• lillajag82

    ~Majmammorna 2006 pratar vidare 16.0~

    Nu har ännu tre månader gått!
    Nu fortsätter vi här!

    Gamla minnen:
    1:a tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-15/m4277027.html
    2:a tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-15/m5509213.html
    3:e tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-15/m7236962.html
    4:e tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-15/m8880073.html
    5:e tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9234682.html
    6:e tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m11106912.html
    7:e tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-226/m13263579.html
    8:e tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m15862937.html
    9:e tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-265/m19070106.html
    10:e tråden www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22157225.html
    11:e tråden www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25271776.html
    12:e tråden www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28104097.html
    13:e tråden www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30688620.html
    14:e tråden www.familjeliv.se/Forum-11-265/m33628863.html
    15:e tråden www.familjeliv.se/Forum-11-265/m36154293.html


    ~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • Svar på tråden ~Majmammorna 2006 pratar vidare 16.0~
  • Smileycat

    ehh... läste ju det precis nu..
    Får skylla på att jag är trött..
    Men du, jag var ju oxå nära att få Liam för tidigt nu, var sjukskriven o vi åkte in o ut fleera ggr.. En av de senaste gångerna så hade jag tom börjat öppna mig innifrån, som tydligen var värre.. för utifårn kan omföderskor vara "öppna" lite grann..
    Och min gubbe ställde upp väldigt mkt men han kund eju inte göra allt..
    Att hämta barn på dagis kunde starta igång så jag fick åka in
    nu gick ju allt väldigt bra men känner lite dåligt samvete inför Ebba oxå tyvärr.. Man orkade inte o KUNDE inte ta henne så mkt heller..
    VAr ju så mkt hela tiden.. Och ÄR tyvärr Kommer nya (mest dåliga) saker hela tiden här..
    Vi har varit inlagda på Astrid Lindgrens med Liam, han har något andningsvirus.. Men är på bättringvägen nu iaf.. Men det var riktigt läskigt ett tag.. Usch..

    Har du berättat för honom vad som kommer hända om barnet kommer tidigare??
    Jag berättade vid något tillfälle då han hade massor o göra osv.. att om barnet skulle komma nu så har det: visst lika stor chans o klara sig som en fullgången MEN det skulle innebära några veckor på NEO och då skulle du alltså få vara hemma de veckorna du oxå.. Och barnet skulle ha så vårt att äta, o kanske andas det skulle oxå vara det här.osv.. fortsatte jag..
    Bland annat detta gjorde att han förstod lite bättre o varvade ner liiite grann..


    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Smileycat
    Ciwi skrev 2009-02-25 23:22:46 följande:
    Frågar du mig smiley? Jag är i alla fall i vecka 35

    Ja,det va dig jag menade.. =)
    Får nog lägga mig nu.. Är trött, och jag brukar sova så dåligt så jag får passa på o lägga mig nu när man kan..


    Har ju mina sötnosar själv hela tiden nu.. Ebba ska börja på dagmamma den 3e, tror det blir bättre för henne..


    Det blir ju 15h men det blir nog bra rutiner för det hela. Hon har blivit så stoor helt plötsligt! =)


    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ciwi

    Oj Smiley. Vad skönt att det gått bra i alla fall. Men känner igen det där dåliga samvetet man har över att inte kunna ta hand om det "stora" barnet som man är van vid.

    Jag har försökt att prata med min karl men han tycker jag överdriver och ibland tänker jag att kanske är det så. Kanske är jag bara gnällig. Försöker dock att kämpa på men det är inte alla dagar man är jättetrevlig.
    Det jobbigaste nu tycker jag ändå är denna förbannade trötthet jag känner. Varje lem i kroppen känns så slut.

    Min BM säger dock att det inte gör ngt om barnet kommer nu så jag behöver inte ta det lugnare. Men jag har fått så besvärliga foglossningar. Har haft trollet hemma 2 dagar och vi har verkligen inte gjort mkt alls då hon är rätt rejält sjuk. Men mina fogar lägger av totalt.

    Hoppas du får lite lugnare och att Lilla Liam håller sig kry. Stor kramar

  • 3barnsmor35

    Kram till både Smiley o Ciwi!


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Winka

    Ciwi: Minns jag fel att du hade ungefär samma tjat med mannen förra gången? Att du orkar med. Har ganska kort stubin när det gäller "småbarnsfasoner" och konstiga prioriteringar hos vuxna män. Stubinen blir inte längre av att man är höggravid... Det är ju aldrig lätt att ändra på hur andra är men visst måste han ändå ha förändrat sedan trollet kom. Kramis till dig och hoppas att du mäktar med allt!

