• smultronrt

    Inga njurar eller urinblåsa!!

    Finns det några som gjort Abort pga att det inte fanns några njurar och urinblåsa (eller ev könsorgan) På mig upptäckte de nämligen inte dessa fel och jag undrar om det går att upptäcka..

    om ni har det så är földfrågan i vilken vecka upptäcktes det. blev ni flyttade på UL (tänkte sista mensen V.S. UL ) ??? 

    Själv hade jag dröm graven.. allt var jätte bra men jag blev flyttad 6 veckor på UL.. de avfärda det och sa att mensen hoppat över.. Jag trode på dem och gick vidare i graven.. enligt mensen skulle jag föda 28 mars och enligt UL 6 maj.. den 23 mars kom värkarna igång.. de satte dropp och stoppa värkana.. den 25 mars föde jag ett barn som jag senare fått veta var en flicka.. då hon föddes utan kön, njurar och urinblåsa.. Min dotter Robin Leslie dog den 28 mars i mina armar.. 

    Har jag blivit felbehandlad och är det däför detta har hänt.. skulle de kunna upptäckas på UL.. Jag hoppas någon kan hjälpa mig!!! 


    DET BLEV EN TJEJ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-03 10:51
    Ni får gärna tala om vilket lansting nu tillhörde under UL med. Vilket kan vara bra för oss att veta vid utredningen!!! Tack
  • Svar på tråden Inga njurar eller urinblåsa!!
  • smultronrt

    nä enligt läkare så har det aldrig (som det känner till) födds ett barn med dessa fel och de behövde kolla upp det.. men på mötet på måndag kanske jag kan få ett namn på det med..

    Det ringde en expert i Stockholm med.. Han hade alldrig heller hört talas om att det fötts ett barn med dessa fel.. (att det alla dessa saker fattas) det brukar alltid finnas mins en njure eller urinblåsa och då hadde de kanske kunnat rädda min dotter..

    Det gör ju ännu mer att jag tror de gjort fel.. eftersom på anndra har det upptäckts!!


    DET BLEV EN TJEJ
  • Harling1985

    Hejsan!! Vill först börja med att beklaga!!
    Våran dotter dog i min mage någonstans mellan vecka 31 0ch 36, Blev också flyttad flera veckor, flera gånger.. Jag reagerade på detta då jag visste när jag hade testat positivt. Jag fick olika förklaringar till det,men skulle inte oroa mig. På ett UL visade det sig sen att det fanns lite fostevatten,vilket berodde på något fel med njurarna.
    Får inte riktigt ihop det hela i ditt fall, då jag trodde att det var rutin att kolla efter urinblåsan iaf, och att din lilla flicka har haft hicka i magen tyder ju på att hon har svalt fostervatten som sagt.

    Jag tycker att det låter som om UL inte har gått till som det borde.

    Hela våran historia och resa finns på hemsidan och i Tindra tråden som det finns länkat till på min profil.

    Skriva gärna om och när du får svar på något, då detta har blivit en viktig grej för mig då det under Tindras tid i magen sas saker som sen inte stämde efteråt och inte heller med obduktionen.

    Kramar

  • tan73

    Hej!

    Även jag vill börja med att beklaga förlusten av er lilla Robin...

    Min lille kille hade en massa fel, som inte upptäcktes förrän efter x antal UL, i ca v.26. Och då kunde man inte riktigt se om han hade njurar och urinblåsa. Fostervattenmängden var normal. Och så hade han en massa andra fel som sagt. Men iaf, vi valde att gå tiden ut. Men vi var förvarnade att det var ett "vanligt" fel, just när med den missbildningen som han hade, att man kunde sakna urinblåsa, njurar och utgångshål... och hade han inte haft det så hade han inte kunnat leva länge... nu hade han det, tack och lov - så han stannade hos oss i 8,5månad iaf.

    Vi gjorde våra UL i Halmstad och Lund.

    Skickar massor med styrkekramar till dig inför den svåra tid du har framför dig!

    Tanja


    Glenn, Kevin, Nathalie, *Sebastian*
  • smultronrt

    Idag hade vi möte med Robins läkare. Fynden från obduktionen var följande..

    Det fanns som sagt inga njurar eller urinblåsa, förutom en massa som kan ha vart en njure, men hade ingen funktion. det fans inget urinrör. Robin hade både livmoder och äggstockar, men de satt inte där de skulle och därför hade de inte hittat dem med UL på Robin. För övrigt var allt annat normal stort och satt på rätt plats.

    Det där med att det fans normalt med fostervattn under hela graviditeten och hur Robin har kunnat överleva är även för läkarna ett mysterium sa de. Hicka kan de tydligen få fast de inte sväljer fostervatten sa läkaren till mig..

    För övrigt får vi vänta 3-6 veckor innan vi kan få svar på om det var slumpen som gjorde att Robin inte utväklades som hon skulle eller om det är ärftligt.. jag hoppas det bara var slumpen..


    saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • nano

    Vi gjorde UL i västmanland, är ganska så säker på att de kollade njurar och urinblåsa.

    Hoppas ni får mer svar, både på vad det var för något och hur det kunde bli så konstiga besked från läkarna. *kram*

  • smultronrt

    Min syster som är gravid var på ett extra ultraljud idag. där fick hon veta att de startat en utredning om mina Ultraljud där.. De säger att de borde ha sätt på ultraljudet att Robin inte hade några njurar eller urinblåsa..

    Det känns bra men samtidigt så ger det inte mig Robin tillbaka.. Urs vad jag mår dåligt idag.. Fan varför ska detta händ mig för.. man tror alldrig en själv ska behöva gå egenom något sådant. men nu sitter jag här.. FAN FAN FAN jag vill ha tillbaka mitt barn {#lang_emotions_cry}

    Robin skulle ha vart 15 dagar i dag.. min lilla flicka urs saknar henne!!!


    saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
  • MaijaO

    Grattis till Robin och beklagar att hon inte fick stanna hos er. JAg har ingen egentlig erfarenhet av det Robin råkade ut för men min son var/är tillväxthämmad och jag gick på mycket kontroller för det i slutet av graviditeten. Det första de kollade upp när de insåg att han var så liten var just njurar och urinblåsa/vägar. Den läkaren som gjorde ul på mig då sa att det var lätt att missa dessa fel i det tidiga ul när jag frågade om det.

    Kram och ta hand om er!

  • smultronrt
    MaijaO skrev 2009-04-09 17:00:32 följande:
    Grattis till Robin och beklagar att hon inte fick stanna hos er. JAg har ingen egentlig erfarenhet av det Robin råkade ut för men min son var/är tillväxthämmad och jag gick på mycket kontroller för det i slutet av graviditeten. Det första de kollade upp när de insåg att han var så liten var just njurar och urinblåsa/vägar. Den läkaren som gjorde ul på mig då sa att det var lätt att missa dessa fel i det tidiga ul när jag frågade om det.Kram och ta hand om er!
    Jag tror inte de skulle ha missat det i mitt fall. Jag gjorde 8 ultraljud

    1:a v 19 som visa sig vara v 13
    2:a v15
    3:e v 20
    4:e v 22

    5-8 v34 dagrna innan jag födde
    saknar min dotter 25/3 - 28/3 09
Svar på tråden Inga njurar eller urinblåsa!!