• Anonym (stolt förälder)

Vår älskade tjej är bi

Vår flicka 14 år berättade igår kväll att hon är bisexuell. Hon är ihop med sin bästa kompis, en jättetrevlig tjej. Jag är så stolt att hon valde att komma ut med detta till just mig, jag fick senare berätta för hennes pappa. Jag har förstått att hon utvecklat sin läggning. Hon ser ut som en kille och är tuff och orädd, men ändå mjuk och gullig. Hon blev lättad att jag tog emot henne och förstod. Jag är orolig över andras homofobiska kommentarer, särskilt i skolan. Men hon säger att hon inte bryr sig, och jag vet att hon är stark. Ville diskutera med min man men han tycker inte det är någon stor grej, jag ville bara prata av mig så jag skriver här.
    Det är skönt att veta att hon mår bra med sin tjej, men den tjejens föräldrar är emot när hon kom på dem med att kyssas. Här är de fria iaf.
    Vår tjej har aldrig varit med nån kille, så hon är inte säker på hur hon känner sig, men är kär i sin flickvän iaf.

• Svar på tråden Vår älskade tjej är bi
  • Zinzie

Anonym (stolt förälder) skrev 2009-04-15 20:26:51 följande:

Jag föreslog henne att vi kunde gå pridefestivalen tillsammans, men hon vill inte ha oss med. Jag sa att stolta föräldrar har en "egen" avdelning i tåget. Bara hon slapp se mig,sa hon. Hon är ju tonåring och jag räknar med att hon ändrar sig längre fram :)
    *skratt*

Jag är väldigt övertygad om att hon kommer ändra sig på den punkten så småningom. Troligtvis lite tidigare än väntat också, när hon hunnit vara med något år och insett att stöttande och engagerade föräldrar är status i den världen. :)
  • bella7878

Tänk om alla föräldrar var som du : ) Underbart{#lang_emotions_flower}

• LiVM

Vad glad jag blir av att du/ni tar det med sån ro..endel föräldrar skulle väl gå i taket

Starkt och modigt av din 14åriga dotter att berätta för er..förstår att du är en STOLT mor som har en dotter som är så trygg i sig själv.....{#lang_emotions_kiss}

Leo är mitt hjärta Leo är mitt allt!
  • missxl

Åh va häligt att höra sådana underbara mammor som du...

Jag hoppas (om den dagen kommer) att mina barn inte är "rädda" för att berätta det för mig oxå...
    Vi brukar säga såhär att "är det de största "bekymret" med våra barn så skall vi vara evigt tacksamma )

• Anonym (stolt förälder)
    missxl skrev 2009-05-09 20:05:30 följande:
    ...Vi brukar säga såhär att "är det de största "bekymret" med våra barn så skall vi vara evigt tacksamma )
    Precis, kram
  • Anonym

Anonym (stolt förälder) skrev 2009-04-15 15:02:43 följande:

Vår flicka 14 år berättade igår kväll att hon är bisexuell. Hon är ihop med sin bästa kompis, en jättetrevlig tjej. Jag är så stolt att hon valde att komma ut med detta till just mig, jag fick senare berätta för hennes pappa. Jag har förstått att hon utvecklat sin läggning. Hon ser ut som en kille och är tuff och orädd, men ändå mjuk och gullig. Hon blev lättad att jag tog emot henne och förstod. Jag är orolig över andras homofobiska kommentarer, särskilt i skolan. Men hon säger att hon inte bryr sig, och jag vet att hon är stark. Ville diskutera med min man men han tycker inte det är någon stor grej, jag ville bara prata av mig så jag skriver här.Det är skönt att veta att hon mår bra med sin tjej, men den tjejens föräldrar är emot när hon kom på dem med att kyssas. Här är de fria iaf.Vår tjej har aldrig varit med nån kille, så hon är inte säker på hur hon känner sig, men är kär i sin flickvän iaf.
    Heja er! Vilka underbara föräldrar!!!!
  • Dejsi

Hej, tänkte visa mig, är alltså TS. Tack alla gulliga kommentarer, de har verkligen värmt mig. Kram till er!!!

• BillaBong

Underbart att läsa TS, blev helt lycklig av att läsa trådstarten! {#lang_emotions_laughing} Jag hoppas och tror (eller snarare är helt säker på) att jag kommer reagera likadant om en liknande situation skulle uppstå här hemma med min dotter, som i och för sig bara är 3 år än Det är så lätt att snacka om villkorslös kärlek hit och villkorslös kärlek dit, men det verkar vara långt ifrån alla som lever efter det tyvärr. Då är det skönt med såna här trådar som bevisar motsatsen! {#lang_emotions_laughing}

Google... Goooogle! G-O-O-G-L-E!
  • 3barnsmor35

Du är en fantastiskt bra mamma!
    Varm kram till dig!

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Dejsi
    3barnsmor35 skrev 2009-05-18 16:43:37 följande:
    Du är en fantastiskt bra mamma!Varm kram till dig!
    Tack och kram du med!
  • redneck girl

man kan inget annat än att acceptera deras läggning.sen spelar det ingen roll vad man tycker själv.det är deras liv.du verkar vara en jätte bra mamma.

• puma82

Skickar en STOR STOR kram till dig och din man. Vilka underbara föräldrar ni verkar vara. Som tar er dotter för precis den hon är!!

Själv var jag äldre, 26, när jag talade om, och fick bara till svar: Ja, vi är inte förvånade :) hade då alltid kollat på tjejer, men bara varit med killar. Nu lever jag min underbara flcikvän - snart fru, och vår dotter på 2 år :)

• Essi73

Åh men ÅH vilka underbara föräldrar ni är!
    Sitter här och ryser med världens fånigaste leende.

Underbar läsning!

• regnbågspappan

jag är stolt över att min brorsa tog det så bra när hans son skaffade sig en flickvän..

• regnbågspappan

drinity du kan ju

Dejsi skrev 2009-05-18 15:28:36 följande:
    Hej, tänkte visa mig, är alltså TS. Tack alla gulliga kommentarer, de har verkligen värmt mig. Kram till er!!!
    Hej på dig såg att din dotter inte vill ha med dig på PRIDEN åk själv är ett förslag nu på lördag är den i OSLO.. www.skeivedager.no då ser hon att du är engagerad och nästa eller kanske om några år när hon är äldre så kommer hon va lika villig att ha dig med sig som vi andra bögar flator,bin och trans
  • Dejsi

Tack för tipset, vi kan tyvärr inte åka men kanske en annan gång

Svar på tråden Vår älskade tjej är bi