• Mulliga mamman80

    Jakten på plusset 2009!

    Längtan efter ett litet barn är stor, eller hur?
    Plussa på stickan, se magen växa,
    känna hur de till slut börjar röra på sig...

    Låt 2009, bli vårat år!
    Vi som vill ha ett barn i magen!!!
    Startar denna tråd för att vi ska kunna
    ventilera med andra
    som går i barnplanerar- tankar!

    Här ger vi varandra tips, råd o stödjer varande
    i både glädje o sorg!
    Vi ska alla få vårat efterlängtade plus på stickan, 
    i alla fall innan året är slut!



    Själv är jag är en kvinna född -80,
    har 3 barn, men vill gärna ha ett till, men sen e de stop!!

    Längtar efter bebisdoft,
    mjuka rumpor,
    små fingrar o tår...
    Längtar efter de ynkliga skriker,
    vakna nätter o att kunna
    köpa de där SMÅ, SMÅ kläderna igen!!!

    Visst har ja redan 3 barn,
    men de börjar bli stora, 
    födda -99, -05 & -07!

    Någon mer som känner som ja,
    oavsett om ni har barn sen tidigare eller inte...
    Så har vi en längtan efter ett till!
    /mulliga mamman80
  • Svar på tråden Jakten på plusset 2009!
  • namera

    RIP Klös!

    Det blev ju inget + för mig denna månad heller. Nästa ÄL är 1/4, vilket är symptomatiskt då hela bebisverkstaden börjat kännas som ett aprilskämt. Är beredd att gå på händerna första halvan av april, hälla i mig en burk rosenrot, bara ha sex bakifrån (well, why not? men det blir förvisso uppifrån om jag ska stå på händer) och göra av med 45 ÄL-stickor. Idag är verkligen en Jag Vill Faktiskt Bli Gravid-dag.

  • MissUnderstood80

    Nu finns bilder i galleriet, ett kollage ja gjorde lite snabbtm o en bild på Klös grav... Hon va så älskad våran Klösan! Känns tomt utan henne!

  • Gräddis
    namera skrev 2009-03-19 22:18:48 följande:
    Nästa ÄL är 1/4, vilket är symptomatiskt då hela bebisverkstaden börjat kännas som ett aprilskämt.
    Kul att bebis-guden har lite humor iaf!
  • FinastE2010

    Tack, tack! :D

    Sparade morgonurinen (äckelvarning) så att jag kan testa med det när posten kommer runt lunchtid. Sitter bara o inväntar posten sen ska det testas! Vågar inte hoppas för mycket ändå, då min mens uteblivit förut..

  • FinastE2010
    MissUnderstood80 skrev 2009-03-19 11:42:02 följande:
    Hoppas att du testa positivt, ja testade negativt med hemmma grav.tester men när ja gjorde ett grav.test hos läkaren, blev de positivt, är i v 8+6 idag!
    Ja jag ska testa när posten kommer. Väldigt nervöst. :P
  • Nallebjörnis
    namera skrev 2009-03-19 22:18:48 följande:
    RIP Klös!Det blev ju inget + för mig denna månad heller. Nästa ÄL är 1/4, vilket är symptomatiskt då hela bebisverkstaden börjat kännas som ett aprilskämt. Är beredd att gå på händerna första halvan av april, hälla i mig en burk rosenrot, bara ha sex bakifrån (well, why not? men det blir förvisso uppifrån om jag ska stå på händer) och göra av med 45 ÄL-stickor. Idag är verkligen en Jag Vill Faktiskt Bli Gravid-dag.
    attans då tjejen!! skickar massa kramar till dig!!
    Du ja har BIM 1/4 så det bådar jue inte gott jue...
    FinastE2010 skrev 2009-03-20 10:49:08 följande:
    Tack, tack! :D Sparade morgonurinen (äckelvarning) så att jag kan testa med det när posten kommer runt lunchtid. Sitter bara o inväntar posten sen ska det testas! Vågar inte hoppas för mycket ändå, då min mens uteblivit förut..
    Hur gick det tjejen???
  • namera

    Men tänk att få ett + på första april! Det blir något att skämta om sen.

  • Nallebjörnis
    namera skrev 2009-03-21 14:31:37 följande:
    Men tänk att få ett + på första april! Det blir något att skämta om sen.
    ja precis!! Värsta aprilskämtet blir vår groda då jue... *fniss*
  • FinastE2010

    Är idag på Bim + 5 men ingen mens i sikte o inga direkta gravsymptom heller. Förut då jag blev gravid o gjorde abort var jag så sjukligt trött, nu har jag helt plötsligt blivit morgonpigg o sover dåligt istället..

  • MissUnderstood80
    FinastE2010 skrev 2009-03-23 11:48:52 följande:
    Är idag på Bim + 5 men ingen mens i sikte o inga direkta gravsymptom heller. Förut då jag blev gravid o gjorde abort var jag så sjukligt trött, nu har jag helt plötsligt blivit morgonpigg o sover dåligt istället..
    Hoppas du får ditt efterlängtade plus nu då!

    Var tvungen att titta in en stund i min gamla tråd, ja e själv inne i v. 11 på söndag, snart e den kritiska tiden över.... Känns skönt, men ja känner mig inte direkt gravid bara att ja känner mig fet.... Uppblåst o äcklig!
  • namera

    Jag mår illa och det spänner/hugger i magen. Tog ett grav.test (way to early) som visade något slags mellanting mellan ett minus och ett plus. Så nu kanske, kanske, kanske det har tagit sig. Hoppas kan man ju alltid. Fattar inte hur vi ska stå ut med att vänta till onsdag, då vi kan testa ordentligt. Gaaaah!

  • namera

    Uppdatering: testade morgonurinen nu och jaaa, antydningar till ett andra streck även denna gång (skarpare till och med). Kan det vara möjligt? Uh, jag vill ju VETA.

  • Nallebjörnis
    namera skrev 2009-04-05 06:00:18 följande:
    Uppdatering: testade morgonurinen nu och jaaa, antydningar till ett andra streck även denna gång (skarpare till och med). Kan det vara möjligt? Uh, jag vill ju VETA.
    håller tummar och tår och smittar dig massa tjejen!!!
  • JacobNova

    Hej jag har en son som nyss har fyllt 4 o jag har längtat efter en till i flera år, men nu äntligen har min karl gått med på att skaffa en till så nu ska tillverkningen börja.
    Jag är så glad o hoppas att mitt plus kommer snart.
    //Fia

  • Nallebjörnis
    JacobNova skrev 2009-04-05 08:53:18 följande:
    Hej jag har en son som nyss har fyllt 4 o jag har längtat efter en till i flera år, men nu äntligen har min karl gått med på att skaffa en till så nu ska tillverkningen börja.Jag är så glad o hoppas att mitt plus kommer snart.//Fia
    välkommen tjejen!!
    Då håller vi tummar och tår för dig!!
    kram
  • JacobNova
    Nallebjörnis skrev 2009-04-05 08:44:32 följande:
    Oj har ju glömt att skriva i denna tråd att jag har Plusssat jue!!!
    tack så jättemycket o grattis =)
  • Gräddis
    Nallebjörnis skrev 2009-04-05 08:44:32 följande:
    Oj har ju glömt att skriva i denna tråd att jag har Plusssat jue!!!
    Grattis!!!
  • Nallebjörnis
    JacobNova skrev 2009-04-06 10:38:43 följande:
    tack så jättemycket o grattis =)
    tack så mycket
    Gräddeline skrev 2009-04-06 15:22:45 följande:
    Grattis!!!
    tack!!
Svar på tråden Jakten på plusset 2009!