Inlägg från: Marcus pappa |Visa alla inlägg
  • Marcus pappa

    Fotbolls EM....

    Jag ställer gärna upp på en EM-diskussion. Framförallt Sveriges chanser är kul att spekulera i, jag tror det kan bli riktigt kul i sommar. Tror inte ens att gruppseger är utom räckhåll, se bara på VM.

  • Marcus pappa

    Hmmmm....jag tror ju att skälet till att inte fler från allsvenskan kom med bevisar hur svag allsvenskan är sett till internationella mått. Visst, den är jämn och roliga att titta på men hur bra är den egentligen? Jämför med exempelvis danska ligan som är flera klasser bättre än allsvenskan.

    Jag gillar inte La Primadonna Ljungberg, det är lite väl genomskinligt att han alltid har tid hos frissan eller ska fixa naglarna just när Sverige har en träningslandskamp. Skulle gärna se förljande startelva mot Bulgarien: Isaksson-Edman, Mellberg, M. Svensson, Nilsson-Källström, A.Svensson, Wilhemsson,Linderoth-Zlatan, Larsson. Visst har Anders Svensson svårt att ta plats i Southampton, men han är sällan dålig i viktiga landskamper. Jag är medveten om att min startleva är en utopi, men hoppas att dom i så fall kör med källström som balansspelare och A.Svensson, Ljungberg och Wilhemsson på mitten. Att Källström inte skulle platsa ser jag som snack igångsatt av solnaiter och brajare.

  • Marcus pappa

    Jo, det nadra ser väl bra ut. Bara La Primadonna kan börja leverera i landslaget också. Han är nämligen inte så bra på det, förmodligen för att han bara är bra om omgivningen är bra, eller så pallar han inte trycket att vara den som ska leda laget...

  • Marcus pappa

    Som IFK:are är du väl knappast opartisk :=). Ni är väl fortfrande sura för att han valde att spela för Djurgården i stället för er ;=)

  • Marcus pappa

    Jag är ju då Djurgårdare men måste ärligt säga att jag inte fattar hur Whalstedt kunde komma med i stället för Östlund. Speciellt eftersom Östlund är gammal AIK:are och såna älskar våra förbundskaptener.

    Frågan är inte om Källström blir stor, utan hur stor han kan bli. Överhuvudtaget ser återväxten bra ut i Sverige. Vad jag dock inte fattar är hur Allbäck kunde komma med. Finns betydligt bättre och intressantare alternativ, till exempel Skoog, Berglund och Elmander som alla tre ser intressantare och roligare ut. Dessutom borde våra kaptener ta sig till Belgrad och ta sig en titt på Bojan Djoric. Han är trots allt ordinare i ett mästarlag som lätt skulle vinna allsvenskan.

  • Marcus pappa

    Drömuppställningen skulle ju vara Isaksson i mål, en 4-backslinje med från Micke Nilsson, Olof Mellberg, Michael Svensson, Erik Edman. Ett mittfält med Källström som balansspelare och sedan Ljungberg, Chippen och Anders Svensson. På topp Zlatan och Henke. Men det troliga startlaget på måndag är ju: Isaksson-Lucic,Mellberg,Jakobsson,Edman-Linderoth,Källström,Nilsson,Lungberg-Henke,Zlatan.

    För övrigt anser jag det självklart att Allbäck inte är mer än inhoppare, han har ju inte presterat mycket i Villa och att göra mål i träningslandskamper mot halvengagerade motståndare är väl inte det bästa? Han är bra som en supersub.

  • Marcus pappa

    Sverige tar guld, så är det bara. I morgon blir det 3-1 mot Bulgarien, sedan 2-0 mot Italien innan vi avslutar gruppspelet med 2-2 mot Danmark. Sedan möter vi Tyskland och vinner med 2-1 efter förlägning, i semi möter vi Frankrike och vinner med 1-0 innan vi i finalen kör över Spanien med 3-1......så nu vet ni det.

  • Marcus pappa

    Självklart följer jag EM, inte bara Sverige utan hela turneringen. Sverige visade stor moral som inte gav upp utan kämpade vidare, och tack för att vi har Zlatan. Nu blir det onödigt spännande mot Danmark och jag blir upprörd över Italiens snack om att den matchen kommer att vara uppgjorde, men det man säger om andra handlar ofta om en själv...

    Ska bli spännande och se vilket lag Lars-Tommy ställer på bena. Mitt förslag är Isaksson i mål. En backlinge från vänster med Edman, Hansson, Mellberg och Östlund. Att jag slänger in Östlund och Hansson beror på följande. Micke Nilsson var inte bra mot Italien och vi behöver en snabb kille där, det är Östlund. Dessutom är det inte lika skrämmande att göra EM-debut mot Danmark. Petter Hansson valdes till Holländska ligans näst bästa spelare i fjol. Dessutom har han visat bra form i Portugal och även på lägret innan. Därför går han före Mjällby när Jakobsson blir balansspelare. Alltså blirmittfältet följande. Jakobsson som balansspelare, med Ljungberg, Källström och Mattias Jonsson framför sig. Att jag väljer att peta Anders Svensson har att göra med att jag tycker han är ur form, dessutom höjde Källström Sveriges spel fullständigt när han kom in sist. Att Wilhemsson och Nilsson inte får plats beror på att de inte hängde med i det högre tempot mot Italien och Danmark spelar ännu snabbare. Mattias Jonsson spelade mycket bra mot Italien och känner ju till Danmark väl.

    På topp är det givet, Zlatan och Henke. Om jag får se mitt lag på plan, skulle inte tro det......bara anfall och målvakt kommer att stämma.

Svar på tråden Fotbolls EM....