• Coma76

    Fotbolls EM....

    Fotbolls Em stundar och jag skall bli pappa den 15 juni, lägligt???*ler*
    Någon som gärna diskuterar em och dess spelare och gamla minnen???

  • Svar på tråden Fotbolls EM....
  • en liten en

    Jag är en äkta född Hammarbyare men ändå kan jag inte undgå att gilla ex-djurgårdaren Källström. Jag tycker han är en riktig kämpe och kan leverera riktigt grymma genomskärare och långbollar. Ibland nästan Beckham-klass. Jag tror och hoppas verkligen inte han kommer utanför startelvan, han är kan nog va skillnaden från ett 1-1 match mot Bulgarien till seger...

    Ska själv bila dit och se de två första matcherna. Bor på Camp Sweden campingarna. Någon mer som ska dit??
    Tjejen är då i 6:e månaden så det bör inte vara något som ploppar ut medans man är borta....får man hoppas!

  • Marcus pappa

    Jag är ju då Djurgårdare men måste ärligt säga att jag inte fattar hur Whalstedt kunde komma med i stället för Östlund. Speciellt eftersom Östlund är gammal AIK:are och såna älskar våra förbundskaptener.

    Frågan är inte om Källström blir stor, utan hur stor han kan bli. Överhuvudtaget ser återväxten bra ut i Sverige. Vad jag dock inte fattar är hur Allbäck kunde komma med. Finns betydligt bättre och intressantare alternativ, till exempel Skoog, Berglund och Elmander som alla tre ser intressantare och roligare ut. Dessutom borde våra kaptener ta sig till Belgrad och ta sig en titt på Bojan Djoric. Han är trots allt ordinare i ett mästarlag som lätt skulle vinna allsvenskan.

  • Class

    Håller med om att Källström kommer att bli riktigt stor, men ibland undrar jag om han verkligen är kall nog för att platsa i landslaget redan. Får se om han får någon chans eller ej nu i EM, spelade inget vidare mot Polen idag. Allbäck tycker jag däremot är en sådan där spelare som vet precis vart han skall vara, lyckas ofta placera sig rätt och vara den som gör sista stöten så den tycker jag vi behåller. Men Elmander är också ett namn som platsar, helt klart.
    Stor synd och skam att U-21 landslaget förlorade idag, borde ha vunnit, men hade tyvärr marginalerna på fel sida. Synd.

  • Xerxez

    Kan någon säga mig vad Allbäck skall göra för att få en plats i startelvan??? Kan man göra mer än att göra mål hela tiden när man väl får chansen?

  • Stoffe

    Låsa in zlatan och Henke i nått förråd å kasta nyckeln ??

  • TJ Dad

    Jag skulle gärna se Anders Svensson spela. När han spelar bra och börjar snurra så finns det ingen bättre underhållning!

    /TJ Dad

  • Marcus pappa

    Drömuppställningen skulle ju vara Isaksson i mål, en 4-backslinje med från Micke Nilsson, Olof Mellberg, Michael Svensson, Erik Edman. Ett mittfält med Källström som balansspelare och sedan Ljungberg, Chippen och Anders Svensson. På topp Zlatan och Henke. Men det troliga startlaget på måndag är ju: Isaksson-Lucic,Mellberg,Jakobsson,Edman-Linderoth,Källström,Nilsson,Lungberg-Henke,Zlatan.

    För övrigt anser jag det självklart att Allbäck inte är mer än inhoppare, han har ju inte presterat mycket i Villa och att göra mål i träningslandskamper mot halvengagerade motståndare är väl inte det bästa? Han är bra som en supersub.

  • Musicman

    Tja det ska bli såpännande att se hur det går för sverige! Det såg okey ut i sista matchen inför EM. Hoppas att de kan bygga vidare på det! Då tror jag att det kan räcka långt! Men det är inte givet att sverige går till slutspelet och tar VM-guld. Jag skulle nog vilja säga att det är bra om vi lyckas ta bronsmedaljen!

  • Marcus pappa

    Sverige tar guld, så är det bara. I morgon blir det 3-1 mot Bulgarien, sedan 2-0 mot Italien innan vi avslutar gruppspelet med 2-2 mot Danmark. Sedan möter vi Tyskland och vinner med 2-1 efter förlägning, i semi möter vi Frankrike och vinner med 1-0 innan vi i finalen kör över Spanien med 3-1......så nu vet ni det.

