• milk and honey

    Runt 40 och vill följas åt för att försöka få en sladdis..

    Jag och min man har tonåringar från varsitt förhållande och vill nu gärna få en gemensam bebis.. Första försöket slutade tyvärr i ma i vecka 11 och sen försvann mensen i 8 månader.. nu har den äntligen efter en spolning av livmodern dykt upp igen iaf en gång och hoppas min kropp kommit igång igen. Vore kul att få sällskap på vägen till ett förhoppningsvis plus i slutänden..
    Någon som vill hänga på???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-29 13:59
    Och nu har mensen ytterligare kommit en gång, så nu vore det roligt om det ville visa plus nästa bim..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-18 11:25
    Men det blev inget plus nu heller.. börjar lite smått tappa hoppet

  • Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt för att försöka få en sladdis..
  • milk and honey
    Happyme skrev 2009-05-13 21:12:35 följande:
    Nej Milk, usch så trist !! Var lite förbannad en stund och kom tillbaka sen!
    Tack Happy.. men det är ingen fara.. känner mig konstigt nog bara likgiltig.. kände på mig att den skulle komma.. hade inte ett symtom heller på något plus..
    så det är lugnt.. {#lang_emotions_undecided}
  • Mamsie

    Tack för "överlevnadskitt au erotique-korgen" barnsäng!
    Jag misstänker att gall-onda beror på att jag inte är van vid fet-kraftig mat och smäckade i mig en grillmåltid med tårta och allt ena dagen och toppade med äpple och paprika nästa dag. Tror jag...

    Nåja, det är ju inte farligt - endast smärtsamt. Men om man får feber så måste man ju åka in förstås.

    Igår blev det ett "I" i tempkurvan, men tempen ligger kvar. Snigelspåren är nästan borta.
    *nickar instämmande*, man kissar, håller andan, torkar med papper och kollar: slem el inte slem, färg ?
    Så, har jag ägglossat eller inte? Bäst att köra vidare på varannandags ett tag till...

    Nu är det tidig läggning idag - är megatrött efter de senaste dygnen.
    Gonatt damer!

  • Happyme

    milk and honey skrev 2009-05-13 21:19:09 följande:


    Tack Happy.. men det är ingen fara.. känner mig konstigt nog bara likgiltig.. kände på mig att den skulle komma.. hade inte ett symtom heller på något plus.. så det är lugnt..
    ok, nya tag :) Som du säger så kanske du kände det på dig och inte hann bygga upp så mkt förväntan.

    Sitter standby får min svägerska som har gått över tiden med sonen i magen, brorsan har olyckligtvis hamnat på sjukhus, så det kanske blir en extrainsatt förlossning för min del ..
  • milk and honey
    Happyme skrev 2009-05-13 22:06:23 följande:
    milk and honey skrev 2009-05-13 21:19:09 följande: ok, nya tag :) Som du säger så kanske du kände det på dig och inte hann bygga upp så mkt förväntan. Sitter standby får min svägerska som har gått över tiden med sonen i magen, brorsan har olyckligtvis hamnat på sjukhus, så det kanske blir en extrainsatt förlossning för min del ..
    Ja det kanske är så.. Satt ju dessutom på akuten med yngste sonen då jag hade äl..
    Men nu är det slut med glandin tabletterna, känner att det är bara slöseri med pengar.. och de ska ju mest vara för pms och har ju faktiskt aldrig haft problem med sånt, och har jag tur kanske mina bröst slutar ömma mellan äl och bim.. haft skitont de senaste månaderna och det har jag ju inte haft förr.. ja inte vet jag..

    Får trösta mig med att jag inte behövde gå och kolla om mensen kommit eller ej i flera dagar utan den kom med mensvärken och dessutom någon dag för tidigt.. ganska skönt faktiskt.. hör du vilka ursäkter man har .. och nu har jag ju kanske två dagar mindre tills nästa äl oxå.. hahaha.. here we go again..

