• Liak

    julimorsor 09 uppsala, del 2

    Såg att vår tråd var stängd, så jag passar på att starta en ny.

    Det här är samlingsplatsen för oss som bor i och omkring Uppsala och som väntar våra små älsklingar i juli 2009.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-30 22:43
    Lägger till vår BF-lista:

    Iske : Bf Innan midsommar... Andra barnet 28 år
    Skrott: bf 5/7, första barnet, 27 år
    Tiffe: bf 12/7, andra barnet, 33 år
    Micci: bf 12/7, första barnet, 23 år
    Nyfikna mamman: bf 15/7, andra barnet, 34 år
    M2BSD: bf 15/7, första barnet, 23 (24) år
    Strawberrypie: bf 16/7, första barnet, 24 år
    Liak: bf 17/7, andra barnet, 34 år
    Minimei: bf 18/7, första barnet 26 år
    Skrums: bf 18/7, andra barnet, 28år
    julitrean: bf 22/7, första barnet 33år
    Snooze: bf 23/7, femte barnet, 31 år
    LyckligaJäntan: bf 23/7,första barnet,29(30) år
    Heidi84: bf 25/7, första barnet, 24 (25) år
    Pymsan: bf 28/7, första barnet, 28 år
    Linaslus: bf 29/7, första barnet 24 (25) år
    Danskan76 bf 29/7, andra barnet, 32 år
    Lakritsfia bf 11/8, tredje barnet, 28 år

  • Svar på tråden julimorsor 09 uppsala, del 2
  • Tiffe

    Oj då Lakritsfia, hoppas dina värden blir bättre. Nu får du kanske en paus i helgen?

  • Tiffe

    Har haft ökade sammandragningar jag med och "mensvärk" i några dagar nu och ökat tryck neråt, minns inte att det var så här sist (så tidigt), men går ju in i v. 34 i morgon.

  • Skrums

    Tiffe: Du måste redan vara i vecka 34. Jag går in in vecka 34 imorgon och jag är beräknad till 18:e juli !!??

  • Skrums

    Hur går det för er tjejer med namnfunderingar till era små. Har ni börjat disskutera saken. Jag tyckte det var supersvårt när vi fick Lucas. När vi bestämde oss för just LUcas så tyckte jag att vi hade dränerat ut alla pojknamn....å så ska man nu få en till...{#lang_emotions_surprised}

    Det som ligger oss närmast nu är MILO....

    Vore kul att se vad ni andra tänkt er.....

  • Iske

    Det va ett fint namn...vi hade ju bestämt oss för damien om de va en kille gillar även namnen

    troy
    jasper
    neo
    elias


    Angelina 05 Ava 09
  • Tiffe
    Skrums skrev 2009-05-31 07:38:08 följande:
    Tiffe: Du måste redan vara i vecka 34. Jag går in in vecka 34 imorgon och jag är beräknad till 18:e juli !!??
    Jag räknar bakåt. v. 34 idag och om ytterligare sex veckor, v. 40 så är det bf för mig 12/7. Var hos bm i torsdags och då sa hon att jag var i v. 33. Men det kanske är feltänkt av mig. Blir aldrig klok på det där!

    Pojknamn är jättesvårt tycker jag. Hm...ingen aning, tog väl ett par månader sist att lista ut att det skulle vara en Alvin (så det blev "bebisen" i över en månad) och nu har vi inte ens funderat (åtminstone inte tillsammans, haha). Väntar o hoppas på att det är en tjej, då blir det Adina.
  • Iske

    på sjukhusen räknar dom bara fulla veckor som ava kom i v 36 = 36+0 själv hade jag sagt v 37 :) så förklarade dom för mig när ag frågade förlossningsläkaren att dom bara räknar fulla gjorde veckor


    Angelina 05 Ava 09
  • FiaEleonora

    Fina namn!!!! Själva så har vi ändrat oss tuuuuuusen gånger.... Kan inte fatta! Med tjejerna, då var det liksom Leah och Savannah från v. 11. Det var klart då! (eftersom jag visste att det var två tjejer, jag bara visste det) Nu har jag ingen aning vad det är så det är ju supersvårt då! Då ska man ha BÅDE tjej och killnamn!

    Hoppas ni haft en underbar dag!!! Vi har varit ute hela dagen och klippt gräs (gubben) och rensat ogräs i jordgubbsland och rabatter (jag) Tjejerna har åkt rutchkana och fixat lite i rabatterna de med. Sen åkte vi till deras farmor o farfar och fick grillat! MUMS!

    Precis de räknar bara fullgjorda veckor! Så jag tyckte tjejerna kom i v. 36 men de kom ju 35+0 och då i vecka 35 enligt läkare etc.


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • FiaEleonora

    iske-
    åååhhhh underbara bilder!!!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • Liak

    Hoppas alla haft en underbar Mors dag!!!

    Iske: Vilka underbara bilder!!! Ava ser verkligen lugn ut. Ser ut att må bra i storasysters famn. Och vilken stolt storasyster!! Vad säger hon om den nya familjemedlemmen?

    Skrums: Ja du, det där med namn är inte lätt. Gillar verkligen kombinationen Lucas - Milo, fina namn! Vi har ju en Wilhelm sedan tidigare och vill gärna ha ett namn som "matchar" det, dvs lite äldre namn, runt 1900-tal. Hade det blivit en tjej hade det blivit antingen Alice, Astrid eller möjligen Sigrid. Men nu har vi ju tagit reda på att det är en grabb som väntar på att få komma ut och det gör ju saker o ting lite svårare. Tycker det finns många fler fina tjejnamn än killnamn. Vi (jag) har varit inne på namn som Hjalmar, Albert o Alfred. Men för närvarande tror jag att det lutar åt Ludwig. Måste gå att uttala på skånska och då går ju både Hjalmar o Albert bort - funkar inte med R i slutet, de försvinner lixom. Hoppas på att ungen presenterar sig själv när han väl kommer ut....

  • Iske

    Liak: hon är jättestolt vill helst bara stå och titta eller hålla i henne :) Jo Ava är väldigt lugn och fin :)

    LakritsFia & Skrums Tack :)


    Angelina 05 Ava 09
  • Tiffe

    Åh vad mysiga bilder på töserna Iske, nu blir jag riktigt bebissugen, och vad små nyfödda bebisar är, haha, kan inte komma ihåg att mitt stora plutt varit så där liten och stillsam.

  • Iske
    Tiffe skrev 2009-06-01 13:11:22 följande:
    Åh vad mysiga bilder på töserna Iske, nu blir jag riktigt bebissugen, och vad små nyfödda bebisar är, haha, kan inte komma ihåg att mitt stora plutt varit så där liten och stillsam.
    hehe ne man glömmer hur små och snuttiga dom är :)
  • Skrums

    Någon som skulle vilja ta en förmiddagsfika på stan i veckan?

Svar på tråden julimorsor 09 uppsala, del 2