  • Musicman

    Hej! Vilken första match av Sverige! 5-0 mot Bulgarien! Det kallar jag för utklassning!!!! Alla målen var bra men alltså henkes mål till 2-0 kommer att bli en klassiker! Vilket mål!!!! Skönt att laget fungerade bra! Ser fram emot en trevlig fortsättning av fotbolls -EM

  • Musicman

    Hej! Vill bara säga att det är stark av svenska landslaget att komma tillbaka så stark som det gjorde mot Italien. Å vilket mål Zlatan gjorde! Härligt att se denna konstspark i " elfte timmen" Följer ni EM, eller?

  • Marcus pappa

    Självklart följer jag EM, inte bara Sverige utan hela turneringen. Sverige visade stor moral som inte gav upp utan kämpade vidare, och tack för att vi har Zlatan. Nu blir det onödigt spännande mot Danmark och jag blir upprörd över Italiens snack om att den matchen kommer att vara uppgjorde, men det man säger om andra handlar ofta om en själv...

    Ska bli spännande och se vilket lag Lars-Tommy ställer på bena. Mitt förslag är Isaksson i mål. En backlinge från vänster med Edman, Hansson, Mellberg och Östlund. Att jag slänger in Östlund och Hansson beror på följande. Micke Nilsson var inte bra mot Italien och vi behöver en snabb kille där, det är Östlund. Dessutom är det inte lika skrämmande att göra EM-debut mot Danmark. Petter Hansson valdes till Holländska ligans näst bästa spelare i fjol. Dessutom har han visat bra form i Portugal och även på lägret innan. Därför går han före Mjällby när Jakobsson blir balansspelare. Alltså blirmittfältet följande. Jakobsson som balansspelare, med Ljungberg, Källström och Mattias Jonsson framför sig. Att jag väljer att peta Anders Svensson har att göra med att jag tycker han är ur form, dessutom höjde Källström Sveriges spel fullständigt när han kom in sist. Att Wilhemsson och Nilsson inte får plats beror på att de inte hängde med i det högre tempot mot Italien och Danmark spelar ännu snabbare. Mattias Jonsson spelade mycket bra mot Italien och känner ju till Danmark väl.

    På topp är det givet, Zlatan och Henke. Om jag får se mitt lag på plan, skulle inte tro det......bara anfall och målvakt kommer att stämma.

  • En Pappa

    klart man följer em
    jag o frugan sitter och tittar på varenda match,
    som tur är så älskar min fru sport lika mycket som mig.
    Hoppas att sverige tar danmark nu på tisdag,
    förresten min svärfar och min svåger åkte ner till Portugal idag,
    gissa om man skulle vilja följt med.

  • Musicman

    Verkar som om vi män och kvinnor ser olika på EM i fotboll!

    Jag är intresserad och tittar på en del av matcherna dock inte alla! Min fru och andra sidan är totalt ointresserad!

  • Musicman

    Hej Alla, om en dryg timme så spelar Sverige sin "ödesmatch" mot Danmark. Hoppas på svensk seger. Ska bli kul att se hur det nya mittfältet fungerar!

    Ha det gott och hoppas att vi får jubla i afton!!!!

  • Musicman

    Hej! Sverige är i kvartsfinal! Och vilken spännande match! Det tog en bra stund innan 2-2 kom och det var klart! Snacka om att ett oavgjort resultat kan kännas så skönt!

    Eller vad säger ni?

  • Class

    Absolut, och nu håller jag på och laddar inför kvällens match mot Holland! Skall hitta någon bra krog i närheten med storbilds-tv.

  • Musicman

    Hej på Er alla! Trodde även jag att sverige skulle kunna ta en medalj! Men jag tycker att de har varit mycket duktiga som kom till kvartsfinal och spelade så väl i mot Holland. Jag tycker absolut att de kan hålla sina huvuden högt!

    Nu när Sverige inte längre finns kvar i tuneringar, så hoppas jag att Grekland tar medalj. Det skulle vara roligt!

    Vilka är Era favoriter av de som finns kvar?

    Skriv gärna en rad i min gästbok om ni vill!

  • Trollkarlen

    Ja, där ser man... Grekland vann hela skiten! Vem kunde tro det för tre veckor sen? Grattis alla greker!!!

  • Henkem

    Ja, de är nog inte många som tippade dem till segrare.. Men dom spelade bra. Tillräkligt bra för att vinna. Grattis Grekland!

Svar på tråden Fotbolls EM....