• milja08

    Vi som går hos IVF Falun Del 13

    Vi som går hos IVF Falun Del 13

    Här kommer version 13 av tråden för alla oss som går hos IVF-kliniken i Falun!!

    Här kan vi dela med oss, fråga om allt mellan himmel och jord och inte minst:

    Glädjas med varandra & stötta varandra när det behövs!!

    We are the Super IVF Girls!!

    Här är tråden för de av oss som lyckats bli gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37510580.html

    Samt tråden för de av oss som håller kontakten även efter bebisarnas ankomst:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m33548792.html

    Nu har vi en separat tråd med vår fina lista... Den blev så lång att den fick en egen tråd . Klicka in er här & håll er uppdaterade!!

    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m37544033.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 21:26
    Nya listan för oss!

    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m40528593.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-30 16:49
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m40505618.html

    Ny tråd för er som lyckats bli gravida!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-14 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m42249197.html

    Ny tråd de av oss som håller kontakten även efter bebisarnas ankomst

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 20:42
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m43330489.html

    Nya listan för oss finner ni här!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-11 16:48
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m43231168.html

    Ny tråd för de som lyckats bli gravida!

  • Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 13
  • Wehee

    Grattis Saknaden. Vad härligt.

    Jennycecilia, gud vilken resa ni varit med om. Kommer bli fantastiskt när du tillslut får ditt barn.

    Nu har jag börjat med sprayen

  • saknaden

    {#lang_emotions_flower}Tack alla för gratulationerna, nu är det bara hålla tummarna att det stannar kvar den här gången, jag har ju en förmåga att stöta bort efter ett par veckor=(
    Hmm...Har ringt falun och pratat in på telefon svararen! Jag har så ont i magen hela tiden och det känns som tant röd är på G. Fasiken vad nojjig man blir.Så alltså man ska fortsätta med vaggisarna tills dom är slut!? Men ska man inte göra ett vul? Och när gör man det Kliniken är ju stängd tills 3/8. Det gör ju ont? är det värkligen normalt.??

    Weehe: måste kännas bra att vara på väg igen! Håller tummarna..

  • ÖnskanS

    Saknaden: Jag läste att vissa andra fortsatt med vaggisarna efter +:et så då gjorde jag det, men i Falun sa de att jag inte alls behövde det så jag slutade några dagar efter då jag ringde och meddelade mitt +. Stod på "rosa lappen" att jag skulle ta dem till TD.

    Jag fick tid för VUL i v 9 (8+3). När jag ringde Falun för att meddela mitt + så fick jag besked att jag skulle ringa Misgena i Gävle och boka tid för VUL däromkring. Visst gick du också hos Misgena? I så fall är det dit du ska på VUL. Hur länge har han semester? Borde väl bli ganska lagom för dig med VUL i början av augusti kan jag tänka mig?

    Jag var in och läste i min blogg nu och friskade upp minnet och jag använde min vetekudde ganska flitigt i början efter att ha +:at pga "mensvärk" och "hugg" i magen. Så det är nog precis som det ska! Min blogg är lite ostrukturerad, har skrivit vad jag känt för stunden bara, men du får gärna komma in och kolla om du är intresserad hur jag mådde där i början. Sen är det ju väldigt olika och det mesta är normalt!

    Lycka till!

  • LePaige

    Jaha då var man sprayare igen då & ivf nr:2 har därmed startat.

  • äppelpaj

    LePaige.. härligt! eller nja.. jag vet inte hur du reagerar på sprayning men det är ju helt ok ändå och kansker värt det för att vara igång igen och få bebis!!!

    Själv väntar jag varje dag på att kanske få kallelse till kvinnokliniken för en titt på mina, ja.. livMÖDRAR.. SEN då de tittat på dem får jag komma igång med ivf 2!! Hoppas snart!!

    Åh vänta, får inte glömma gratta saknaden!!! Grattis!!! kul kul! hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas hoppas det ska gå bra denna gång!!!!!!!!

    kram på er alla i regnet!

  • Barn 10
    LePaige skrev 2009-07-09 17:09:14 följande:
    Jaha då var man sprayare igen då & ivf nr:2 har därmed startat.
    Skönt att vara på väg igen. Jag vill också börja spraya med det dröjer nog en månad till. Visst måste man få en mens efter ivf innan man kör igång igen?
    Jag vill bara prata med dem nu, men pgasommarstängningen så jag får avvakta ett tag till. Det är tråkigt att leva i ovisheten om när nästa blir men jag antar att jag börjar spraya igen i mitten på augusti.
  • äppelpaj

    jo tack, den där ovissheten känns igen!! blä!
    Under tiden så funderar vi på att bli familjehem på "heltid" åt kanske ett mindre barn upp till 5 år kanske. Vi är redan stödfamilj en helg i månaden men det skulle vara kul att satsa på nåt annat i alla denna väntan och att få inreda barnrummet ändå och öppna mitt hjärta och hälla ut den kärleken jag bär på som jag väntar på att få slösa ut på mitt barn..

  • LePaige

    barn10. ja visst är det så, du måste få en mens en vanlig mens innan nästa försök. Ja det känns bra att vara igång igen, men det känns mest jobbigt på nåt vis. Vet inte varför men jag är inte så på gällande den här karusellen igen & inga garantier för bebis finns ju heller.

    Hoppas ni får börja även ni i augusti. kram

    Äppelpaj: tack, jo det känns bra eller som jag skrev ovan :) kram

  • Filmis

    Saknaden: Supergrattis, glädjs med dig! Stor kram

    Wehee och LePaige grattis till spraystarten och lycka till nu. Kram till er

    Äppelpaj: Det låter inte så dumt med familjehem, det är ju just det här med de omvårdanden känslorna som man så gärna vill ge till ett litet barn, hoppas att det hjälper er att bli spontant gravida. Kramar

    Barn10: Sist nu i juni när jag testade negativt så prata jag m Ingela och hon räknade ut att jag kunde börja m sprayen 21 dagar senare. Hon sa inget om att det skulle vara en mens emellan. Nu valde jag att ta sommaren som en uppladdningsperiod. Ville ha ett brejk fr IVF:n ett tag. Nu ska jag köra korta metoden, med bara sprutor i stället. Jag hade så svårt att bli nedreglerad m sprayen. Jag kör i gång på mensen i augusti. Den kommer i början av augusti. Hoppas bara att man kommer fram till kliniken då, jag antar att det är många som vill komma i kontakt m dem direkt när de öppnar. Kommer mensen före vecka 32 kan jag inte börja i augusti utan får vänta en månad till och det vill jag inte. Nu känner jag mig laddad att dra igång. Kram

    Kram till er alla, hoppas att solen snart kommer

  • ukochana

    Saknaden: Stort grattis!!
    Jag fortsatte med vaggisarna i 2v efter jag plussat eftersom jag fått tidiga mf förut.

  • Wehee

    I dag kom spray-blödningen. Ett litet steg närmare. Tänk att man orkar med det här igen. Åååå jag vill så gärna den här gången..
    Tredje gången gillt liksom.

Svar på tråden Vi som går hos IVF Falun Del 13