• Hägris

Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?

Med tanke på alla "stackars mig som har fått bonusbarn på köpet"-trådarna.

Om ni inte gillar andras barn, VARFÖR tar man ihop det med en karl som är pappa? Och varför skaffa barn med en sådan? Finns det inte karlar som ni kan föröka er med som inte har det betungande bagaget?

Då vet ni ju att ni ska tillbringa hela livet med människor som ni inte gillar(hans barn) oavsett om ni sedan skaffar barn tillsammans senare, så finns dom ju alltid där.

Det här gäller alltså bara dom som inte gillar att han har barn/inte gillar andras barn alls.

• Svar på tråden Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?
  • Gremlin666

TessaS skrev 2009-02-02 22:42:02 följande:

Av samma anledning som kvinnor skaffar barn med män som de senare skiljer sig från. Människor och situationer förändras.
    WORD
  • piglet 76

Det hoppas jag.....men det vi pratade om oxå var att veta situationen han hade oxå med sina barn.........hur det livet är....innan man ens tänker på en ny.......

Thessia skrev 2009-02-02 22:38:57 följande:
    jo självklart blev jag kär i min man innan vi blev gravida, det var kärlek vid första ögonkastet =)
  • Thessia
    piglet 76 skrev 2009-02-02 23:18:24 följande:
    Det hoppas jag.....men det vi pratade om oxå var att veta situationen han hade oxå med sina barn.........hur det livet är....innan man ens tänker på en ny.......
    Jo det vet jag.
    Min man har det rätt rörigt med mammorna till barnen och det dröjde minst 6 månader innan jag visste allt.
    Nu så här 3 år senare så har allt lugnat ner sej på den fronten men som jag skrev innan så är det ju kanske inte så ofta som man berättar alla processer som man har med barnets andra förälder direkt man träffar en ny kan jag tro
    (¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯) ★www.thessia.blogg.se
  • piglet 76

Nej men varje vettig människa tar väl reda på/berättar för den nya partnern INNAN man skaffar en bebis tillsammans.........så då e det ju ingen överaskning sen.......men visst.....både exet o barnen kan ju ändra sig efter NÅGRA ÅR o då e det ju annorlunda.........

• piglet 76
    Thessia skrev 2009-02-03 17:59:19 följande:
    Jo det vet jag.Min man har det rätt rörigt med mammorna till barnen och det dröjde minst 6 månader innan jag visste allt.Nu så här 3 år senare så har allt lugnat ner sej på den fronten men som jag skrev innan så är det ju kanske inte så ofta som man berättar alla processer som man har med barnets andra förälder direkt man träffar en ny kan jag tro
    denna var det svar på
  • Hägris

Jag kan nog tom hårddra det och säga att om man tar ihop det med en pappa(eller mamma för den delen) så ska man räkna med att saker kan hända och det kan vara så att barnen alltid kommer att bo med en själv (andra förälderna kan tex omkomma i en olycka)

Så att räkna med att barnen/et bara ska vara och "hälsa på" varannan helg är kortsynt. Man MÅSTE komma överens så att man får en dräglig tillvaro allihopa! Jag säger inte att man måste älska alla andra som är inblandade i faniljen men alla ska räknas och ha stor betydelse.

Klarar man inte det så tycker jag att man ska leta sig en partner utan bagage.

Har beta anorexia?
  • Gremlin666

Hägris skrev 2009-02-05 19:29:25 följande:

Jag kan nog tom hårddra det och säga att om man tar ihop det med en pappa(eller mamma för den delen) så ska man räkna med att saker kan hända och det kan vara så att barnen alltid kommer att bo med en själv (andra förälderna kan tex omkomma i en olycka) Så att räkna med att barnen/et bara ska vara och "hälsa på" varannan helg är kortsynt. Man MÅSTE komma överens så att man får en dräglig tillvaro allihopa! Jag säger inte att man måste älska alla andra som är inblandade i faniljen men alla ska räknas och ha stor betydelse. Klarar man inte det så tycker jag att man ska leta sig en partner utan bagage.
    Troligen har även du varit yngre och naiv men du har inte kommit i samma sits som de du vill hänga.
  • AnnanAnna

Exakt... ALLA i familjen ska ha lika stor betydelse, det är helt rätt. Styvmamma, gemensamma barn, alla. Man kan inte lägga upp ett liv helt anpassat efter sin partners barn sedan innan eftersom ALLA har lika stor betydelse.

Jag kan nog tom hårddra det och säga att om man tar ihop det med en pappa(eller mamma för den delen) så ska man räkna med att saker kan hända och det kan vara så att barnen alltid kommer att bo med en själv (andra förälderna kan tex omkomma i en olycka) Så att räkna med att barnen/et bara ska vara och "hälsa på" varannan helg är kortsynt. Man MÅSTE komma överens så att man får en dräglig tillvaro allihopa! Jag säger inte att man måste älska alla andra som är inblandade i faniljen men alla ska räknas och ha stor betydelse. Klarar man inte det så tycker jag att man ska leta sig en partner utan bagage.
  • TessaS

Men bör man då inte tänka att man ska skaffa barn med förutsättningen att man KAN bli ensamstående... och med allt det innebär? Varför ska man leva med en massa "tänk om" hela tiden. Uppenbarligen är det ju ganska få bioföräldrar som gör det? Hur kommer det sig att ansvaret för att det ska fungera hänger på att en styvförälder tänker "det KAN vara så att han/hennes barn ska bor här på heltid"... Är det inte bättre att föräldrarna tänker på det, det är ju deras barn?

• Gremlin666

Vart tog TS vägen?
    Stryker vi dig inte medhårs?

• Hägris

haha det är väl olika med det men jag har ju ett liv irl oxå ...

Har beta anorexia?
Svar på tråden Varför skaffar ni barn med en karl som är pappa?