• CatherineDylan

    bf juni 2009

    Hej allihopa.
    Denna tråd är till oss som har en BF i JUNI 2009
    Va med och delta i utveckligen, nu är de flesta halvvägs också, och mycket att prata om, sin rädsla, nervösitet, och allt annat mellan himmel och jord!
    Skrattande
    //Dream As If You'll Live Forever, Live As If You'll Die Tomorrow!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 10:33
    BF 23.e juni 2009
    Förstföderska
    jag är 23 år gammal
    Vet ej könet
  • Svar på tråden bf juni 2009
  • Linda 89

    Vi har handlat en massa kläder på tradera och dem är i väldigt fint skick allihop =). Sen blir det väl mer shopping av kläder när ungen kommer ut och man vet vad det är för kön =).

  • CatherineDylan

    tuesillevir.blogg.se

    Ja har också blogg, men jag kör inte på en massa tävlingar och sånt, mest bara om graviditeten, livet, plugget och djuren :D


    //Dream As If You'll Live Forever, Live As If You'll Die Tomorrow!
  • lovelylinda

    Hur är det med alla? Mår ni bra? Det börjar ju närma sig nu :)

    Själv mår jag fint, jobbar min sista dag imorn! Det känns visserligen lite märkligt, men det ska bli gött. Har ganska så ont utav foglossning nu, känns som om bäckenet ska trilla sönder eller nåt ;)

    Hoppas det är bra med alla!

  • CatherineDylan

    Hej hej, det är bara bra här med mig inte långt kvar för oss nu ju..
    Jag ser verkligen fram emot att få en liten bebis i famnen..
    Jag kan känna verkligen nu när barnet ligger på sidan i magen på höger eller vänster sidan.. vilket är skoj, och Pojkvännen få också klappa bebisens rygg då..

    hur gåre för er alla andra då?


    //Dream As If You'll Live Forever, Live As If You'll Die Tomorrow!
  • gizmolarson

    hejsan hejsan! nu börjar det bli tugnt...har redan gåttt upp lika mycket som jag gick upp med första (17 kg) ..hur mycket har ni gått upp? någon mer än jag som går upp heeeeeellla tiden?

  • lovelylinda

    Oj då, jag har inte gått upp ett enda kilo :) Det är visserligen ganska ovanligt, men jag hade lite extra att ta utav sen innan så det gör inget säger min barnmorska. Iom att jag inte gått upp (har faktiskt gått ner2 kg:)) så tycker jag inte att det är särskilt jobbigt, skulle typ kunna va gravid jämt ;) Men visst är man otymplig och klumpig... en mage i vägen gör ju sitt..

  • Grodan12

    Min mage är jättestor denna grav tycker jag, annars har jag väl inte gått upp så mkt som jag befarade (8 kg i v32), men jag hade också en del att ta av .
    Börjar redan bli jobbigt att ta sig i/ur bil och säng, för att inte tala om TV-soffan.
    Sönerna och maken får springa och hämta ditt och datt hela tiden, tycker jag.
    Det roliga är att jag inte har koll på magen utan försöker passera i köket när ngn står böjd över diskmaskin o dyl. Varit supernära att skalla (maga?) folk i huvudet med magen i lunchrummet för att jag tror att jag bli smalare om jag vänder sidan till...
    Skulle gå mellan två bilar i p-huset på jobbet och kom inte igenom, fick BACKA och gå runt... Tror inte att någon såg

  • CatherineDylan
    gizmolarson skrev 2009-04-16 11:21:28 följande:
    hejsan hejsan! nu börjar det bli tugnt...har redan gåttt upp lika mycket som jag gick upp med första (17 kg) ..hur mycket har ni gått upp? någon mer än jag som går upp heeeeeellla tiden?

