• Countryfreak

    Decemberbebisar i Uppsala del 12

    Jaaa då var vintern här eller ja kanske inte riktigt!!
    Snön är som bortblåst och änså länge är det inte mycket till kyla som biter i näsan när man går ut.. Men jo det är viter.!!!

    Nu är det snart även Julafton..!!!
    Ska bli sååå roligt att se hur våra små gläds åt paketen och bara river upp dom....
    Får man hoppas!!!

    Det var Lucia i helgen och jag kan tänka mig hur många söta Lucior, tärnor, sjärngossar, tomtar och pepparkakor som fanns i trådens familjer...!
    Kanska ska vi införa ett eget lucia tåg nästa år???

    Det stundas även för en julfest om jag inte har helt fel hur går det med den??

    Och innan det är dags för en ny tråd nästa gång så kommer det ha blivit ett helt nytt år kan ni tänka er 2009.!!

    Kanske e det några som funderar på syskon nästa år??
    Några har det ju redan ploppat ut det här året!!!
    Och riktiga sötosar får jag väl säga..!!!

    Ha en underbar Jul och Nyår allihopa..!

    Och som vanligt kommer dom gamla trådarna här nedan..!

    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m11372984.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m9270607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m14071204.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16216343.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m19295826-152....
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22597855-1.ht...
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25572437.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28403614.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31423329.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34151390.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36780772.html


    Födda i november
    16 - Maja - Börnen (bf -2)
    18 - Elias - Happy mum (bf -2)
    24 - Johan - Mirakel2 (bf -10)
    25 - Freja - Petraplutt (bf -20)
    29 - William - Lindis1981 (bf -9)

    Födda i december
    2 - Lukas - Friggan (bf -6)
    3 - Saga - Indra78 (bf +2)
    6 - Mira - Silek (bf -6)
    7 - Isak - Hhoppas (bf -20)
    11 - Marcus - Cissi76 (bf +9)
    14 - Alice - Fnatte (bf -2)
    19 - Oliver - Grodiz (bf +6)
    25 - Isabella - Tekla Maräng (bf +15)
    25 - VilhelmDrömhus (bf -21)
    31 - Leon - Krikiz (bf +7)

    Födda i januari
    6 - Klara - Sara 100 (bf +2)
    6 - Hilma - Countryfreak (bf -19)
    7 - Kajsa-Lotta - Plantago (bf +4)
    11 - Gabriel - Anezka (bf +7)
    12 - Linnéa - Januari07 (bf +7)
    13 - David - Fialotta2 (bf -4)
    17 - Alva - Arwen74 (bf +4)


    Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
  • Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12
  • Indra78

    Aaahh - vi har sovit två nätter i rad! Är det så här livet känns? Imorse var vi till och med uppe före Saga och åt frukost i lugn och ro.

    Idag har vi tillbringat förmiddagen i Hammarskog med Arwens familj (och resten av Uppsala tror jag). Jag hade aldrig åkt pulka där förut, hejsan hoppsan vilken lång backe! Längtar mig sjuk efter att åka längdskidor också men jag har inga bra pjäxor och nu är väl säsongen snart slut.

    Maken är ute och hottar upp sin Saab, den ska värderas på onsdag. Vi hoppas kunna köpa en nyare bil och lämna denna + några kronor i inbyte...

  • fnatte

    *muttrar*
    Skulle det här blivit bättre?? Tycker bara det blev sämre med nya fl..*känner mig som en motsträvig gammal tant*

    Hoppas alla har det bra!

  • Indra78

    Så värst snyggt är det inte... Makens kommentar: "Vaddå, har de ändrat något eller?" Ändå läser han här ganska ofta. "Jasså, är det grönt?" Mmmm...

  • grodiz

    Tycker inte heller det här var så snyggt, men man vänjer väl sig.

    indra: Förstår att det är frustrerande när S inte vill sova. O vaknar allt som oftast runt fem på morgonen... På vardagarna är det inte hela världen eftersom jag ändå går upp 5.45 (Vilket ruskigt fult typsnitt det är när man skriver nu, siffrorna ser helskumma ut?!) Men på helgerna känns det lite så där. Det är bara att snällt gå och lägga sig klockan 22.00 vardag som helg så att man är någorlunda utvilad när man hör: "Mamma, gå upp!"

    O vill absolut inte åka pulka, inte ens på planmark. Han fick en Snow Racer av sin mormor och morfar i lördags och den kan han tänka sig att sitta på när man drar, men absolut INTE i någon backe. Han började nästan gråta igår när vi gick ut och föreslog att han skulle åka i backen. Snacka om att man redan börjar pusha dem till saker bara för att man själv tycker det skulle vara kul.
    Blir ju automatiskt att man frågar om han inte vill åka i nån backe lite då och då och han märker naturligtvis att han på nåt sätt gör oss lite besvikna när han inte vill åka. Maken och jag ska i fortsättningen inte fråga om några backar.
    Åker alla andra barn i tråden pulka?

  • Indra78

    grodiz: Saga tycker om att åka pulka och gärna i backar. "Eeeeen gång till!" Om jag vore dig skulle jag själv åka i backen och tokskratta för att se om det kunde locka gossen till att prova. Om inte annat så får du ju roligt själv!

  • Plantago

    Nja, till nya sidan. En motsträvig tant här också... Rörigt, men man vänjer sig väl...

    Grodiz: K-L är också inget pulkabarn. Hon har tyckt att det har varit kul någon gång men ganska ofta är det trist och lite gnäll från hennes sida. Vi ska till fjällen i påsk och vi ska nog prova skidor på K-L. Kanske det är roligare att åka för egen maskin!

  • Indra78

    Saga gör om sångtexter iblnd men denna tog ändå priset. Hennes bästa docka heter Fanny: "Du säger ingenting min kära lilla Fanny, men du är den jag gillar bäst!"

  • fnatte

    Indra: Hihi vad Saga är duktig!!

    Vi har också en pulk-älskare! Men det är säkert färgat till viss del av att vi tycker det är så kul Men A brukar få åka från dagis ibland, och då ska pulkan tom med in på ICA. Vi brukar sätta ner den i kundvagnen, med A sittandes i.. vad gör man inte för att hålla dem nöjda

    Plantago: Spännande att se hur skidor funkar!

  • Countryfreak

    Nu har flytten gått så nu sitter jag på golvet i min nya lya och skriver..
    Fixade uppkoppling i går så nu känns det inte helt som att man har hamnat i en skuggzon utan kontakter..

    Men rörigt som i bomben är det.
    Men så snart jag fått hit lite mera möbler så kommer det att bli lite mera ordning..
    Barnen kommer på Torsdag så jag tänkte jobba och jobba nu dom sista dagarna/ dagen och så blir det även lite tvätt i morgon..!
    Ujuj dagarna går fort när man har saker att göra..

  • Fialotta2

    CF:
    Skönt att du är på plats i nya lägenheten även om det är kaotiskt så här i början.

    Indra:
    Heja Saga!

    Grodiz:
    David gillar att åka pulka. Han tycker att det är jättekul och säger både pulka och pulkabacke. Och får han syn på pulkan utanför huset sätter han sig ofta glatt i den oavsett om det är snö på marken eller inte.. Han åker gärna själv och skrattar förtjust men roligast tycker han ändå att det är när någon av oss åker med honom, då stortrivs han!!
    Däremot är han - eller var iallafall inte tidigare, det är bättre nu - inget gungabarn. Han har inte direkt varit rädd för att gunga, utan snarare inte riktigt uppskattat det mer än en ytterst, ytterst kort stund någon gång ibland. T'änk så olika det är!

Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12