Ensamtid??? Ursäkta???
Ghaaaaaaaaaaaaaaaa...
Min sambo och hans barn sedan innan går upp 05.30 och sambon släpper av barnet vid skolan 08.
Jag och bebis sover till 08.
Sambon hämtar barnet 16.30 och brukar vara hemma vid 18.30.
Jag kom hem 19.30 igår och hade varit hemma i en kvart då barnet började klänga på pappan och sa "jag vill ha ensamtid"
VA???!!!
DU HAR JU INTE HAFT NÅGOT ANNAT ÄN ENSAMTID IDAG!!! tänkte jag men sa inget.
Allvarligt... Vilken verklighetsbild har barnet?
Han är 10 år och det har börjat de senaste dagarna det här med "ensamtid"uttalanden.
Jag talade med sambon om det idag och han sa att "det är ju inte kvalitétstid för honom"
Barnet hade varit med sin pappa FEM OCH EN HALV TIMME under dagen och ville på fullaste allvar aktivt stänga ute mig när jag kom hem.
Och det skulle vara bonusmammors fel att barn sedan innan inte ses som en fördel...
Han är den som skapar min irritation genom att försöka se till att min sambo och jag inte umgås längre.
Dumheter.
Hoppas inte sambon "väljer sida" eller hur jag ska uttrycka mig utan forsätter vara rättvis som han för det mesta är annars kommer det bli problem, jag tolererar INTE att bli överkörd av hans barn sedan innan igen. (han gjorde något liknande i början av förhållandet och höll på i nåt år eller två och dåligasamvetespappan tyckte det var okej till en början men det blev bättre ju längre tid som gick)
*morrar*