• I have a kid

sobril hur blir man ???

Hej hAR JUST börjat äta sobril 25 mg idag för 3 timmar sen hur ska man känna sig ??? kan man jobba med det i kroppen ??? hur länge håller det i sig ?

• Svar på tråden sobril hur blir man ???
  • faster

jag förstår inte hur du kan få dessa tabl igen om du tidigare blandat dem tom med alkohol!!!=förenat med livsfara

• Sniglar och Krut
    I have a kid skrev 2008-12-10 12:57:42 följande:
    Lady Blue läkaren har ordinerat upp till 3 tabl per dag i 16 dagar. jag har ätit sobril 25 mg (överdoserat med nästan enen hel karta ) förr med samband med akohol bla... så vet att det inte är att leka med. men kommer inte ihåg hur man blev. Men jag tror såhär att första gången kroppen får nått den inte fått på länge så känner den inte igen det å vet inte hur den ska hantera det. Samma som första fyllan då vet man inte hur man blir. men ska testa ta idag å se om jag hanterar saker bra igår gjorde jag då mat å tog hand om freja (dock inte bärde henne så mkt då jag var lite ostadig. har du själv 'ätit sobril??
    En läkare jag träffade skrev ut exakt den dosen till mig.
    När jag hade legat som ett jävla kolli i fyra dagar fick jag nog, men det var sambon och mamma som såg till att jag kom till en annan läkare. Jag själv var mest trött, trött, trött.
    Den andra läkaren sa till mig att dosen var åt helvete för hög, med ett finare språk men han VILLE säga så. Han är min husläkare och han blev nästan förbannad över att en annan läkare sagt att jag skulle äta sobril och dessutom så mycket.

Min husläkare sa till mig att kasta tabletterna fort och ta tag i mina problem med tankens kraft istället.
    Det fungerade utmärkt. Jag är tablettfri och ångestfri.

Alla fungerar såklart inte likadant, sobril kan vara en jättebra hjälp för dom som verkligen behöver. Men sobril är en kortsiktig lösning, ingen medicinering som botar en trasig själ.

Ring en läkare och boka tid för samtal!
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • I have a kid

faster

ja det var farligt... hamnade på toxen.. ja jag fick själv välja vad jag ville ha från listan på tidigare tabl.. valde sobril eftersom att jag vet att dom hjälper å jag inte blir lika trött på dom som av atarax och lergigan

• I have a kid

54Igår 18:42 | ID: 39191967
    faster ÅNGESTEN bra... men avtändningen uchhhh illamående....
    så ska nog inte ta nå mer sobril... annat en om det kriiisar å jag intek an hantera ångesten.

• Norrtös

Dumt att bli utskriven sobril, då det är beroendeframkallande.
    Det finns ju andra mediciner som lugnar.

• I have a kid

Norrtös

jag har dom i medicinskåpet tar dom inte.... har bara tagit 2 tabl å det var över 1 månad sen... hadde inte ångets heller..

å sen det där med beronde det beror på vad man har för psyke.

• LadyAqua

testa beta blockare! Tar bort hjärtklappningen som oftar startar igång en panikattack:)
    Om de tnu är panikångest man lider av

• understimulerad
    Forget Me Not skrev 2008-12-10 00:09:11 följande:
    hm jag hade helst sett att någon utan grövre PÅ som går på sorbril hade jobbat som förstahjälpen-människa. För allas skull tycker jag att du borde dra dig ur detta. Tänk en stressig situation som lätt fylls med oro. Du måste hjälpa till att rädda ett liv, och får en kraftig PÅ attack. Eller gör fel under en hjärtmassage pga sorbrilen?

Stanna hemma.
    Gå och lägg dig!! Vet du nått om Sobril? Orkar inte ens skriva eller förklara mig! Nä, stanna du hemma....
  • understimulerad
    Lady Blue skrev 2008-12-10 16:08:53 följande:
    Kan inte förstå att läkaren skriver ut och ordinerar så mycket per dag, h*n borde veta hur lätt det är att bli beroende av dom.

Har bara tagit dom en gång men jag känner personer som hamnat i tablettmissbruk p.g.a de

Kan tala om att det INTE är lätt att få Benzo utskrivet! Men anitdepprisiva skriver dom ut på löpande band, fast du inte är det minsta deprimerad... En som vet! 
  • Vitamin

Alltså är det ingen mer än jag som blir orolig för bebisen???

TS, vem tar hand om ditt barn medans du är hög? Förvånad

• Vitamin

Och det går visst att dela på tabletterna, med en vass kniv.

Men jag anser att om du har något omdöme alls tar du inte fler piller, utan ringer din läkare och får nåt annat utskrivet (betablockerare som nån föreslog) Du kan ju inte ha ansvar för ett barn samtidigt som du äter medicin som du bli hög av!

Svar på tråden sobril hur blir man ???