• NathalieAndersson

    Bruttorna med tokungar - del 12!

    Vintern 2008/2009 är här

    Nu väntar Julen och en härlig vinter med massa snö med lek i pulkabackarna för dom små

    Vi är:
    ------

    2006
    -----

    Februari:


    Hot fuss: Noah 6/2 4090 g o 52 cm
    Madde30: Emma 8/2 3376 o 50 cm
    Adelisa: Julian 10/2 3430 g o 52 cm
    Kajsa kavat: Thea 10/2 3450 g 52 cm
    Le maman: Alfons 18/2, 3660 g, 50cm
    Mamma Cia: Isak 21/2 4345 g o 53 cm
    Röd Ros: Leah 21/2 2312 g o 44 cm
    Ilgott: Liam 28/2 3990 g o 53 cm

    Mars:
    Cashew: Lova 2/3 4185 g o 52cm
    MariMamma: Anton 7/3 4830 g o 55 cm
    Lillalillajag: Ella 9/3 3168 g o 49 cm
    Lillflickan: Embla 9/3 3070 g o 46 cm
    Therese80: Leia 13/3 3645 g o 49,5 cm
    Skruttis11: Kevin 14/3 4745 g o 54 cm
    Akin: Tyra 16/3 3275 g o 49 cm
    Utteröga: Uma 16/3 3 420 g o 51 cm
    Tip Top: Hampus 17/3 3905g o 52 cm
    FruSjöberg: Tyra 18/3 4450 g 0 54 cm
    Misshallonsaft: Filip 19/3 4065 g o 54 cm
    TUA: Lukas 19/3 4175 g o 54 cm
    Thmaca: Leo 24/3 4345 g o 52 cm
    Mammafia: Pelle 28/3 4340 g o 53 cm
    Änglatuss: Fanny 31/3 4040 g o 51 cm

    April:
    Idas mamma: Ida, 1/4 4000g o 51cm
    Orchid: Noah 1/4 3360 g o 51 cm
    Emsa77: Klara 21/4 3925 g o 50 cm

    Juni 2007

    Mallamojs: Cornelia & Izabella 2/6-2007


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • Svar på tråden Bruttorna med tokungar - del 12!
  • Mamma060812

    Miss -- Bak är erkligen inte mer plats än fram Isak sitter oxå jättetrångt med benen, men jag kommer ju inte i i framsätet om han ska sitta längrefram, helt galet blir det då


    Små barn små bekymmer Stora barn stora beskymmer
  • misshallonsaft
    Mamma Cia skrev 2009-03-06 10:44:22 följande:
    Miss -- Bak är erkligen inte mer plats än fram Isak sitter oxå jättetrångt med benen, men jag kommer ju inte i i framsätet om han ska sitta längrefram, helt galet blir det då
     nä.. får väl ha han där fram å se om de går bra.. ta<r vi av skorna blir de lite mer plats men de är inte mkt..

    vilma går ju inte ha bakom erik så hon måste sitta bakom filip å då måste ju ryggstödet upp en bit..

    vet ni hur mkt de ska va mellan hennes babyskydd och hans ryggstöd? mellanrum alltså? en sa till mig att de inte behöver vara ngt alls när hon sitter där bal utan de bara är där fram de ska va 12 cm...
    Trollen heter Filip och Vilma
  • Cashew

    missh
    har ni provat mitten bak? milian kan faktiskt sitta där i vanlig bilstol trots att sambon är 192 cm, men det hade aldrig funkat att ha honom bakom förarsätet. och vi har absolut ingen stor bil invändigt, volvo s 60.
    det är nog olika från babyskydd till babyskydd. vet att vårat skulle vara fristående, men det räcker med bara nån cm.

  • misshallonsaft
    Cashew skrev 2009-03-06 11:42:34 följande:
    missh har ni provat mitten bak? milian kan faktiskt sitta där i vanlig bilstol trots att sambon är 192 cm, men det hade aldrig funkat att ha honom bakom förarsätet. och vi har absolut ingen stor bil invändigt, volvo s 60. det är nog olika från babyskydd till babyskydd. vet att vårat skulle vara fristående, men det räcker med bara nån cm.
    får testa me vanlig bilstol i mitt... de kanske går.. för tror babuskyddet inte går.,.
    Trollen heter Filip och Vilma
  • Cashew

    babyskydden är faktiskt förvånansvärt klumpiga, speciellt om man har bas. vi kunde inte ha babyskyddet mitten bak, utan fick ha det fram.

  • NathalieAndersson

    csh; Har ju skreve att vi testat olika stolar i olika bilar och det spelar ju ingen roll, lika trångt ändå åt han
    Men nu sitter han framåt och så får han sitta, veän om det känns för tidigt(men eftersom inget annat funkar)

    miss, Vi har nån cm bara med neos babyskydd när han satt i mitten och mer när han satt bakom mig när jag körde.

    Klippte liam idag, ungen rörde på sig så det blev ett fint jack i bakhuvvet på han, ser skutfult ut.
    alltså inte så jag klippte i huvvet utan håret blev för kort haha
    jaja tur att det växer ut ugen på några veckor


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • Cashew

    va inne i stan för att köpa en bärbar dator. sambon hade kollat ut en på nätet som han ville ha, skulle köpa den på netonet så vi åkte dit men man fick inte ta ur den ur förpackningen så det blev ingen affär. vansinne att köpa en dator för 8500 som denna kostade och så får man inte ens titta på den. en bild säger ju inte särskilt mycket. åkte till några andra ställen också men kom tyvärr hem utan någon dator

    köpte lite fisk, kräftor och räkor då sambon fick ett presentkort på fiskekörkan i julklapp av nått företag så imorgon ska det kalasas

    ilgott
    jag erbjuder bara att hjälpa er om ni vill

  • NathalieAndersson

    cash; har dm inte nåt visningex då?

    jo det vet jag men vi har prövat allt som går redan, men tack ändå!


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • Cashew

    ilgott
    nope, inget visningsex. de tyckte att det va därför de kunde vara lite billigare än vanliga butiker och att vi skulle åka och titta på den i nån annan butik, men dom kan ju glömma att vi åker och tittar på den nån annanstanns och sen åker tillbaka för att köpa den där.

  • NathalieAndersson

    cash; Dåligt då :-O

    Nej det känns lite onödigt att kolla nån annanstans och sne tillbaka till dom för att köpa den...

    vad var det för modell då?


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • Cashew

    trodde precis att jag bevittnade ett inbrott va nästan på väg ner för att dra på mig byxor och springa över till grannarna. kom en gammal dam gående med en sån väska på hjul va de nu heter. hon stannade vid grannarnas hus och tittade och tittade. sen smög hon fram till deras bil och började kika in genom rutorna och gick runt bilen och kikade lite till. tittar samtidigt flera gånger upp mot fönstrena på huset. sen går hon upp för trappan och går rätt in utan att ringa på och stänger dörren efter sig. efter en stund kommer granntanten ut och bär in hennes väska så då förstår jag ju att hon känner dom mycket märkligt och misstänksamt beteende hade varit lite pinsamt om jag rusat över

  • NathalieAndersson

    cash; haha

    ja usch vad pisnamt det hade vart
    men det är väl tur att man har koll ändå


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
  • NathalieAndersson

    Här har snön vräkt ner hela dan
    Hade ju precis börjat töa ju!

    är det nån mer som det snöar hos ?

    Sitter och pluggar för fullt, har snart gjort saker i engelskan, när jag ärklar med det så blir det att sätta sig med religionen...


    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722
Svar på tråden Bruttorna med tokungar - del 12!