. Eller så är jag redan gravid? Men det vågar man ju inte ens tänka.

• mmiaa

Ingen mens än men har haft värk hela dagen så dag nr 1 kanske blir imorgon då.
    Vet inte riktigt hur länge du ska vänta innan du ringer men om den inte kommit imorgon kanske det är bäst och ringa och fråga? Sen är det väl stängt under helgen.... Du kanske skulle ta ett gravtest också?!?

• mmiaa

Hur går det för dig? Själv kom mensen som ett brev på posten igår (fredag) så nu börjas det med pergotime på söndag.

• ElinC

Spännande! Ja jag får nog ha tålamod, ingen mens än... Jag ringde till gyn och hon sa att det inte är alla som får mens efter provera. Så jag kanske är en av dom? Hon sa att jag skulle ta ett gravtest nästa vecka om det inte hänt nått då, men jag kan ju inte hålla mig så jag testade igår, negativt, Suck! Vi får se hur det utvecklar sig... Om inte så får jag väl börja med pergo när min riktiga mens sätter igång. Men det kan ju ta ett par veckor till.

• ElinC

Hur har det gått? Några graviditetssymtom??? Verkade pergon funka för dig?

Jag fick iallafall svar på varför jag inte fick någon blödning. Jag blev gravid när jag åt proveran, så jag är i v. 9 nu.

Svar på tråden Provera?