• Svar på tråden fikatjejerna part 2
  • Ami755

    hej tjejer
    idag har jag fått en hel del saker gjorda!Pappa min räddare fick upp Simeons tavla och lampa(hoppas den håller-har satt smycketråd som ska hålla den..)
    han borrade även upp min gardinstång i allrummet däruppe. Så skönt o få det gjort!! känner mig som en ny människa . Nu har jag en gardinstång kvar i köket o sätta upp-är bara så rädd o göra det själv..tänk om det blir fel -igen...

    Usch Camilla-låter inget vidare...jag har själv haft hallux vallgus-knöl vid tårna, hammartå.Fötterna är så viktiga, men man glömmer ofta bort dem!

    jag beställde idag tid till min doktor, för händerna som domnar bort.Vaknade 2 gånger inatt av att det gjorde ont...skönt-samvetet har gnagt en del.
    och min tandläkare ringde upp mig för o kolla om jag ville ha en undersökning-ja tyvärr...

    måndag nu den 15e ska jag lämna Simeon på dagis(tar buss in om inte bilen e´klar) o ska fördriva tiden i Malmö.nån som vill ta en fika på hansa vid 10? ska sen ha utvecklingssamtal vid 14.30.
    O måndag den 22a ska jag till tandläkaren(han har praktik vid hansa )11.30. Passar det med frukost så är jag där .

    nä ska väl slänga mig i soffan-Rade sover hos sina föräldrar idag med Simeon. jag o Ivan är själva. Faktiskt skönt, jag har behövt lite egentid!!

    kramis mina bästa vänner!

  • Ralleröj

    Vad skönt att du fått upp lite grejer Ami, bra med en händig pappa.
    Du kommer säkert få en remiss till att få nattskenor för dina händer, jag tycker mina hjälper bra så jag hoppas du blir nöjd också. Däremot domnar händerna även dagtid om jag till exempel ligger ner i soffan och stödjer mig "fel". Gör dina också det? Som Sofie skrev tidigare kan man ju operera handlederna men jag har flera bekanta som gjort det men inte alla har blivit bra tyvärr... tror inte jag skulle "våga" operera... har aldrig blivit sövd och är ganska skraj för det.... risken finns ju att man inte vaknar usch!!

    Jag är så fånig...när Erik var i Norge nu låg jag i min säng på kvällen och fantiserade om hur det skulle gå för barnen om jag dog i sömnen Ingen skulle ju komma hem förren sent på tisdag kväll och Rasmus kan inte öppna dörren eller använda telefonen själv, han kan inte heller få upp Tuva ur sängen själv.... hjälp!! Jag är inte knäpp, en kompis hade precis berättat om hennes 50 åriga mamma som dog i sömnen av att något brast i kroppen, efter obduktionen hade läkaren berättat att detta vad en medfödd "grej" och hade kunnat inträffa precis när som helst under hennes 50 åriga liv. De skulle tydligen vara glada att hon fått leva så länge som hon gjort och att det inte hänt när hon kört bil el nåt.

    Jag blev så skraj att jag låste upp ytterdörren och sov med olåst dörr hela natten så att Rasmus skulle kunna gå ut och be om hjälp ifall jag inte vaknade hahahahaha, fånigt!! men men.... har man börjat mala i en tanke är det ibland svårt att få stopp på fantasin.

    Hoppas ni får en fin dag idag kära mammor, kram

  • Rallarros

    Morning tjejer.

    Du är inte töntig Camilla, sånna dumma tankar får jag också ibland så jag blir alldeles kallsvettig.. Skulle man inte kunna lära Rasmus att ringa 112 om något skulle hända någongång? Kanske du skulle sova lite bättre då?
    Stackars din fot! Tror inte att det gör mer ont än annat ont att ta sprutor i foten Camilla. Om inte din vårdcentral gör det får de ju remittera dig till ortopeden som vågar.

    Du förtjänar verkligen lite egen tid Ami. Härligt att få saker uppborrade..

