Walk on by skrev 2009-02-05 09:46:06 följande:
EKJ76 skrev 2009-02-03 15:01:42 följande:
Jag sitter inte alltid här, vilket vissa verkar tro. För det första pratar du om en månads lösning, vilket inte är tillämpningsbart på ekonomisk idioti, vilket borde säga sig själv eller hur? Sen ditt andra inlägg så ja, om man aldrig gjorde vinst på andra idioter hade vi inte haft bilhandlare. Antingen sålde den första ägaren bilen för billigt, eller så hade du reparerat den så du kunde sälja den för mer, eller så sålde du den til en idiot som inte kan marknadsvärdet på bilen.
Sitter inte alltid här, men du svarade jävligt fort när jag påminde dig.
Första ägaren sålde för billigt, jag sålde till bilhandlare. Och det står ingenstans att man måste behålla bilen ett längre tag för att "få" kallas ekonomisk idiot, det gällde att köpa en bil för 5000 för att man inte har råd med mer PUNKT.
Jag kan för övrigt inte kalla det ekonomisk idioti att behålla den längre tid heller om fallet är som i mitt hypotetiska inlägg 115 (det är inte så jävla lyckat att lägga hela första lönen på en bil), låt mig kopiera in det igen:
Ponera att du är arbetslös och dina a-kassedagar håller på att rinna ut. Du får ett erbjudande om jobb, dessvärre ligger det en bra bit bort och det går ingen kollektivtrafik dit. Någon erbjuder dig ett lån på femtusen spänn och du hittar en bil för just den summan. Du hittar INGA andra jobb och har du ingen bil kan du inte ta jobbet. Är du då en idiot om du köper bilen? Jag har aldrig sagt att du ska behålla bilfan i tid och evighet, köp gärna en bättre bil för första lönen.