• 4barnsMom

    Godisråttornas tillhåll del 12

    Vi är alla godisråttor! Vi har alla kvalat in på nåt vis

    Vi som härjar härinne har gemensamt att vi fick barn i februari 2006, eller där i kring  

    Livet rullar på, några har fått små syskon, några andra har gift sig, flyttat, bytt jobb Skrattande

    Men vi uppdaterar varandra med lite nyheter så gott vi kan Fundersam

     ALLA inlägg ärlika viktiga!



    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • Svar på tråden Godisråttornas tillhåll del 12
  • hild

    hejhej igen-datorn krashade så jag har inte varit här på ett tag men nu är jag här i alla fall-

    kasper är sjuk igen för typ tredje,fjärde gången stackarn i sitt snart fem månader långa liv-inte kul att vara lillebror i det avseendet. Inte så kul heller att vara född i oktober-hittills så har han skrikit varje gång jag klär på overallen o går ut i kylan-han skriker sig till sömns.. melker i samma ålder låg i bara blöjan o njöt av sin vagnvistelse. suck för kall vinter

  • hild

    ja nu har lillplutten oxå vattkoppor lagom till m treårskalas imorgon!

    idag har det bakats till kalaset-tårta o muffins-mjölkfria för en av gästerna tål inte mjölk

  • 1638

    Ola ska/skulle ha kalas för kompisar o kusiner idag, men då vaknar Milo med totalt genom geggiga ögon o en grön sörja satt utkletat på kinder o under nosen...
    Så summa summarum... inget kalas o i morgon tidsbokning till VC....
    Nästan så jag trodde det var något som vänt i vårt liv nu när de klarat 4 dagar på raken på dagis... men ack så fel jag hade... allt är verkligen som vanligt...


    Me, myself and I
  • 4barnsMom

    Idag har vi haft kalas! Elias fyllde när presenterna kom Inte före det sa han Lånade hem mina stora barn och fikade, skönt att ha alla samlade en stund

    Jag ramlade, trampade snett och satte mej på min fot idag... Tja, nu är den svullen, lätt blåaktig och jag sitter gärna stilla F***n vad trist... Jobba...? JAg går ju läääänga sträckor i jobbet.. Hoppas det slutar göra ont om jag tar ipren & alvedon, gnuggar med voltaren och lindar och bara gåååår och gåååår

    Nåt kul är att jag sålde min tvillingbrio på bara några timmar på blocket, den är nu betald och jag ska skicka den imorgon till köparen Sköööönt!  Jag kan ju ändå inte gå


    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • 1638

    SUSS
    Min mamma ramlade över sin fot, trimal fotledsfraktur till följd o 8 föremål inopererade....
    Jag ramlade ju framåt med foten under mig o bröt stortån, i slutet av mars förra året, inte bra än, kan inte röra tån o pressar jag så gör det sket ont...
    Hoppas det går över....


    Me, myself and I
  • 4barnsMom
    1638 skrev 2009-03-04 05:49:44 följande:
    SUSSMin mamma ramlade över sin fot, trimal fotledsfraktur till följd o 8 föremål inopererade....Jag ramlade ju framåt med foten under mig o bröt stortån, i slutet av mars förra året, inte bra än, kan inte röra tån o pressar jag så gör det sket ont...Hoppas det går över....
    Haha! Fan vad du var positiv då

    Jodå, det gör om möjligt ännu mera ont idag, men det är ju så det är.... 

    05.49 är du galen kvinna?????
    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • 1638

    Har sån energi så det är ju dumt att slösa tid o ligga o gno med kudden i trynet...
    hahaha... jobbet som kallar o ingen fl tid på jobbet idag så det fick bli innan
    Men galen? Jajememensan


    Me, myself and I
  • hild

    4barnsmom, hur skickar man en tivllingvagn egentligen? Menar du på posten o vad kostar det? Betalar köparen det?

  • 4barnsMom
    hild, Posten skulle ha 540kr men bussgods gick den för 312kr Ibland tror jag inte han vet hur han räknar men, men så länge det är billigt så

    Ja, hon svarade på blocket, hon valde att ta det via en internetbank som ser till att varken säljare eller köpare har vara och pengar samtidigt så ingen kan bli lurad

    Kostar köparen 90kr (beräknas på vagnens köpvärde 1500 Det var en Brio twinsitty så den är inte sååå stor.. Frakten får hon oxå stå för, jag hade ju kunnat sälja till nån närmare bara...

    Så den kostar henne 1890kr i slutändan, men i nyskick och nypris är ca 2900:-
    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • hild

    bussgods-det låter avancerat o även din uträkning-är det ngt som man får hjälp med på blocket?

    idag har jag upptäckt höstblåsor i melkers mun o han som haft vattkoppor nyligen o så får han detta-trist. det är tredje gången han har det. Så nu är jag hemma med bägge.

  • 4barnsMom

    Ja, allt går automatiskt på nätet genom blockets sida Bara att skriva in vad varan kostar och frakten så fixar internetbanken resten

    Bussgods brukar jag ha mått och vikt med mej och bara fråga vad han ska ha för att skicka

    Jobbar vidare


    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • 4barnsMom

    Nu har jag fått betalt 1800kr för vagnen, 1500+300 i frakt Var väldigt smidigt!

    Elias kalas var kul, han fick en cykel (bland annat) och det var kul att se hans min Han har testat den och äldre syskon kör honom runt i huset

    Åt gott och fikade oxå gott

    Nu vill barnen ha frukost, Elias kom och väckte oss vid åtta, jag som ville ha sovmorgon


    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • Ellynil

    Hej tjejer!
    Det var länge sedan jag visade mig här. *skäms lite*
    Här är det fullt upp med vardagen. Jag har ju börjat jobba nu. Pojkarna går på dagis och älskar det. Albins inskolning var typ den lättaste de haft. Ingen av dem vill gå hem. Oskar skriker i högan sky och Albin springer iväg. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Är det verkligen så tråkigt hemma?!

  • 4barnsMom
    Svar på #203
    Du har ju varit hemma för länge!!!

    Inga flera bebbar för dej just nu då???? *Ler stort*

    Är samma för oss, Saga kommer som ett spjut visserligen när hon ser oss, men sen vill hon vara kvar och Elias följer med för han vet att han måste
    Samuel-97 Elin-00 Elias-06 Saga-07
  • Ellynil

    4barnsMom: Ja, så måste det vara!

    Inga fler bebisar än iaf. Känns inte sådär jätte ansvarsfullt att skaffa fler barn mitt i en finanskris när största delen av vår inkomst kommer från byggsektorn...

    Oskar vet egentligen också att han måste, men han är trotset personifierat för tilfället...

Svar på tråden Godisråttornas tillhåll del 12