    Oj fan, det var ju mycket det, På senaste kollen hos BM hade jag bara gått upp 3 kilo..
    Jag har inte vägt mig sen dess, skulle vara skoj att se :)


     


    Grodan12 skrev 2009-04-16 12:20:15 följande:
    Min mage är jättestor denna grav tycker jag, annars har jag väl inte gått upp så mkt som jag befarade (8 kg i v32), men jag hade också en del att ta av .Börjar redan bli jobbigt att ta sig i/ur bil och säng, för att inte tala om TV-soffan.Sönerna och maken får springa och hämta ditt och datt hela tiden, tycker jag.Det roliga är att jag inte har koll på magen utan försöker passera i köket när ngn står böjd över diskmaskin o dyl. Varit supernära att skalla (maga?) folk i huvudet med magen i lunchrummet för att jag tror att jag bli smalare om jag vänder sidan till...Skulle gå mellan två bilar i p-huset på jobbet och kom inte igenom, fick BACKA och gå runt... Tror inte att någon såg
    Jag förstår vad du menar när du säger att du går in i saker och ting, Jag känner inte heller att jag är särskilt stor, sen så slår ma ni saker hela tiden, känns lite läskigt, och det är 9 veckor kvar för mig, hur stor kommer jag att bli egentligen?
    Jag la upp en bild nyligen på magen, igår tror jag, där ser man hur stor man har blivit.
    Men som ni andra har sagt, min kropp har haft lite att ta ifrån, och det är nog därför jag inte har gått upp så hemskt mycket :)
    //Dream As If You'll Live Forever, Live As If You'll Die Tomorrow!
  • lovelylinda

    Var hos barnmorkan igår och jag ska faktiskt få göra ett tillväxtultraljud nästa vecka för att jag inte gått upp nåt. De vill ha lite koll så Liten växer iaf när inte jag gör det :) Sen ville de kolla läge på den oxå för hon trodde att den redan vänt sig med huvudet neråt..Herre tänkte jag, då är det ju dags snart :) Å vi som inte köpt nån barnvagn ännu ;) hehe..Nädå så farligt är det nog inte :) Blev lite nervös först när hon sa det, men sen tänkte jag att det är ju bara bra att det kollar de små liven så det växer och mår bra!

  • gizmolarson

    oj..nu känner jag mig verkligen som en flodhäst

    ja, ja..man får väl hoppas att det försvinner lika fort som med första..då gick jag upp 16 kilo å ner 22 inom  ett halvår.. det går ju faktist ganska fort om man skärper sig

  • gizmolarson

    ....fast å andra sidan hann man knappt gå ner allt innan man blev gravid igen.. .. fast så kommer det nog inte att bli denna gång..{#lang_emotions_laughing}

  • lovelylinda

    Hehe..säg inte det ;) Förhoppningsvis har jag gått ner lite i mig själv, så efter förlossiningen kommer jag ju då kanske gå ner från min ursprungsvikt :) Jaja..vi får väl se, bara man är nöjd med sig själv :)

  • Steffi m Liam

    Åh vad härligt. Solen skinner och det är idag bara 50dagar kvar till BF.


    ♥♥ Lyckligaste stunden i mitt liv - Liam 060830♥♥, Och ett litet hjärta i magen, bf 7/6-09 ♥♥
  • gizmolarson

    tycker att tiden har gått sååå fort denna gång.... hmmm vart har all tid tagit vägen..ska åka på semester 1 månad sen när man kommer hem är det dags att packa bb väskan ju... oj oj oj {#lang_emotions_laughing}

  • DitteS

    Hej,

    Jag har gått upp 8,4 kg. Är i vecka 33. Var lite överviktig innan, så det ska också vara bra.

  • DitteS

    Är det nån som fortfarande känner sig lite skraj inför förlossningen? Berätta inga skräckhistorier tack!!! Jag är 1a gångsföderska : ). Ikväll ska vi på första profylaxkursen (av 2 tillfällen). Killen anmälde oss. Jag hade nog inte gjort det. Kan inte visualisera mig liggandes där o krysta. Men ut ska han, den lille!!! : )

  • Linda 89
    DitteS skrev 2009-04-27 14:25:33 följande:
    Är det nån som fortfarande känner sig lite skraj inför förlossningen? Berätta inga skräckhistorier tack!!! Jag är 1a gångsföderska : ). Ikväll ska vi på första profylaxkursen (av 2 tillfällen). Killen anmälde oss. Jag hade nog inte gjort det. Kan inte visualisera mig liggandes där o krysta. Men ut ska han, den lille!!! : )
    Jag är också förstföderska men jag har inte ens tänkt på förlossningen, utan jag tar den som den kommer :). Det enda jag har tänkt på är vad jag vill använda för bedövning :P.
Svar på tråden bf juni 2009