• smultronrt

    Inga njurar eller urinblåsa!!

    Finns det några som gjort Abort pga att det inte fanns några njurar och urinblåsa (eller ev könsorgan) På mig upptäckte de nämligen inte dessa fel och jag undrar om det går att upptäcka..

    om ni har det så är földfrågan i vilken vecka upptäcktes det. blev ni flyttade på UL (tänkte sista mensen V.S. UL ) ??? 

    Själv hade jag dröm graven.. allt var jätte bra men jag blev flyttad 6 veckor på UL.. de avfärda det och sa att mensen hoppat över.. Jag trode på dem och gick vidare i graven.. enligt mensen skulle jag föda 28 mars och enligt UL 6 maj.. den 23 mars kom värkarna igång.. de satte dropp och stoppa värkana.. den 25 mars föde jag ett barn som jag senare fått veta var en flicka.. då hon föddes utan kön, njurar och urinblåsa.. Min dotter Robin Leslie dog den 28 mars i mina armar.. 

    Har jag blivit felbehandlad och är det däför detta har hänt.. skulle de kunna upptäckas på UL.. Jag hoppas någon kan hjälpa mig!!! 


    DET BLEV EN TJEJ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-03 10:51
    Ni får gärna tala om vilket lansting nu tillhörde under UL med. Vilket kan vara bra för oss att veta vid utredningen!!! Tack
  • Svar på tråden Inga njurar eller urinblåsa!!
  • smultronrt

    Tack för alla svar.. Jag är nästan 100% säker på att läkaren gjort fel.. och hoppas era svar ska hjälpa i utredningen..

    I morgon är det begravning för min lille ängel..

    tack och kram holly och ängeln Robin


    saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • smultronrt

    Glada nyheter idag.. Fick svaren på kromoson analysen och det är inte ärftligt.. det är alltså yterst liten chans att detta händer igen.. {#lang_emotions_laughing}


    saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • Gosemysan
    smultronrt skrev 2009-05-15 21:11:36 följande:
    Glada nyheter idag.. Fick svaren på kromoson analysen och det är inte ärftligt.. det är alltså yterst liten chans att detta händer igen..
    Vad skönt att höra, vi fick samma resultat. Önskar verkligen att varken ni eller någon annan ska slippa gå igenom något så hemskt igen.
  • Elle80

    Efter förlusten av vår Julian, visade fostervattensprovet på att det inte var någon kromosomavvikelse, utan förklaringen var maximal otur. Vid nästa graviditet hade även vår lilla pojke Elliott liknande skador. Förklaringen är inte längre maximal otur, utan att troligtvis bär vi (jag och sambon) på samma genanlag som ger dessa skador. Upprepningsrisken uppskattar man ligga mellan 25-50% vid varje graviditet.

  • smultronrt
    Elle80 skrev 2009-05-16 15:42:52 följande:
    Efter förlusten av vår Julian, visade fostervattensprovet på att det inte var någon kromosomavvikelse, utan förklaringen var maximal otur. Vid nästa graviditet hade även vår lilla pojke Elliott liknande skador. Förklaringen är inte längre maximal otur, utan att troligtvis bär vi (jag och sambon) på samma genanlag som ger dessa skador. Upprepningsrisken uppskattar man ligga mellan 25-50% vid varje graviditet.
    ok.. men vi ska på provtagning trots att Robins svar ok.. och då får vi veta om allt är ok
    saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • Elle80

    I vårt fall finns det bara en liten chans att man hittar något, trots stora utredningar/analyser, detta på grund av att man aldrig tidigare har sett den kombination av fosterskador.

  • Förlorad son

    Såg att den här tråden är supergammal! Men tyvärr har vi går igenom samma helvete som du smultronrt! För en vecka sen föddes våran son Collin 5v för tidigt och vad vi trodde då var dåliga lungor slutade med att även han inte hade njurar,blåsa el urinrör! Är som mardröm som taget ut en film!! Ush såå jobbigt att har varit! Nu börjar en lång utredning om varför det blev så! Att de inte sa något på ul?!? Ser man el söker man inte efter det???

