• Milkina cerka

    Kristna se hit(del 16)!

    Många trådar har det blivit.. här kommer den 16:e!
    *Det viktigaste med tråden är att den skall fungera som ett "andhål" eller oas, eller vad man nu vill kalla det. Där vi bara får dela med oss av våra liv, vår tro o. upplevelser.*
    Tack för att d u respekterar detta! Ok..då kör vi vidare! Välkomna!

    Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-257/m39791892.html

  • Svar på tråden Kristna se hit(del 16)!
  • krisscross
    hammoleket79 skrev 2009-06-29 17:33:17 följande:
    Hej! Får jag vara med här? Har deltagit i en missfallstråd tidigare, men dels saknar jag att inte kunna ha med Gud i diskussionerna där, och dels har jag precis blivit gravid igen efter två missfall.
    Välkommen =)
  • Milkina cerka
    hemlig mamma skrev 2009-06-29 19:29:13 följande:
    Har ni några tips på¨sånger till barnvälsignelse? Jag har tänkt ha "Konungabarn". SEdan har jag hört fler och tänkt att denna ska jag komma ihåg - men gör det ändå inte .Eftersom jag inte alltid har möjlighet att vara inne här så ofta får ni även gärna skriva om det i gästboken.
    Hade en av mina favoriter när lillan döptes:
    www.lyricspedia.com/carola/du-vet-val-om-att-du-ar-vardefull-lyrics/

    Men det kanske inte är tillräckligt speciellt..
  • Jessica C S

    Hej alla vänner {#lang_emotions_heart}

    Tittar in här efter ett tags frånvaro. Har liksom inte orkat ta mig för något alls efter mammas död. Vill helst bar gräva ner mig.... Men ni ska veta att jag tänker på er ofta!

    Och välkomna alla nya!

    *Ber en bön för er alla*


  • hemlig mamma

    Spomenka
    Menar du; "Du vet väl om att du är värdefull"? Den är väldigt fin och vi tänkte ha den som unison sång.

  • Milkina cerka
    hemlig mamma skrev 2009-06-30 19:55:30 följande:
    SpomenkaMenar du; "Du vet väl om att du är värdefull"? Den är väldigt fin och vi tänkte ha den som unison sång.
    Ja, precis den var det jag menade .
    Skall fundera på om jag kan komma på någon annan, som ni inte tänkt på.
  • Storasyrran

    Har precis kommit hem efter några dagars semester - ber för alla de böneämnen som kommit upp innan jag stupar i säng!

  • hammoleket79
    hemlig mamma skrev 2009-06-29 19:29:13 följande:
    Har ni några tips på¨sånger till barnvälsignelse? Jag har tänkt ha "Konungabarn". SEdan har jag hört fler och tänkt att denna ska jag komma ihåg - men gör det ändå inte . Eftersom jag inte alltid har möjlighet att vara inne här så ofta får ni även gärna skriva om det i gästboken.
    Vi har haft en sång på barnvälsignelse, som jag tycker är väldigt fin. Tyvärr hittar jag inte sångboken med den i, och kommer inte ihåg all text, men den är ungefär: "Här får du ro, och vila hos mig. Min kärlek och omsorg omsluter dig. Du är mitt barn, jag känner dig väl. Min kärlek skall styrka din kropp och din själ. Jag är hos dig, jag ger dig kraft. I himlen och på jorden har jag all makt. Jag ser din nöd, dina behov. Det enda du behöver är min nåd".
  • Mrs K
    Milkina cerka skrev 2009-06-30 22:54:59 följande:
    Förnöjsam - www.dopguiden.se/musik/lista.html har du tittat här redan så ber jag så mycket om ursäkt.
    Vi hade "Älskade barn" som finns i den listan på vår dotters barnvälsignelse. Den är jättefin.
  • Mrs K

    Snälla vänner be för mig.
    Har fått ett sommarvikariat inom vården. Har ingen tidigare erfarenhet och hittills har det "arbetsmässigt" fungerat helt ok men jag mår inte bra av att ha detta jobb. Har ont i magen innan jag ska gå dit. Dessutom har jag svårt att anpassa mig till det faktum att jag missar otroligt mycket tid med min dotter. Trots att det känns som ett stort misstag att ha tackat ja till att jobba hela sommaren så finns det ju inget val annat än att "genomlida" dessa månader som just nu känns evighetslånga.

    Jag klarar inte av att må såhär dåligt så länge. Be att Gud ska visa mig hans väg för mig att ta mig igenom denna sommar. Jag behöver Guds kärlek och vägledning otroligt mycket just nu.

    Ber för er alla.

  • krisscross

    Mrs K skrev 2009-06-30 23:52:18 följande:


    Snälla vänner be för mig. Har fått ett sommarvikariat inom vården. Har ingen tidigare erfarenhet och hittills har det "arbetsmässigt" fungerat helt ok men jag mår inte bra av att ha detta jobb. Har ont i magen innan jag ska gå dit. Dessutom har jag svårt att anpassa mig till det faktum att jag missar otroligt mycket tid med min dotter. Trots att det känns som ett stort misstag att ha tackat ja till att jobba hela sommaren så finns det ju inget val annat än att "genomlida" dessa månader som just nu känns evighetslånga. Jag klarar inte av att må såhär dåligt så länge. Be att Gud ska visa mig hans väg för mig att ta mig igenom denna sommar. Jag behöver Guds kärlek och vägledning otroligt mycket just nu.Ber för er alla.
    Förstår vad du menar - ber för dig vännen.
  • PetJA

    HEJ ALLIHOPA!
    Nu var det VERKLIGEN längesen jag var härinne och skrev, märker jag...

    Ville bara meddela nyheten att DEN 16 JUNI FÖDDES JOEL KL. 20:00! Allt gick jättebra, han vägde då 3810 g och var 50,5 cm lång.

    Förlossningen började hemma med att vattnet gick kl. 11:00 på förmiddagen. Vi åkte in till förlossningen kl. 13:00 och så var han som sagt ute kl. 20:00. Smidigt... Det var tufft men ändå fantastiskt denna ggn, en helt annan upplevelse mot första förlossningen (som iof gick lika bra den) men den här ggn var jag med på ett annat sätt och hade skrivit förlossningsplan mm, och personalen var underbar... Härligt! Tack Jesus!

    Julia är STOLT storasyster och vi är hemma och tar det lugnt som familj just nu och lär känna den nya världsmedborgaren Joel...

    *Kram till er alla och blessings i massor!!!!!!!!!!!!!*

  • Milkina cerka

    PetJa - Grattis! Det är ett mirakel varje gång allt går som det skall .

  • Mrs K

    Krisscross: Tack! Det betyder oerhört mycket. Har precis kommit hem från jobbet som ikväll gick ganska bra. Tackar Gud för att han var med.

    Petja: GRATTIS!!! Underbart att allt gick bra och att ni får njuta tillsammans hela familjen.

  • pippipopp

    Hej alla vänner! Grattis till den fina sonen Petja!

    Ber för er alla, för stort som smått, tack för att ni finns och ber för oss.

    Kram

Svar på tråden Kristna se hit(del 16)!