    Vad spännande att kanske få vara med på en förlossning, det skulle jag vilja oxå.. Hoppas det inte är något allvarligt med brorsan din bara..
  • Simba2
    Är en mamma på 40 höstar. Bor i Småland med min man och våra barn, djur. Född och uppvuxen i vackra Ljungby.  Skulle vara jättekul med lite nya vänner. Som man både kan prata med och sedan kanske även kunna ta en fika eller bara umgås. =) Kikar du in på min sida skulle det vara jätteskoj om du lämnade ett spår efter dig iaf :) Våra barn är födda 00 och 02 .
    Vi planeta vår tredje barn också.  
  • Simba2
    Jag är en mamma på 40 år. Jag bor i hop med min man och vi längtar efter att få utöka familjen från 2 till 3. {#emotions_dlg.flower}  I hopp om ett +  Gravid Jag är en person med väldigt starka och många åsikter och är noga med sanningen. Jag har ett stort hjärta gentimot människor i mitt liv och jag oroar mig för "ingenting". Ett barn skulle för mig betyda allt så nu får du allt fastna i mig! Vi längtar efter just dig.
  • Simba2
    Försöker blir gravid. Jag har slutat med min P-sprutan Maj-09 och den har inte kommit än. Vad ska man göra? Har varit på gyn undersökning utan fel. Tacksam för svar! Jag är 40 år gamla. Jag äter husmankost. Jag träna två gånger per vecka. Jag stressa inte för jag är sjukpensionär. Jag har nomal känsla skulle vilja blir gravid.  Jag har inte haft mens sedan 02. Börja med P-spruta 02. Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag har gjort en GBP-op Nov-10. Jag börjae på 115 kg och mitt mål är att går ner till 70 kg. Nu väger jag 85 kg. Gick ner 6 kg på flytet. sammanlagt har jag gått ner 30 kg ska ner 15 kg till.
  • asaros

    Jag hänger på!

    Min historia stämmer lite med din, är 39 +++, vi har tonåringar på varsitt håll och skall nu försöka få en gemensam liten knodd.

    Slutade med cerazette i augusti, fick mens den 7/9 sedan en till den 30/9 vilket jag tyckte var konstigt fick då räkna om helt och beräknade äl till 11/10. Jag tror att efter 12 år håller min kropp på att anpassa sig till ett liv utan prev.medel. Just nu känner jag mig x-tra gasig, lite illamående på kvällar, humöret går upp och ner. En spännande resa och jag håller tummarna för alla och mig själv.   

  • NellyNelly
    Försöker blir gravid med trean slutat P-sprutan Maj-09 och den har inte kommit än. Vad ska man göra? Har varit på gyn undersökning utan fel. Tacksam för svar! Jag är 41 år gamla. Jag äter husmankost. Jag stressa inte för jag är sjukpensionär. Skulle vilja blir gravid. Jag har inte haft mens sedan 02. Börja med P-spruta 02. Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag har gjort en GBP-op Nov-10. Jag börjae på 115 kg och mitt mål är att går ner till 65 kg. Nu väger jag 65 kg. Gick ner 6 kg på flytet.. Min mens har kommit i gång nu tack vare att jag har ättit rosenrot, gladin 25, folsyra, l-agria m.m. sedan efter det så jag ju haft mens några månder nu utan jag har ättit något mera av detta. Vet ej om jag har regelbunden mens än men jag har ju fått mens i några månder nu i år. Tacksam för svar! Tack i förihand!
  • ljusa
    NellyNelly skrev 2012-07-30 19:12:14 följande:
    Försöker blir gravid med trean slutat P-sprutan Maj-09 och den har inte kommit än. Vad ska man göra? Har varit på gyn undersökning utan fel. Tacksam för svar! Jag är 41 år gamla. Jag äter husmankost. Jag stressa inte för jag är sjukpensionär. Skulle vilja blir gravid. Jag har inte haft mens sedan 02. Börja med P-spruta 02. Jag har två barn som är födda 00 och 02. Jag har gjort en GBP-op Nov-10. Jag börjae på 115 kg och mitt mål är att går ner till 65 kg. Nu väger jag 65 kg. Gick ner 6 kg på flytet.. Min mens har kommit i gång nu tack vare att jag har ättit rosenrot, gladin 25, folsyra, l-agria m.m. sedan efter det så jag ju haft mens några månder nu utan jag har ättit något mera av detta. Vet ej om jag har regelbunden mens än men jag har ju fått mens i några månder nu i år. Tacksam för svar! Tack i förihand!
    BIM; 1/3 ÄL; 17/2 FL; 15-18/2
  • Elvira71

    Har också haft p-spruta..o minns inte riktigt när jag slutade med den.....men nu 2 år sedan tror jag. Har mens och äl o ganska egelbundet. Är 41 o inne på mitt 42 år o har 3 barn som e stora.... Undrar om det är p-sprutan som fortfarande spökar för oss? Vi ha reglebundet sex nästan varje dag o jag ser inga hinder förutom min ålder.......

Svar på tråden Runt 40 och vill följas åt för att försöka få en sladdis..