  • Diana850830

    Hur har det gått för er Förlorad son?
    Jag har själv fått avbryta två graviditeter under 2014, den ena i vecka 20 och den andra i vecka 19 på grund av att både njurar och urinblåsa saknas.
    Jag har dock en frisk son på snart 6 år sedan tidigare  och jag tycker det är jätte konstigt att man i erat fall inte upptäckt det här tidigare.
    På mig upptäckte man det direkt på rutinultraljudet eftersom det va så lite fostervatten och man faktiskt inte kunde se njurar eller urinblåsa.

    Inboxa gärna om du vill.

    Med vänlig hälsning Diana

  • Modesty

    Eftersom jag har fyra njurar så har de kollat så att vår son inte ärvt det. Först på RUL i v18 (jag såg själv hans njurar på skärmen då) och så var jag där idag (v28+4) och allt såg bra ut sa läkaren (alltså han har bara två), sista gången jag ska dit och kolla hans njurar är i v34.

    Så nog kan de se dem!

  • smultronrt
    Förlorad son skrev 2015-03-20 22:53:50 följande:

    Såg att den här tråden är supergammal! Men tyvärr har vi går igenom samma helvete som du smultronrt! För en vecka sen föddes våran son Collin 5v för tidigt och vad vi trodde då var dåliga lungor slutade med att även han inte hade njurar,blåsa el urinrör! Är som mardröm som taget ut en film!! Ush såå jobbigt att har varit! Nu börjar en lång utredning om varför det blev så! Att de inte sa något på ul?!? Ser man el söker man inte efter det???


    Hej förlorad son

    Jag beklagar verkligen och vill säga att jag finns här om du vill prata, då jag tänker bli aktiv på familjeliv igen

    Kramar smultronrt
    saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • Phalaenopsis
    Modesty skrev 2015-07-06 23:23:45 följande:

    Eftersom jag har fyra njurar så har de kollat så att vår son inte ärvt det. Först på RUL i v18 (jag såg själv hans njurar på skärmen då) och så var jag där idag (v28+4) och allt såg bra ut sa läkaren (alltså han har bara två), sista gången jag ska dit och kolla hans njurar är i v34.

    Så nog kan de se dem!


    Om njurarna inte fungerar som de ska så kommer heller inget/lite kiss som bildar fostervattnet. Utan vatten kring kroppen kan det vara väldigt svårt att se med ultraljudet.

    OT, men vad är det för fel med att ha extra njurar? Är det några problem förknippat med det?
  • Modesty
    Phalaenopsis skrev 2015-08-02 20:41:29 följande:

    OT, men vad är det för fel med att ha extra njurar? Är det några problem förknippat med det?


    Jag kan bara svara för mig själv men en av mina kraschade och jag höll på dö när jag var 9mån så de fick operera och flytta urinledarna från den som gick sönder och den tredje sämsta till de två njurarna som fungerade bäst. Efter det har jag inte haft några problem, men det var nära ögat.
  • smultronrt

    Pappan till Min Robin fick en helt frisk liten pojke ungefär ett år efter Robin föddes.


    saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • yodi
    smultronrt skrev 2009-05-15 21:11:36 följande:

    Glada nyheter idag.. Fick svaren på kromoson analysen och det är inte ärftligt.. det är alltså yterst liten chans att detta händer igen.. {#lang_emotions_laughing}


    så skönt för er.

    men måste säga att jag tycker det låter konstigt att dom missat att hon inte hade njurar och urinblåsa.

    könet är så vitt jag vet inget dom kollar efter, men på mina ultraljud så har dom aktivt letat och kollat efter urinblåsa och njurar.
Svar på tråden Inga njurar eller urinblåsa!!