    Jag satte mig på våran kamera på resan och igår köpte vi en ny. Värsta lyxkameran (tycker jag) KUL!

    ha en bra dag tjejer. vad ska ni göra idag? Jag ska ha en ny dr som går brevid mig så inget familjelivande för mig idag...
    KRAM

  • Ralleröj

    om jag lär honom telefonen tror jag han kanske busringer 112 .... hjälp!

    men tror du kortisonet skulle hjälpa Sofie?

  • gladamor

    God morgon alla!

    Camilla, kan du inte lära Rasmus att ringa snabbvalsknapp till nån av dina eller Eriks föräldrar iaf? De kan han ju busringa till bäst han vill

    Igår hälsade jag på min f d granne som flyttat utanför stan. Sååå gulligt område

    Och sent på kvällen kom Mirandas gudmor hit. Miranda var vaken till halvnio och det funkade bra. Igår fick jag i henne en fjärdedels burk mat till trallandet (mitt, tyvärr) av femhundra barnsånger. Stön

    Sofie, satte du dig på kameran? Heja!!! Det är alltså så man ska göra när man vill byta ut nån pryl här hemma?

    Ha en skön dag alla!

    Vilken seriös dag du får idag Sofie

  • compact

    Har också sådana tankar själv Camilla, värst är att en vän till oss dog i tisdags. Ramlade ihop på jobbet på fredagen, hjärnblödning sen gick hon bort på tisdagen. Skulle fylla 30, hade också ett medfött fel tror de. Usch , man är tacksam så länge man är frisk.
    Nu ska jag dock tänka lite mer positiva tankar och baka en kaka tror jag. Ha en bra dag alla mammor och så liven också.

    KRAM

  • Ami755

    Mmm skicka hit en bit kaka Michelle! Fast nej-jag har ätit en bit prinsess idag-Rade skulle ha med sig till jobb o jag o Simeon fick varsin!Beklagar sorgen, det är hemskt när någon dör som man har kär.

    Har inte tänkt så mycket på döden, men igår pratade jago min mamma om just det knall fall döden.Hennes vänninas mamma dog för nån dag sen av just det. Hon gick o la sig sen dog hon i sömnen. Inte var hon gammal, men de tror oxå att hon hade risk för hjärtinfarkt utan att de vetat om det. Hade beklagat sig att hon hade ont baktill i ryggen(bringan) o det sa doktorn att det gör mer ont så på kvinnor än liksom framme i bröstet vid hjärtattack. Ja man kan ha så mycket..det gäller o vara tacksam för det man har o att man är frisk!

    Jag har däremot tänkt många gånger när jag hållt Ivan-tänk om han slingrar sig o jag tappar honom..eller hoppar ur vagnen ja vad som helst..Hjärtat stannar en sekund eller två inget kul! Jag ska nog oxå lära Simeon både polisen o programmera kortnummer, sånt har jag inte tänkt på innan men han börjar ju bli stor.

    Kul med ny kamera-vi är oxå ute efter nåt nytt. Man vill ju ha fina foton
    Men jag kan inte så mycket om det..Rade får fixa Jag ska beställa nya gardiner

    Nä nu ska jag se om jag kan flytta runt lite grejer i mitt stökiga lilla rum här nere
    Kram(nån somvill komma förbi )

  • Ami755

    Ps-såg ni Greys igår? hemskt ledsamt..bra serie!till o med bättre än ER tycker jag.

  • Ami755

    Nu spammar jag..nån som startar en ny tråd till oss? Jag e´så dålig på det...15e går denna ut

  • Ralleröj

    jag såg också att den går ut snart, jag kan starta en ny asap.

    Ska kolla på vår telefon om man kan programmera snabbnummer, smart ide att ha en sån knapp till familj.

    Vad många som dör så där "knall fall" läskigt! beklagar Michelle, himla tråkigt med så unga människor....

Svar på tråden fikatjejerna part 2