• dossanova

    Första gångs IVF´are Jan 08- Del 6

    Här finns vi som gjorde vår första IVF i januari 08- Tillsammans har vi målet att bli gravida  och få små änglar. Vi finns här för varandra både vid upp- och nedgångar. Dom flesta har redan blivit gravida, men vi finns fortfarande för varandra och för dom som ännu inte lyckats.

     Länk till föregående tråd:
     
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m39787133.html


    Nya medlemmar är självklart välkommna



    Jag undrar när får vi bli tre i familjen?
  • Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 6
  • Cakan5

    Hej, det var ett tag sen jag var inne på länken nu men här kommer några rader från mig. Stort, stort grattis till Pyssling. Härligt att det blev en liten tjej. Läste att det hade gått bra. Så himla kul.
    Grattis till dig Wahlma med. Du ska ju också få en liten tjej. Härligt!

    Här hemma njuter jag med lilla Sigge. Ska börja jobba till hösten, varför jag nu bestämde mig för det. Ångrar mig men nu ska mannen vara hemma så det är bara att börja. Vi ska försöka med nya försök på syskon i augusti så jag får väl hålla tummarna för att jag får vara hemma mer med nästa barn om det nu kan bli så.
    Vi har ju två ägg i frysen. Vet ni hur stora chanser det är med FET-försök kontra försök med full behandling.

  • Pysslig

    Cakan, tjena hej! oj redan börja jobba igen din stackare! {#lang_emotions_dreamer} Jag har ingen statestik på det, men jag tror chansen är precis lika hög vid FET som vid stroa vändan IVF. Kul med syskonförsök! {#lang_emotions_kiss}

  • Pluttemor

    Vink vink från soliga cypern.. kram på er


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
  • Jemema

    Jag är deppig Känner inte alls för att fira midsommar. Har haft jättemycket mens och är trööött!! Dessutom hade Sahlgrenska "tagit bort" min preliminärbokning efter sommaren så mitt försök är uppskjutet till november!!! Det fanns en tidigare vecka också, men då krockar det med en resa som jag har bokat. Jag som trodde att behandlingen skulle vara klar för längesen inför den resan


    Jag borde rycka upp mig och försöka klistra på smajlet idag, men det är så svårt!! Midsommarfest, BLÄ!!

  • Sommarlängtan 76

    Jemema, vad jobbigt. Det är tillräkligt jobbigt att vänta till efter sommaren tycker jag. Hur kan de göra så på Sahlgrenska?? Kan du inte ringa och tjata på dem för att få komma in före din resa?
    Jag vet hur du känner inför midsommar firande. Jag kommer ihåg hur jag tänkte förra året, då kände jag mig rätt säker på att jag skulle vara gravid denna midsommar. I år har vi valt bort allt vad sommarstugor och midsommarfirande med familjer med barn heter. Vi firar istället med några vänner som vi inte umgås så mycket med i vanliga fall. Det känns rätt skönt eftersom våra "vanliga" vänner är nu alla gravida eller har barn och ibland orkar man bara inte bli påmind om det.

    Kram till er alla!

  • Pysslig
    Jemema, nej fan vad dåligt av Sahlgrenska, kan du inte försöka tvinga dem att gör att försök när de hade lovat?

    Sommarlängtan, smart drag att fira med barnlösa kompisar i år, bättre för själen!
  • Wahlma

    Hoppas att alla har haft en bra midsommar... Jag såg en spark utanpå magen i går, det va så häftigt. det är en galen liten bebbe vi har här inne i magen....vilda Matilda kanske vore ett bra namn...

  • Jemema

    Idag är jag glad igen SU ringde o erbjöd mig äp v 33 istället! De hade fått återbud o tänkte på mig Visste inte att de hade så bra service

  • Pluttemor

    Är det ingen som vill komma till den nya tråden?


    Lär som om du skulle leva för alltid, Lev som om du skulle dö imorgon...
Svar på tråden Första gångs IVF´are Jan 08- Del 6