• Svar på tråden Feng Shui nr 10...
  • sagvil
    02Smulan skrev 2009-05-25 16:25:59 följande:
    Men oj va tyst det var i tråden!! Är ni ute i trädgården allihopa?
    Jag önskar jag vore...Jag sitter med näsan i nån bok för det mesta känns det som. Tenta coming up....Men jag har gjort en kraftansträngning i trädgården och känner mig riktigt nöjd. Har dock redan börjat muttra över att gräset växer så fort =) Men snart är det sommar och semester och DÅ jädrar vad jag ska hinna med...att ta igen mig och njuta! =D
  • 02Smulan

    Ja härligt att sommaren är här snart! (Förutom idag när det känns som höst huvva...)
    Själv har jag varit på intervju idag, spännande! 1000 sökande till 10 platser
    Så jag är stolt att jag fick komma på intervju.
    Lite OT men det är så tyst här så jag skriver lite för att få igång tråden

  • sagvil

    Vad roligt med intervjun, klart du ska va stolt över det!
    Igår skrev jag sista tentan för terminen och har nu sommarloooov! =) Inte en dag för tidigt.
    På schemat i dag står ett besök på Medley för skoj och bad. Lilla S fyller 6 år idag och hon älskar simhallen så det passar bra.
    På hennes födelsedag förra året var det 26 grader och strålande sol. Då badade vi i poolen hemma...idag är det regn och än så länge bara 7 grader.... inte så lockande att bada ute alltså!

  • Humla78

    Hej på er!

    Nu har jag varit borta från tråden och feng shuiandet jättelänge. Det har varit lite bökigt hemma. Jag vet inte om ni minns, men jag berättat tidigare att jag och min man bestämt oss för att separera och efter det har jag haft bekymmer med att hitta lägenhet, vilket har gjort att vi bott i hop över ett år utan att vara ihop. Jobbig situation! Tanken var att han skulle bo kvar i huset, men nu har det istället blivit så att jag bor kvar i huset medan han är i Kina ett år. När han sedan kommer hem så hoppas jag ha hittat något annat. Att det blev så här är mest för att det blir den bästa lösningen för barnens skull, men det är verkligen inte det för mig. Jag har packat ihop och rensat undan så mycket som möjligt av hans saker för att det ska kännas som MITT egna hem, men jag vet ju ändå att jag måste flytta snart och då kommer ändå känslan att det inte är någon idé att boa in sig för mycket smygandes...

    Hur som helst är jag och barnen i Kina nu och hälsar på deras pappa. I går var jag på tehus med några nyfunna vänner som kunde översätta för mig och berätta om alla symbolhandlingar osv i tedrickandet. Detta har gjort att jag börjat tänka mer på detta nu och känner att inspirationen kommer fram igen. Så nu funderar jag på vad jag inte ska glömma göra medan jag är här och vad jag borde köpa med mig hem. Jag vill gärna ha med mig lite kina-inspirerade inredningsdetaljer hem till mitt nya egna hem Är det någon som har koll på någon bra sida där man kan läsa om symboler i saker och färger, eller som kanske har koll själv? Kanske något tips på vad som kan behövas i min situation?

  • Humla78

    Meli, min första bok var "Rensa i röran med feng shui" av Karen Kingston. Jag tror det är många som börjar med den och vad jag hört blir de flesta som läser den väldigt inspirerade. För övrigt gillar jag Angeta Nyholm Winqvists böcker. Hennes sätt att se på feng shui är anpassad till vår svenska kultur och inredning.

  • 02Smulan

    Humla: Hej igen kul att se dig här! Hoppas att allt löser sig till det bästa med din situation.

    Håller med om dina bokförslag, dessa är de bästa enligt mig.

  • 02Smulan

    Halloj hörrni! Ska vi försöka kicka lite liv i tråden igen nu när den återuppstått??
    Vilka gamla fengshuiare är fortf kvar här på FL?

  • Blomman123

    Jag är inte gammal fengshuiare, men jag är intresserad av ämnet . Jag skulle verkligen behöva rensa i röran i min lilla lägenhet för att få upp lite energi och känna mig lite lättare till sinnet .

  • 02Smulan

    Välkommen hit Blomman, ska se om vi kan få lite liv i tråden!

    Ja det är verkligen helt galet va mkt energi man får av att rensa och slänga!
    Börja med nåt litet, som en låda i en byrå tex.
    Ge dig sen på yta efter yta....

  • Blomman123

    Ja, det är så man får mer energi! Idag är jag bara så fruktansvärt trött! Men jag skall i alla fall hinna med skrivbordet på förmiddagen.

    Jag bara älskar de här tankarna och ideerna kring rensa i röran, jag känner det så tydligt hur allt blir lättare när det blir "lättare" runt ikring en . Och hur jobbigt det är att vara i överbelarade rum!

    Hur går det för dig i dina rensningar? Eller är du klar mer eller mindre? Känns som man aldrig blir klar i och för sig, det är ju en pågående process .

  • 02Smulan
    Blomman123 skrev 2010-05-13 08:50:17 följande:
    Ja, det är så man får mer energi! Idag är jag bara så fruktansvärt trött! Men jag skall i alla fall hinna med skrivbordet på förmiddagen.Jag bara älskar de här tankarna och ideerna kring rensa i röran, jag känner det så tydligt hur allt blir lättare när det blir "lättare" runt ikring en . Och hur jobbigt det är att vara i överbelarade rum!Hur går det för dig i dina rensningar? Eller är du klar mer eller mindre? Känns som man aldrig blir klar i och för sig, det är ju en pågående process .
    Ja klar blir man just inte... Hade en fengshui-konsultation för nån månad sen å då upptäcker man ju grejer man måste ta tag i fast man tror man har stenkoll på sin röra haha...
  • Blomman123
    02Smulan skrev 2010-05-13 10:42:34 följande:
    Ja klar blir man just inte... Hade en fengshui-konsultation för nån månad sen å då upptäcker man ju grejer man måste ta tag i fast man tror man har stenkoll på sin röra haha...
    Haha, ja det kan jag tänka mig!
Svar på tråden Feng Shui nr 10...