• Bam

Skulle du låta din omyndiga tonåring tatuera sig?

Låt oss säga att din 16åring kommer och säger att h*n vill tatuera sig, ger du ditt samtycke och följer med?

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du låta din omyndiga tonåring tatuera sig?
  • Nature child

Nej. Jag fick pierca naveln när jag var 16 och det lilla ärret stör mig ivisserligen nte så mycket. Men jag ville tatuera mig i flera år men ändrade motiv och plats flera gånger tills jag kom på att det var fint och coolt att vara helt fri från tatueringar, ganska så ovanligt ändå. Så det man vill när man är 16 vill man nog inte senare, h*n får vänta tills h*n är myndig, då kanske h*n har hunnit tänka igeom det lite till... Kommer att promota att det är raw att vara unscarred...

• MsBeauty

De kan göra det i alla fall, jag var 16 när jag gjorde det, utan mina föräldrars vetskap. En klasskamrat var 14 år och hennes föräldrar vet fortfarande inget om det.

Men jag skulle inte ge mitt tillstånd och om det skulle ske ändå så skulle jag anmäla personen som gjort det.

• Juliiia

jag svarade JA, men beror ju också på vad han ska tatuera...

• katten

beror lite på tonåringen,mognad,motiv, mm mm

• Jessica24

Nej, för det första tycker jag inte det är fint med tatueraingar utan ser "smutsigt" och fult ut.
    Så av den orsaken blir det Nej.
    Sedan så är man inte mogen nog att ta ett livslångt beslut (visst man kan ju ta bort det) vid 16 års ålder.

• enny signatur

ingne tatuerar väl en omyndig i sverige om de är seriösa?

• paramore

jag tatuerade mej när jag va 16, för 6 år sedan, inte nått jag ångrar så för jag ser met ut som ett ritblock nu förtiden.

men när jag får barn kommer dom inte få göra de förrän dom är minst 18 beroende på vad som ska göra, är de nått som har stor betydelse kan man tänka över de.

• mandelblomma
    enny signatur skrev 2008-12-09 01:31:42 följande:
    jo om man har målsmans sällskap/godkännande.
  • FamiljenPeura

No Way In HellHole!

*Linus 04* *Oliwer 06* *Simon 08*
  • Sofye
    enny signatur skrev 2008-12-09 01:31:42 följande:

Ja som sagt om målsman är med! Godkännande tror jag inte dom tar om dom inte känner föräldern men om en förälder är med så... men jag gillar det inte!!

Mina barn får vänta tills dom är 18år, men klart jag kanske hinner ändra mig. Jag fick vänta till jag var 18år, jag hade varit glad om jag väntat lite till...

ღ John o5 ღ Sigrid o7 ღ MiNi o9 ღ ((sofye.blogg.se))
  • Käskargej

Aldrig i livet. Då får de vänta 2 år till! Har själv tatueringar men tycker att man ska vara vuxen innan man tar det beslutet. Mina barn kommer inte heller att få pierca sig innan......

• Takhiza

Anmäla personen för vad?

MsBeauty skrev 2008-12-09 01:18:03 följande:
    De kan göra det i alla fall, jag var 16 när jag gjorde det, utan mina föräldrars vetskap. En klasskamrat var 14 år och hennes föräldrar vet fortfarande inget om det. Men jag skulle inte ge mitt tillstånd och om det skulle ske ändå så skulle jag anmäla personen som gjort det.
  • E  S

nej, man kan vänta, jag gjorde min första utan att direkt tänka (var just fyllda 18) och ångrar mig bittert. Det är bara nyttit att tänka igenom det både en och två gånger, vill man sen fortfarande ha tatueringen när man fyllt 18 så gör den då.

• Helgona

Hm svårt vi har två killar.
    Den ene tatuerade sig hos en "kompis" till "kompis pris" utan vårt godkännande...Min enda chans var att säga att gör åtminstonde något du kan stå för resten av livet!
    Den andre vill göra men vill ha en seriös tatuerare så han får vänta...

CARPE DIEM
  • lill vampyria2

nej, jag tycker inte en omyndig ska tatuera sig, bättre att vänta och tänka några år så att man inte ångrar sig, det är ju för livet. Jag vill tatuera mig och är 16 men tar det lugnt, för jag kan ju ånga mig eller hur?

• anne h
    Bam skrev 2008-12-05 20:33:18 följande:
    Låt oss säga att din 16åring kommer och säger att h*n vill tatuera sig, ger du ditt samtycke och följer med?
    Min dotter HAR kommit hem, flertalet gånger, och sagt hon vill tatuera sig.
    Svaret har alltid varit detsamma: NEJ!
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • NovasMorsa

då ja var 16 och kom hem och sa att ja ville tatuera mej
    sa min pappa ja okej på ett villkår....
    skriv ut motivet häng det på väggen så du ser det flera gr dagligen! och vill du fortfaranade ha det om 1år så kan jag gå med på det, ändrar du dej ang motivet så börjar de där 12mån om....

...jag kan ju säga att ja bytte motiv flera gånger..
    nu e jag 22år och har 4st, kan även tala om att en av mina bästa kompisar är tatuerare... Paul på www.MPtattoo.se
    tur kanske att han bor nere i småland och jag uppe i boden annars hade det nog varit betydligt mer än 4

Svar på tråden Skulle du låta din omyndiga tonåring tatuera sig?