• Kotten7381

    Vi som misslyckades med IVF i början på 2009 och nu satsar på bebis 2010 istället!!!!!!!!!

    Här samlas vi som genomgått IVF försök, men som ännu inte lyckats.
    Nu JÄVLAR ska det ta sig - bebis 2010!!!!!!!!!

  • Svar på tråden Vi som misslyckades med IVF i början på 2009 och nu satsar på bebis 2010 istället!!!!!!!!!
  • Vädur 78
    7879 skrev 2009-06-08 20:18:54 följande:
    Jo fast jag har tagit ganska många doser med menopur och har alltid varit mellan 1-2 äggblåsor, har inte kollat något blodprov utan bara VUl och har nästan alltid ägglossat på damma cykeldag så stor skillnad borde det väl inte vara? Ska försöka övertala min läkare att göra ett undantag och kolla mig i nästa vecka.
    Ok, då förstår jag. Trodde du skulle köra med samma doser som en IVF, det var nog jag som tänkte snurrigt.
  • 7879

    Ja, nej då skulle det ju finnas risk för alldeles för många godingar, hehe. Väntar bara på det där tel.samtalet så att jag kanske kan övertala honom till ett VUL iallafall, känns ju bättre, stor chans att jag missar när ÄL om jag gör det själv...

  • Åttan
    7879 skrev 2009-06-09 09:26:14 följande:
    Ja, nej då skulle det ju finnas risk för alldeles för många godingar, hehe. Väntar bara på det där tel.samtalet så att jag kanske kan övertala honom till ett VUL iallafall, känns ju bättre, stor chans att jag missar när ÄL om jag gör det själv...
    HUr har det gått?
    Börja om från början...
  • 7879

    Nej, det blev inget VUL, han kunde ta mig den dagen för att planera inför IVF 2, men var helt inne på att inte göra någon hormonbehandling i sommar för det hade de bestämt... Blev så arg, besviken så jag sa att jag inte kunde komma den dagen och vi bokade in en annan dag för planering inför IVF 2...

  • Vädur 78
    Åttan skrev 2009-06-28 12:34:50 följande:
    Har alla övergett tråden?
    Verkar lugnt och stilla här. Händer väl inte så mycket under sommaren när klinikerna har stängt! Hur går det för dig?? Blir det FET i augusti??? KRAMIZ{#lang_emotions_laughing}
  • Åttan
    Vädur 78 skrev 2009-06-28 12:41:51 följande:
    Verkar lugnt och stilla här. Händer väl inte så mycket under sommaren när klinikerna har stängt! Hur går det för dig?? Blir det FET i augusti??? KRAMIZ
    JO det blir väl så.. lungt över sommaren

    Ja jag tror å hoppas att det blir FET i augusti, kliniken öppnar upp igen den 17/8 så får man se hur man ligger till i cykeln då bara..

    Hur går det för er nu ? när sätter det igång igen? Kram kram
    Börja om från början...
  • Vädur 78
    Åttan skrev 2009-06-28 12:46:30 följande:
    JO det blir väl så.. lungt över sommarenJa jag tror å hoppas att det blir FET i augusti, kliniken öppnar upp igen den 17/8 så får man se hur man ligger till i cykeln då bara.. Hur går det för er nu ? när sätter det igång igen? Kram kram
    Kommer starta ungefär runt 18 augusti, min mens kan ju skilja 2-3 dagar så någon gång där i alla fall. Blir korta metoden nu och det känns såååå skönt, hade det varit långa hade jag väntat lite till tror jag. Men hade en cysta på ena äggstocken så jag måste kolla det igen innan jag får starta, men läkaren trodde den skulle försvinna av sig själv. Känner mig mer positiv nu när man har bytt klinik och äntligen får lite läkarkontakt. I Linköping pratar man ju bara med läkaren i nån minut innan ÄP och nån minut vid ET.
    Hoppas FET funkar bättre för dig!!! En del verkar ju lyckas bättre på det!!
  • Åttan
    Vädur 78 skrev 2009-06-28 13:04:18 följande:
    Kommer starta ungefär runt 18 augusti, min mens kan ju skilja 2-3 dagar så någon gång där i alla fall. Blir korta metoden nu och det känns såååå skönt, hade det varit långa hade jag väntat lite till tror jag. Men hade en cysta på ena äggstocken så jag måste kolla det igen innan jag får starta, men läkaren trodde den skulle försvinna av sig själv. Känner mig mer positiv nu när man har bytt klinik och äntligen får lite läkarkontakt. I Linköping pratar man ju bara med läkaren i nån minut innan ÄP och nån minut vid ET.Hoppas FET funkar bättre för dig!!! En del verkar ju lyckas bättre på det!!
    ja det kan jag tänka mig att det känns bättre med lite läkarkontakt. Där jag går så pratar man med läkaren innan så det känns faktist skönt. Hoppas som läkarna tror att din cysta försvinner av sig själv..

    Jag hoppas oxå att FET funkar bättre, man vet ju inte men man tillför ju inte några hormoner då om man gör som jag ska göra, ostimulerat, så det KAN ju funka bättre..
    Börja om från början...
  • Vädur 78
    Åttan skrev 2009-06-28 13:17:39 följande:
    ja det kan jag tänka mig att det känns bättre med lite läkarkontakt. Där jag går så pratar man med läkaren innan så det känns faktist skönt. Hoppas som läkarna tror att din cysta försvinner av sig själv.. Jag hoppas oxå att FET funkar bättre, man vet ju inte men man tillför ju inte några hormoner då om man gör som jag ska göra, ostimulerat, så det KAN ju funka bättre..
    Jag testar akupunktur nu oxå! Har varit på 3 behandlingar än så länge, hoppas det ska hjälpa.
    Hoppas våra magar börjar växa snart{#lang_emotions_laughing}
  • Åttan
    Vädur 78 skrev 2009-06-28 13:38:03 följande:
    Jag testar akupunktur nu oxå! Har varit på 3 behandlingar än så länge, hoppas det ska hjälpa.Hoppas våra magar börjar växa snart
    Oki. ska intressant å se om det ger nå resultat.. fick du det genom kliniken?

    Klart våra magar ska börja växa snart ..
    Börja om från början...
  • Vädur 78
    Åttan skrev 2009-06-28 13:57:30 följande:
    Oki. ska intressant å se om det ger nå resultat.. fick du det genom kliniken?Klart våra magar ska börja växa snart ..
    nej, det känns för långt att åka till Göteborg för det så det blir i Växjö jag går på akupunktur.
  • Åttan
    Vädur 78 skrev 2009-06-28 14:33:34 följande:
    nej, det känns för långt att åka till Göteborg för det så det blir i Växjö jag går på akupunktur.
    ok ja.. det kan jag tänka mig att det kanske blir.. men finns det kliniker som erbjuder det?
    Börja om från början...
  • Vädur 78
    Åttan skrev 2009-06-28 14:45:12 följande:
    ok ja.. det kan jag tänka mig att det kanske blir.. men finns det kliniker som erbjuder det?
    Ja det finns ju kliniker som erbjuder det. Falun, Öresund vet jag men är säkert fler.
    Hon(akupunktören) hittade mycket spänningar i min kropp och jag gör stora framsteg tycker hon. Känns som man mår mycket bättre oxå,
Svar på tråden Vi som misslyckades med IVF i början på 2009 och nu satsar på bebis 2010 istället!!!!!!!!!