• Svar på tråden BF i Augusti och i Uppsala
  • spacebeare

    man kan ju inte hålla koll på alla!

    har börjat sjukskrivningen med frukost på ballen, mys med dottern(dagisfri på måndagar) sen ska vi över till mormor på lunch å vattenlekar. känns som detta kan bli en vana

  • Carli

    Hej allihop!

    Jag har också blivit sjukskriven helt from förra veckan. Pga mkt sammandragningar, foglossning, ischiasnerv i kläm osv, osv.. Förstår inte varför allt kommer nu, de två tidigare graviditeterna har varit en dans på rosor i jämförelse

    Nu har vi också fått exakta datumet för vårat snitt, så nu vet jag att det inte blir ett augustibarn..det blir en liten julibebis.., men jag hänger kvar här ändå

    Ha en bra dag i regnet!
    "inga dåliga kläder...."

  • spacebeare

    spännande Carli! hur känns det att veta när bebisen kommer?

  • Carli

    Det känns lite overkligt att veta exakta datumet som bebis kommer -men samtidigt häftigt! Och såklart praktiskt..
    Har ju iofs fött med snitt de två tidigare barnen, men aldrig planerat såhär... Sist va det akutsnitt..

    Idag har vi varit på UL i sthlm o fått veta att det är en liten pojke därinne!
    Har tappat kollen här, men är det fler som har kollat upp könet -eller vill ni inte veta?
    Jag har inte gjort det tidigare -men nu med tredje barnet så tog nyfikenheten över

    Trevlig helg!

  • Bobolla

    Hur har ni det i hettan?

    Här är det fötterna i högläge så snart det är en ledig stund! Bara en veckas jobb kvar - sen semester! Ljuvligt! Stugan i Jämtland ropar redan!

  • Aledaim

    Hej allesammans! Det var ett tag sedan jag var in här och kikade.. Har precis gått på ledighet, fick hp på heltid, känner mig lyckligt lottad. Tror att min foglossning, ischias nerv, dåliga blodvärden och att sonen födes prematurt kan ha med saken att göra... men man vet aldrig hur handläggarna tänker. Har en arbetskamrat som nyss fått barn, hon fick också full hp trots att hon mådde toppen... men hon hade resursbarn i sin grupp (som inte hon hade hand om). Om jag inte sagt det tidigare arbetar jag precis som Mille på förskola och är förskollärare.

  • spacebeare

    svullen!!!!!
    skulle behöva ligga i ett kallt badkar heeela tiden

  • Bobolla
    spacebeare skrev 2009-06-28 20:31:30 följande:
    svullen!!!!!skulle behöva ligga i ett kallt badkar heeela tiden
    Bekant upplevelse det där på något vis...!? Hmm...!? Dagen har knappt börjat, jag är nyuppstigen o det känns redan som om skinnet på fötterna ska spricka...
  • Bobolla
    Aledaim skrev 2009-06-27 23:32:00 följande:
    Hej allesammans! Det var ett tag sedan jag var in här och kikade.. Har precis gått på ledighet, fick hp på heltid, känner mig lyckligt lottad. Tror att min foglossning, ischias nerv, dåliga blodvärden och att sonen födes prematurt kan ha med saken att göra... men man vet aldrig hur handläggarna tänker. Har en arbetskamrat som nyss fått barn, hon fick också full hp trots att hon mådde toppen... men hon hade resursbarn i sin grupp (som inte hon hade hand om). Om jag inte sagt det tidigare arbetar jag precis som Mille på förskola och är förskollärare.
    Näe inte sjutton vet man hur de tänker inte. En del som man tycker att det är "uppenbart o självklart" att de borde få - får inte, medan andra får trots att det knappast finns skäl för det. Själv har jag inte ansökt, skulle aldrig drömma om det, har inga direkta bekymmer o heller inte speciellt utsatt på jobbet, men jag har noterat att andra på jobbet fått igenom det fast det vare sig finns lyft, hot, farliga ämnet eller vad det nu kan vara... Verkar vara väldigt avhängt på vilken handläggare man får & hur mkt man ligger på själv!
  • Aledaim

    Hallå allesammans!
    Hemma från en veckas semenster på Gotland, semester för mig men inte för maken som fått gjort det mesta för att jag ska kunna vara människa. Har ont så in i norden i vänster rumpdel, inte ischias och inte foglossningen - vete katten vad det kan vara.. Ischiasen och foglossningen håller fortfarande i sig men snart så är det ju "över" och skatten man väntat på är här i stället!
    Är mitt uppe i namnfunderingar... det var mycket lättare med de 2 första.. funderingarna lutar mot Klara, Anton, Albert men vi är inte säkra på nåt. Någon som har förslag?? Vi har Ella och Morgan sedan tidigare.
    Hur är det med er andra??

  • spacebeare

    här tuffas det på, har lite varningstecken på gång så jag kanske har fel å inte håller mig en vecka till......

    namn bläääääää, bm frågade sist tom! vi är totalt borta gällande det så jag antar att vi ser väl när de kommer ut vad dom heter

  • Aledaim

    håll ut - vilken vecka är du i? jag vill gå 36 fulla, sedan spelar det mindre roll! Namn är skitsvårt, du har rätt, det visar sig säkert vem/vilka det är som kommer ut!

Svar på tråden BF i Augusti och i Uppsala