Varför blir man i hop och flyttar i hop med någon med barn man inte gillar?
Jag undrar varför man är i hop med tex en kille om man inte gillar hans barn?
Man vet ju om att killen har barn och då liksom går man väl in i förhållandet med den vetskapen.
Om man då har svårt för att barnen existerar då undrar jag hur man ens kommer på tanken att man vil bilda en egen familj med karln tex?
Varför flyttar man i hop?
Tror man att barnet skall hålla sig borta?
Om man inte gillar den familjen som redan finns tror man på allvar då att det blir bättre och man slipper karlns barn om man då skaffar gemensamma?
Köper man inte hela paketet?
Om man inte har egna barn sedan tidigare brukar jag försvara det med att man inte vet vad det handlar om att ha barn och att det möjligen är en ursäkt. Men jag vet också att på biologin fick jag lära mig att man inte är oskuld längre när man har gjort barn!
Men jag kan omöjligt begripa hur en tjej som redan har barn är i hop med en kille som har barn som hon inte gillar??
Skulle hon vilja utsätta sina egna barn för det?
Va fasiken då om nåt vet man väl och behöver knappast prata säga orden jag gillar inte dig barn märker sånt!
Ja alla ni styvmorsor som har barn sen innan vad tänker ni med?
Och ni tjejer som inte har barn sen innan om ni träffar en kille som har barn sedan innan så är det ju ett klart bevis för att du inte spräcker hans oskuld och att du inte är enda kivinnan i hans liv.
Min teori med kvinnor som "hatar" sina bonus barn dom har problem som inte handlar om nåt annat än kontroll behov och svartsjuka som grundar sig i förbannat dålig själv känsla.
Sen har jag jäkligt svårt att begripa att fler Bio mammor inte sätter ned foten på riktigt och inte bara jiddrar med sina väninnor utan talar om för barnets far vad fan som gäller!
Att det är inte okej att utsätta barn för psykisk misshandel och mobbing för det är ju det det är när vi bio morsor får signaler på att karlns nya har problem med barnens existens om vi inte agerar då är det vi ju lika ansvariga.
Vi lämnar knappast våra barn i skolan om dom blir mobbade där varför skall vi då lämna dom på nåt annat ställe där dom blir utsatta?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-06 19:36
Förtydligar min TS Det upfattas som jag riktar det mot mammor alltså det kvinnliga könet jag menar både killar och tjejer.
Och här i TS skriver jag om att jag undrar över varför om man inte från början tycker om barnet till föräldrern man blir kär i från början varför väljer man då att fortsätta?
Att saker händer under förhållandets gång det kan jag förstå.
Men som sagt att om man FRÅN BÖRJAN innan man flyttar i hop och bildar ny familj varför gör man det?