• reserverad

Hur mycket smycken har du dagligen?

Jag undrar hur mycket smycken du har pa dig dagligen? Inte vid fest utan bara en vanlig vardag alltsa. Vilka smycken har du alltid pa dig? Hur mycket ar for mycket nar det galler hur mycket man lastar pa sig?

• Svar på tråden Hur mycket smycken har du dagligen?
  • LeWi
    TBS skrev 2008-10-24 08:57:25 följande:
    Papper utgör inget vidare skydd mot bakterierna, dessutom är de VÄLDIGT små, så bakterier har inga problem att leta sig in där du inte kommer åt att tvätta med tvål
    Pratar du om bakterier eller bajs?
    För jag kan nog scrubba ner hela mig med swinto utan att lyckas tvätta bort alla bakterier...
    Pappret är ett bra skydd mot bajs. Bajs som du sa att du inte ville ha i munnen.
    Bakterier finns överallt så är det bakterier du inte vill ha i munnen får du nog hålla munnen stängd.
    Det är en sak på ett sjukhus där det är stor smittorisk eftersom det som regel finns en rätt stor koncentration av sjukdomar där - Men ska vi börja oroa oss för minsta lilla bakterie i vardagen så är det nog isolering i plastbubbla som gäller...
    I reject your reality and substitute my own.
  • Thursday
    vätejon skrev 2008-10-24 08:47:42 följande:
    Men när man arbetar inom vården är det viktigt att bryta smittvägar och då kan man inte ha ringar eller armband eftersom några av bakterierna kan fastna där under och sprida smitta mellan patienter.
    Ja, självklart är det stor skillnad inom t.ex. vård där folk, som kanske har riktigt otäcka bakterier och sådana med nedsatt försvar blandas med varandra!
  • musli

Ju fler bakterier som "spritas bort", ju sjukare blir vi.
    På samma sätt som att vaccin är liiiite av de bakterier vi ska bli motståndskraftiga mot för att inte insjukna av t.ex. influensan så är de "ordinära" bakterierna viktiga för att vi inte ska bli sjuka av minsta lilla...
    Tvätta dig med tvål och vatten, det räcker lååååångt i vardags-sammahang!
    Anti-bakteriella rengöringar är inte hälsosamma i längden...

Jag bär förlovningsring, vigselring och mitt guld-krucifix i guldkedja dygnet runt...

• Lantani

i vanligafall har jag förlovningsringen och örhängen, just nu har jag bara örhöngen då jag är svullen om fingrarna (gravid i vecka 39)

• LMK

Har alltid vigsel- och förlovningsringarna, örhängen & en tunn guldkedja med berlock (och klocka). Ibland ring på högerhanden & armband.

• Smurfan JM

Alltid-Alltid - vigselringen

Alltid-Oftast - vigselringen samt ett halsband (silverkedja m rött plasthjärta), två armband (ett gult i plast på höger handled och ett med röda och svarta "indianpärlor" på vänster) samt ett örhänge ("pluppsorten", med yin&yang eller ett fredsmärke)...

Innan jag förlovade mig hade jag inte haft ringar på mig på flera år, och det kändes jättekonstigt den första tiden. Nu känner jag mig inte riktigt påklädd om jag inte har ringen på mig, så den åker bara av när jag diskar, lagar mat och från att jag går och lägger mig tills jag kommer ur duschen.
    De andra smyckena "klarar" jag mig utan om jag är hemma, men går jag ut utan dem känner jag mig inte riktigt påklädd heller.
    På fest lägger jag ibland till ett halsband och/eller byter ut örhänget till något mindre diskret, men mer smycken än så är det sällan jag har.

• Göteborg

Jag har mina piercingsmycken på mig varje dag, en stav i läppen, en i tungan, en i näsvingen och sex stycken i öronen. Det är allt.

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • reserverad

Hur intressant det an ma vara att lasa om bakterier sa kan vi nog komma overens om att bakterier i smycken har ingen dott av, sa vi kanske kan halla oss till amnet?

• Seven Costanza

I stort sett alltid örhängen, men bara små ploppar. Ibland armband, sällan halsband till vardags.

• Em00

alltid halsband.. namnhalsband.
    alltid 1 läderarmband och 6 såna där runda, smala plastarmband.

när jag kommer ihåg, en ring..

• Ellensmamma

Små guldöronhängen, klockan, förlovningsringen och ett enkelt guldhalsband med en liten pärla i....

• Mejk

Alltid örhängen (oftast stora), armband, halsband, två ringar på högerhanden, tre ringar på vänsterhanden och klocka.

• Dpierce

Älskar smycken, kan aldrig bli för mycket 😁
    Alltid 8 örhängen, navelsmycke, nipplesmycken, massa armband, klocka, ringar på alla fingrar, fotlänk. Ibland tåringar och halsband.

Svar på tråden Hur mycket smycken har du dagligen?