Mrs Anna skrev 2009-03-11 21:30:49 följande:
Min kille är likadan, han är jättejobbig just nu. Blir 7 månader på fredag. Man kan inte lämna honom ensam en sekund utan gnäll och skrik. Han måste se en hela tiden och han vill inte alls leka själv. Han sover dåligt, man kan lägga honom i spjälsängen på kvällen, men att söva om honom när han vaknar till är i princip omöjligt. Så då har vi de senaste dagarna flyttat över honom i vår säng, dvs jag går och lägger mig när vi försökt söva om honom under gråt och skrik en längre stund. Då blir han nöjd, men sover sedan oroligt, rör sig mycket, har vakna perioder och vaknar sedan för dagen runt 5. Jag blir tokig! Jag behöver sova!!!Hoppas verkligen detta är en fas som går över snart. Ser inga tänder ännu
iaf. Verkar ju inte som om jag är ensam i alla fall. Har någon idé om att det kan hänga ihop med att han börjar kunna ta sig fram på golvet, så han utvecklas ju en del.
Skönt ändå o höra att det är nån annan som också har en bråkig nattbebis. Min son har sovit hela nätterna från 3 månaders ålder men för en månad sen hände det något. Han gråter, skriker och är orolig, typ efter 2 på natten.
Just nu är det inga t'nder på gång här, vad jag känt. Han har 8 tänder redan.
Ja jag hoppas också att det är en fas. Är helt utmattad!. Man blir så lättirriterad när man aldrig får sova.