AnnanAnna skrev 2009-02-18 12:07:44 följande:
Båda föräldrarna resonerar hur? Vem refererar du till som gör så?
Hon refererar till mitt "fula förslag" högre upp, att om den ena familjen ALLTID ska ha barnen på sportlovet, och mamman (alltså andra föräldern)i det här fallet, ALLTID får "ledigt" sportlovsveckan . Då föreslog jag att familjen i fråga kanske inte alltid måste ta ut sin vintersemester den veckan, fast barnen är där. De är jnu troligtvis skolbarn som klarar sig själv på dagarna.
Anledningen var ju att familjen ibland skulle få kunna åka på vintersemester vid en annan tidpunkt, vilket jag förstår, eftersom resorna främst är billigare och dessutom blir det annars också billigare eftersom de är färre. Tänk vilken kostnad att varje år måsta betala för sin egen familj+ de 3 bonusbarnen, dessutom på årets dyraste vecka. Det är ju lite orättvist tycker jag, eftersom bonusbarnens mamma slipper helt undan varje år!!
Sen kan man ju förstås se det här ur barnens synvinkel också, att det är ju synd om dem om aldrig föräldrarna tar ledigt med dem på deras sportlov. Därför är det shysstast att föräldrarna tar varannat sportlov var, tycker jag.