    Jobbar i två veckor till... sedan kan bebis komma när helst den vill. Det är en oerhört bråkig tjej i min mage om kvällarna, nästan blåmärksvarning från insidan. Så det ska bli skönt att få ut henne på rätt sida.

    Fredag är min lediga dag så här sitter jag och killen om myser i soffan. Och dessutom får jag ont om jag dammsuger så städa slipper jag tjoho! Trevlig helg på er!

  • 3barnsmor35

    Ciwi,
    Jag håller med Winka lite där, sparka honom lite hårt där bak.
    2 barn är stor skillnad mot 1!


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Ciwi

    Winka: jo det stämmer vi har en favorit i repris...

    Jag är inte den som inte säger ifrån, kan oxå vara rätt skarp. Men just nu är det stopp i kommunikation med karln. Och bråka är verkligen inget jag mäktar med just nu. Kanske så att det behöver bli verklighet för att han ska förstå...

  • 3barnsmor35

    Jag beställde vagn igår blev en Bugga Cam Grå/Röd!


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Winka

    Vagnen blir en UJ den här gången med. Grå liggdel till att börja med. Har svårt att släppa min vagn och byta märke men buggan är fin så jag förstår ditt val mb.

    Har molvärk idag, vem vet kanske inte går över tiden den här gången heller. BB-väskan är ju packad och mer boande här hemma behöver jag inte så för min del får hon komma när hon vill.

    Ciwi: Förstår om du inte orkar bråka just nu. Jag mäktar med mig själv och killen, mannen kommer helt skym undan just nu. Inget han är glad över men det bryr jag mig inte om faktiskt. Det går ju fortare nu den här gången och min tjocka mage har han inte tagit in förr än nu på slutet.

  • 3barnsmor35

    Winka, när har du BF? Häftigt att det kanske är dags


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Winka

    Jag och bm är inte riktigt överens. Jag menar att om man plussar den 15/7 kan man inte ha bf 29/3, utan det måste vara tidigare... Dessutom är jag ganska säker på när det var bebis blev till eftersom jag hade UVI strax efter och då är man u inte direkt sugen på sin man... jag tror jag har två max tre veckor kvar. Jag jag får nog vänta och gå med molvärk ett tag till.

    Hur mår du annars? Jag har haft det ganska krämpfritt.

  • Ciwi

    Åh MB vad avis jag blir Buggan är superfin!!

    Vi har skaffat en teutonia spirit. Känns bra så jag hoppas att det stämmer.

    Winka vad spännande. Ja tänk att det snart kan vara dags

  • Anniqa84

    Kikar oxå in i den här tråden. Har inte vart hära på EVIGHETER!
    Kanske oxå borde börja vara lite hära.. :)

  • Ekorrfamiljen
    Svar på #269
    Gillade inte BB (bugaboo) förut, men nu tycker jag nästan att de är lite söta. Det enda jag inte gillar är att det inte blir rakt liggläge i sittdelen. Jag vill kunna fälla ner ryggstödet och ut med fotstödet så att ett lite större barn kan ligga på sida och sova. Alla mina barn har varit antingen magsovare eller sidsovare, det känns som att det inte skulle vara så bekvämt i buggan..
    The confused squirrel strikes again...
  • 3barnsmor35
    Svar på #275
    Det finns sittläge, viloläge o liggläge.
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Ekorrfamiljen

    Gör det? Jag hade en kompis som hade bugga till sin dotter som är jämngammal med Vendel och jag såg aldrig att hon hade helt plant liggläge.

    Nu är det ju iofs inte aktuellt än, men det finns ju inga butiker på ön som säljer BB, så jag får kolla in dem irl på fastlandet nästa gång jag ska dit då.


    The confused squirrel strikes again...
  • 3barnsmor35

    Ny magbild hos mig =)


    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Smileycat

    Här står det still, antar att alla har något som kallas irl oxå..
    Har suttit o skrivit på inlägg flera ggr och sen har det försvunnit så jag gav upp, men det innehöll iaf en kram tillbax till bönan tex..
    Hoppas det är bra med alla här inne!


    (¯`°?.¸ ღ♥Min älskade Ebba 5/5-06♥Sambon Stefan♥Bonusdottern Vanja 050430♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ~Majmammorna 2006 pratar vidare 16.0~